STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, LIFE-STYLE & HOBBY, Telecom & IT-C & Online, Electronice & Gadget

Google lanseaza noul sau dispozitiv de realitate virtuala, din carton

google cardboardGoogle vede foarte limpede viitorul, iar acesta este plin de cutii de carton, denumite Cardboard, un dispozitiv ieftin, de doar 4 dolari, cu cateva lentile si un magnet, ce reda realitatea virtuala, scrie the New Yotk Times intr-un articol. In prezent, companii precum Facebook, Sony si Microsoft pariaza pe realitatea virtuala, pe versiunea lumii generata de calculator.

La conferinta anuala a Google I/O, dedicata dezvoltatorilor de software si desfasurata recent, gigantul motor de cautare a anuntat cateva programe ale sale, care se invart in jurul noului dispozitiv Cardboard (Carton), un vizualizator de realitate virtuala, lansat in mijlocul unei lumi online in crestere, in care oamenii pot utiliza smartphone-urile si YouTube pentru a urmari videoclipuri in 3-D.

Google a produs propriul vizualizator de realitate virtuala – o cutie de carton cu cateva lentile si un magnet, asemanator putin cu o jucarie de plastic View-Master – ca un cadou oferit de la conferinta I/O de anul trecut.

Ideea a fost sa creeze un dispozitiv de realitate virtuala ieftin care sa permita oricui detine un smartphone sa faca diverse lucruri, cum ar fi sa zboare deasupra hartii Google Earth a orasului Chicago sau sa priveasca fotografii personale in trei dimensiuni.

Este o inventie caraghios de simpla: un smartphone asezat la doar cativa inchi (toli) de ochii utilizatorului, care priveste, printr-o pereche de lentile ieftine de plastic, imagini in 3-D pe ecranul telefonului. Iar totul costa in jur de 4 dolari.

Tipic pentru strategia Google, compania a postat specificatiile cutiei de carton online, astfel incat pasionatii si producatorii sa le poata construi singuri. Pana acum, oamenii au produs vizualizatoare din spuma (de poliuretan), aluminiu si lemn de nuc, iar vizualizatorul de carton a fost descarcat de un milion de ori daca nu mai mult.

„Am vrut ca vizualizatorul sa fie cat mai simplu posibil si ieftin, deoarece noi urmarim sa deschidem VR (virtual reality) pentru toata lumea”, a spus David Coz, inginer la subsidiara Google din Paris, care a dezvoltat Cardboard.

La conferinta I/O de anul acesta, Google si-a dublat Cardboard-urile, la baza stand initiative menite sa extinda realitatea virtuala la cat mai multe telefoane mobile. In acest sens, a fost lansat mai intai un nou kit software care va facilita dezvoltatorilor construirea de aplicatii pentru utilizarea Cardboard-ului de catre utilizatorii de iPhone-uri. Compania a reproiectat, de asemenea, hard-ul pentru Cardboard, astfel ca este mai usor de detinut si se poate acomoda, acum, la orice smartphone, inclusiv la popularele telefoane cu ecran mare, asa-numitele „phablets”.

Actualizarea ofertei Google cu acest Cardboard este, totusi, modesta, noteaza NYT, comparativ cu produsele oferite de companie la conferinta de anul trecut, care a inclus un sistem sferic de divertisment, care nu a fost niciodata lansat pe piata, ca si ochelarii Google Glass, produs cu o prezentare foarte exagerata – intrerupta acum, dupa ce a cauzat ingrijorari de confidentialitate.

Cu ajutorul Cardboard, realitatea virtuala oferita de Google este, incontestabil, mai ieftina. In plus, ca in cazul altor eforturi ale Google, cum ar fi software-ul Android oferit gratis – care a ajuns cel mai raspandit si utilizat sistem de operare in lume, Cardboard este realizat cu scopul de a fi utilizat de un public cat mai larg, ceea ce inseamna potentialul de a face multi bani.

Anul trecut, Google a dezvoltat camera de 360 de grade care arata ca un candelabru echipat cu 16 dispozitive video GoPro iar, in prezent, detine o duzina din aceste aparate cu care filmeaza locuri turistice din lume. Trecute prin software si procesoarele Google, filmele redau o realitate virtuala, in incercarea de a imita vederea ochiului uman.

Compania spera ca, in timp, aceasta versiune de realitate virtuala sa creasca intr-o vasta colectie de video-uri si experiente similare cu clipurile impartasite pe YouTube, in prezent. Google a anuntat, deja, parteneriatul cu GoPro pentru dezvoltarea unei versiuni a inregistratorului de realitate virtuala, pe care sa il poata cumpara oricine. Cele doua companii nu au facut o lista de preturi pentru aparat, dar daca cele 16 camere costa fiecare cate 400 de dolari, este foarte posibil sa fie scump.

Oricum, realitatea virtuala reprezinta de zeci de ani „acel next big thing” care nu a devenit inca realitate.

In prezent, companii precum Facebook, Sony si Microsoft pariaza pe realitatea virtuala, pe o versiune a lumii generata de calculator, dar si pe realitatea augumentata, in care experientele din lumea reala sunt imbunatatite cu imagini generate de calculator.

Cardboard-ul de realitate virtuala este o noutate, proiectat pentru a crea populatiei accesul la tehnologia mai sofisticata, din viitorul apropiat. Analistii se asteapta ca prima aplicatie sa fie in jocurile video dar, in timp, sustin ei, experientele realitatii virtuale ar putea aparea in toate situatiile, de la intalniri de business, la programari la doctor.

In cadrul aceleiasi conferinte I/O, Google a anuntat si lansarea aplicatiei gratuite Google Photos, ce permite stocarea unui numar nedefinit de fotografii, pe care oamenii le aduna in telefoanele lor. Totodata, au fost adaugate functii noi de cautare, cum ar fi cautarea unui restaurant prin utilizarea fuinctiei de tastare de mesaje, si nu prin deschiderea unei noi aplicatii.

In plus, Google a prezentat un nou sistem de operare, Brillo, bazat pe Android, ce permite interactiunea utilizatorului de smartphone cu dispozitivele de acasa, precum frigiderul sau termostatul. Sundar Pichai, senior vicepresedinte la Google, a spus ca utilizatorii pot folosi Brillo, de exemplu, pentru a porni cuptorul in baza unei comenzi vocale.

Anul trecut, Google s-a aflat in fruntea unui grup de companii care a investit 542 milioane de dolari in Magic Leap, o companie din Florida axata pe dezvoltarea tehnologiei realitatii augumentata, prin crearea de imagini virtuale, cum ar fi un elefant care incape intr-o palma.

Mark Zuckerberg, directorul executiv al Facebook, si-a exprimat de nenumarate ori convingerea ca realitatea virtuala poate fi urmatoarea platforma computerizata de dezvoltat. Aceasta convingere este suficient de puternica pentru a conduce la investitii semnificative, subliniaza NYT.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.