STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Google, Twitter si publicatiile de stiri cauta rapiditate de incarcare pe web

GoogleHQIntr-o lume in care multi oameni citesc totul pe telefonul mobil, cateva secunde de incarcare a unei pagini web pot insemna castig sau pierdere a milioane de cititori si a milioane de dolari din publicitate. Google si Twitter propun, acum, un nou format de incarcare de continut mult mai rapid, pentru a atrage publicatiile, tentate sa se orienteze catre Facebook. (sursa foto: NYT).

Google vrea sa ajute editorii, dar si pe sine, astfel ca a decis sa schimbe lucrurile in privinta vitezei de incarcare a continutului web. Compania lucreaza, in prezent, impreuna cu serviciul de social media Twitter si alte publicatii de stiri importante, cum ar fi The Guardian sau the New York Times (NYT), la un proiect de creare a unui nou tip de retea web si un alt sistem de stocare a articolelor, care sa permita incarcarea online a continutului informativ (stiri), dar si a celui oferit de reviste digitale, in doar cateva milisecunde, ceea ce inseamna o fractiune din cele 5 pana la 10 secunde cat dureaza, de regula, incarcarea unui site normal, dupa cum sustin surse implicate in proiect, citate de NYT.

Proiectul se afla inca in faza incipienta, iar multe detalii ale acestuia abia de acum incep sa apara, potrivit aceleasi surse care si-a pastrat anonimatul, intrucat partenerii proiectului nu au facut deocamdata niciun anunt oficial.

Scopul acestui proiect este dezvoltarea unui univers standardizat pentru publicatii – unul care sa poata fi utilizat pentru incarcarea de articole mult mai rapid, oriunde apar acestea.

Efortul reprezinta, totodata, si o incercare de a proteja site-urile de un eventual atac al aplicatiilor mobile si de a tine editorii departe de sisteme inchise construite si detinute de companii, precum Facebook, Apple sau Snapchat.

„Google si Twitter se tem, pe buna dreptate, ca editorii vor prefera sa adapteze lucrurile la Facebook, iar cele doua vor reprezenta eventual optiuni secundare”, afirma Danny Sullivan, editor fondator la Search Engine Land, o publicatie care urmareste indeaproape Google si intreaga industrie de motoare de cautare.

Propunerea Google se inscrie intre cele cateva initiative ale companiei menite sa ii creasca inflenta printre editori. Google exploreaza, de asemenea, modalitati de utilizare a motorului sau de cautare pentru cresterea traficului pe partea continutului editorial de calitate. Google realizeaza cele mai mari venituri din vanzarea de publicitate pe website-uri, incluzand si propria sa pagina de cautare.

La randul sau, Twitter, retea sociala al carei trafic depinde intr-o mare masura de comentariile pe marginea articolelor de presa, doreste sa isi pastreze vizitatorii de pe platforma sa cat mai mult timp. Noua tehnologie ar afisa cu mai mare proeminenta tweet-urile incorporate in paginile web.

Twitter si Google nu au dorit sa faca comentarii privitor la proiect, care se asteapta a fi anuntat, impreuna cu partenerii initiali, in urmatoarele patru-sase luni. Intre timp, Eileen Murphy, purtatorul de cuvant al NYT, a confirmat faptul ca publicatia pe care o reprezinta se numara printre partenerii initiali si ca ajuta Google sa dezvolte noul format. Recode, site de stiri din tehnologie, a fost prima publicatie care a scris despre noua propunere a Google.

Potrivit unor persoane implicate in proiect, publicatiile ar urma sa isi modifice, in sensul simplificarii, codificarea articolelor postate pe web, pentru ca acestea sa poata fi copiate sau sa aiba vizibilitate, sa nu mai fie „sub tejghea”, si sa poate fi usor incarcate pe browser-ele web ale Twitter sau ale altor servicii, chiar daca nu sunt participante la proiect.

Articolele se vor vedea si se vor comporta ca orice altceva regasit pe web, in forma completa, cu bannere de publicitate, fotografii si link-uri catre alte articole. Pinterest, platforma dedicata postarii de fotografii, este implicata si ea in acest proiect. Este de asteptat ca noua metoda propusa de Google sa functioneze si pe blog-urile create prin platforma de editare WordPress.

Cu cat oamenii petrec mai mult timp pe dispozitivele mobile, cu atat folosesc mai putin web-ul. Utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite si-au planificat sa petreaca, anul acesta, 81% din timpul lor cu aplicatii mobile, comparativ cu procentul de doar 19%  dedicat cautarilor mobile pe web, potrivit firmei de cercetare eMarketer.

Oamenii inclina adesea mai mult catre aplicatii deoarece sunt mai rapide, sunt curat formatate si sunt constant actualizate, pentru a profita de caracteristicile in schimbare ale noilor smartphone-uri.

Totusi, in ciuda migratiei catre aplicatii, o mare parte din continutul serviciilor populare precum Facebook, Twitter si Pinterest, continua sa provina de la link-urile web. Si aceasta cu toate ca, fata de aplicatii, web-ul este perceput ca fiind greoi si lent, avand nevoie de secunde in plus de incarcare, ceea ce il poate determina pe utilizatorul nerabadator sa renunte si sa caute altceva.

Facebook, care inregistreaza la acest moment cel mai mare trafic pentru publicatiile de stiri, a inceput din luna mai sa testeze un nou format denumit Articole Instant,  avand suportul multor publicatii, precum The Times, BuzzFeed, National Geographic si NBC News.

Facebook gazduieste continutul pe reteaua sa sociala si il prezinta intr-un format simplificat, care se incarca de zece ori mai rapid decat un articol de pe un site obisnuit. Facebook le ofera, totodata, acestor publicatii posibilitatea de a vinde propriile anunturi pe articolele lor sau sa impartaseasca procedurile de publicitate vanduta de Facebook.

Si Apple va incepe, curand, sa ofere continut de stiri intretinut, provenit de la mai multe publicatii, prin intermediul unei aplicatii numita Apple News, construita in cea mai recenta versiune a sistemului sau de operare pentru iPhone-uri si iPad-uri. Iar Snapchat, un serviciu de mesagerie, lucreaza cu publicatii la formate de articole personalizate pentru aplicatia sa.

In timp ce noul format de articol propus de Google si Twitter ar putea fi atractive pentru editori, acesta nu se adreseaza aspectului considerat a fi cel mai ingrijorator, si anume dependenta tot mai mare a acestor publicatii de  retelele sociale, in special de Facebook, pentru cititori.

Poate ca Google se mentine inca pe pozitia indiscutabila de rege al cautarii pe web, insa Facebook incepe sa aiba o putere tot mai mare asupra publicatiilor. In iulie, Facebook a eclipsat Google la ponderea traficului catre publicatii – in jur de 40%, comparativ cu 38% pentru Google. In urma cu doar doi ani, Facebook atragea o cota de doar 12% din traficul publicatiilor, potrivit Parse.ly, care contorizeaza traficul pe web al publicatiilor.

Vivian Schiller, consultant independent, care a ocupat pozitia de executiv la Twitter, NBC si The Times, afirma ca propunerea Google privind un nou format lasa inca vulnerabile publicatiile.

„Facebook are o pozitie dominanta, iar publicatiile pot beneficia de  acest lucru, prin Articole Instant. Totodata, nu este rezolvata o alta problema a publicatiilor, aceea a realitatii ca social media reprezinta, au devenit deja pentru multi, noua home page„.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.