STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, MACROECONOMIE, Industrie Prelucratoare, Telecom & IT-C & Online, EUROPA, Comertul Exterior & Acorduri Liber Schimb

Franța declară că Europa se unifică împotriva tarifelor S.U.A., în timp ce Germania privește spre negocieri

AIX-EN-PROVENCE, Franța (Reuters) – Guvernul francez a insistat că Washingtonul ar trebui să se aștepte la represalii cumulate din partea Europei pentru creșteri tarifare ulterioare, după ce Germania a transmis semnale că este pregătită să negocieze, conform Reuters.

Având în vedere că puternica industrie a automobilelor din Germania se confruntă cu amenințarea unor taxe mai mari din partea SUA, cancelarul Angela Merkel a declarat că va sprijini reducerea taxelor Uniunii Europene la importurile de automobile din S.U.A.

„Dacă mâine va exista o creștere a tarifelor, de pildă în industria automobilelor, reacția noastră ar trebui să fie unificată și puternică pentru a arăta că Europa este o putere unită și suverană”, a declarat ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire.

„Întrebarea nu mai este dacă va exista sau nu un război comercial, războiul a început deja”, a adăugat acesta, la o conferință economică din Aix-en-Provence, sudul Franței.

Președintele american Donald Trump a lovit UE, Canada și Mexic cu tarife de 25% pentru oțel și 10% pentru aluminiu la începutul lunii iunie, punând capăt unor scutiri care existau încă din martie.

Acesta a escaladat în continuare tensiunile luna trecută, amenințând că va impune un tarif de import de 20% pentru toate vehiculele asamblate la nivelul UE, ceea ce ar putea afecta semnificativ modelul actual de afaceri al industriei pentru vânzarea de automobile în Statele Unite.

„Să se știe că, dacă suntem atacați, vom reacționa colectiv și ferm”, a spus Le Maire.

Statele Unite impun în prezent un tarif de 2,5% pentru autoturismele importate din UE și un tarif de 25% pentru camionetele importate. UE impune un tarif de 10% pentru automobilele importate din S.U.A.

În conformitate cu normele Organizației Mondiale a Comerțului, UE nu poate reduce tarifele de import numai pentru autovehicule fabricate în S.U.A. Ar trebui să le reducă pentru toți membrii OMC.

În timp ce producătorii de automobile francezi ar fi puțin afectați de tarifele din S.U.A. pentru că au o expunere mică la piața americană, aceștia s-ar confrunta cu o concurență acerbă din partea producătorilor asiatici, dacă s-ar reduce tarifele UE, o perspectivă care îngrijorează guvernul francez.

AL DOILEA FRONT

Le Maire a insistat, de asemenea, că UE ar putea depăși divergențele privind impozitarea giganților digitali, cum ar fi Google și Apple, care în trecut au contabilizat profituri europene în țările cu cele mai mici rate de impozitare.

„Credeți-mă, vom impozita giganții digitali până la sfârșitul anului 2018 sau cel mai târziu la începutul anului 2019, deoarece nu este doar o chestiune de justiție, ci de suveranitate„, a spus Le Maire.

O declarație franco-germană comună, convenită luna trecută de Le Maire și omologul său german, a vorbit despre un acord UE pentru sfârșitul anului 2018.

Guvernul președintelui Emmanuel Macron a investit un capital politic considerabil în lobby-ul față de omologii europeni pentru a sprijini o taxă de 3% pe cifra de afaceri digitală a firmelor mari, în fața opoziției din partea țărilor cu taxe reduse.

În Franța, ideea se poate aplica bine companiilor precum Google, văzute pe scară largă ca reușind să plătească impozite mai mici decât alte firme și să scape basma curată, privând statul de venituri și dezavantajând firmele franceze.

Sebastien Missoffe, șeful Google France, a fost huiduit recent la conferința la care au participat directorii executivi ai multora dintre cele mai mari companii din Franța, când a afirmat că firma sa a plătit în medie un impozit pe profit de 26% în ultimii 10 ani, mult sub nivelul de 33% din Franța.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.