Potrivit datelor publicate de Eurostat, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană după procentajul utilizatorilor de internet care fac cumpărături online, cu numai 11% din total.

România (11%), Bulgaria (17%), Italia (29%) și Estonia (29%) ocupă ultimele locuri în rândul celor 28 de state membre UE, în timp ce procentajele cele mai ridicate sunt înregistrate în Marea Britanie (82%), Danemarca (79%), Suedia (79%), Germania (77%), Luxemburg ( 73%) şi Finlanda (72%).
Astfel, media la nivel european a utilizatorilor de internet care cumpără online bunuri și servicii este 59%.
Printre cele mai populare bunuri și servicii achiziționate online se numără îmbrăcămintea şi articolele sportive, dar şi rezervările pentru călătorii şi vacanţe, reprezentând o treime din total la nivelul UE.
Similar, utilizatorii români de internet cumpără predominant îmbrăcăminte şi articole sportive, fac rezervări pentru călătorii şi vacanţe şi achiziţionează cărţi, reviste şi materiale educaţionale.