Energie & Utilitati & Infrastructura, Industrie Prelucratoare, INTERNATIONAL, Politica Energetica, M&A & VentureCapital & Private Equity

Tesla a redus drastic prețul panourilor solare în încercarea de a revigora vânzările

Panourile solare Tesla costă acum cu până la 16% mai puțin decât media națională din SUA.

Sursa foto: The Verge / Tesla

Instrumentul de configurare online furnizat de Tesla, prezintă acum o gamă de panouri de 4kW la prețul de 7.980 dolari, după o reducere fiscală federală. Acest lucru se traduce în costuri de doar 1,99 dolari pe watt, incluzând instalarea.

În funcție de locul în care locuiesc clienții, The New York Times observă că prețul per watt ar putea scădea la 1,75 dolari, ceea ce este cu 16% mai mic decât media națională de 2,09 dolari și mult mai puțin decât Tesla cerea anterior.

Șeful afacerii solare Tesla, Sanjay Shah, evidențiază două modalități principale în care Tesla face posibilă reducerea acestor prețuri:

  • Primul este prin standardizarea  instalațiilor. Clienții vor putea achiziționa doar panouri în trepte de 4kW, sub forma unei matrice de 12 panouri.
  • În al doilea rând, clienții vor trebui să realizeze o parte a procesului de instalare la domiciliu ei înșiși, cum ar fi fotografierea contoarelor electrice și a cutiilor de circuite, care ar fi necesitat, în mod normal, o vizită din partea consultanților Tesla.

Modificările sunt necesare pentru a revigora o scădere semnificativă a instalațiilor de panourilor solare, care au scăzut la cele mai reduse niveluri din ultimii șase ani. The Buffalo News constată că compania a distribuit doar 47 de megawați în primul trimestru a anului, comparativ cu 73 de megawați în aceeași perioadă din 2018. Declinul înseamnă că Tesla a ajuns pe locul trei în ceea ce privește instalațiile de panouri solare din SUA, după Sunrun și Vivint Solar.

În ciuda acestor provocări, afacerea cu panouri solare Tesla este încă profitabilă. Nu același lucru poate fi spus despre companie, în general.

Tesla a raportat o pierdere de 702 milioane de dolari în primul trimestru, pe măsură ce livrările de autoturisme și sistemele solare au scăzut, conform The New York Times. Prețul acțiunilor companiei a scăzut semnificativ și mulți analiști cred că Tesla va trebui să strângă, în curând, bani prin vânzarea de acțiuni sau obligațiuni, deoarece numerarul a scăzut cu aproximativ 1,5 miliarde USD în primele trei luni ale anului.

Parteneriatul Tesla – Panasonic

Elon Musk a fost cel care a împins Tesla în afacerea solară prin încurajarea achiziționării SolarCity pentru 2,6 miliarde de dolari în noiembrie 2016, argumentând că ar fi în mod natural în misiunea companiei să furnizeze transport și energie durabilă.

Când cele două firme au anunțat parteneriatul în 2016, companiile au declarat că vor colabora la producția de celule și module și Tesla și-a asumat un angajament de lungă durată să cumpere celulele de la Panasonic.

Tesla a achiziționat însă doar sporadic celule solare de la partenerul său, Panasonic Corp. „Marea majoritate” a celulelor solare fabricate la fabrica Tesla Inc. din New York sunt însă vândute în străinătate, în loc să fie utilizate în marca comercială „Solar Roof”, așa cum se intenționa inițial, potrivit documentelor revizuite de Reuters.

Tesla planifica să le folosească în Acoperișul Solar (Solar Roof), un sistem menit să arate ca țiglele obișnuite de pe acoperiș. Dar compania le-a instalat doar pe câteva acoperișuri la nivel național până în prezent. Situația ridică noi întrebări cu privire la viabilitatea afacerii solare a companiei Tesla.

De când Tesla a achiziționat SolarCity în al patrulea trimestru din 2016, instalațiile de panouri solare au scăzut cu mai mult de 76%, potrivit informațiilor financiare ale companiei.

Cu toate acestea, Panasonic este singurul furnizor de baterii Tesla pentru afacerea cu mașini electrice.

Compania a declarat că urmează să-și îmbunătățească rezultatele financiare anul acesta, după ce depășesc problemele logistice de a livra mașini în Europa și China. Dar pierderile mari din primului trimestru au reanimat preocupările investitorilor că compania nu face suficienți bani pentru a-și finanța operațiunile și pentru a se extinde.

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.