Energie & Utilitati & Infrastructura

Stadiul lucrarilor pe santierele FEROVIARE de peste 3 miliarde euro din Ardeal – un segment este aproape gata, pe altele insa lucrarile abia au inceput

Trenurile care pleaca din Bucuresti fac peste 9 ore pana la Cluj si mai mult de 10 ore pana la Arad, subliniaza o analiza a HotNews.

De mai bine de 6 ani s-au semnat primele contracte pentru modernizarea a peste 250 km de cale ferata din Transilvania pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar.

Intarzierile cu reabilitarea sunt mari, dar pe 100 km lucrarile sunt aproape gata si se vad primele scurtari ale timpilor de parcurs in Mersul Trenurilor.

Insa intre Simeria si Arad lucrarile abia au inceput in primavara lui 2018 si trenurile ruleaza cu viteza scazuta, aparand des intarzieri. Nici intre Brasov si Sighișoara nu se vor vedea curand imbunatatiri ale timpilor de parcurs. E clar ca mai repede de 2023-2024 lucrarile nu vor fi finalizate pe tot parcursul.

In prezent, pe multe segmente viteza medie este intre 45 si 50 km/h, cele mai mici viteze fiind intre Deva si Arad, in timp ce intre Sighisoara si Alba Iulia vitezele medii au mai crescut, dar nu cu mult, ci cu 30-40% – doar pe cateva zeci de km.

Sursa tabel: HotNews

 

Coridorul IV Pan-European are 2.000 km si cuprinde traseul Nurnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Sighisoara – Brasov – Bucuresti-Constanta. In 10 ani s-a reparat doar distanta Predeal – Constanta (cel mai rapid tren face 4 ore și 54 minute pe 365 km).

 

De la Predeal la Arad sunt 481 km prin Sighisoara si 459 km prin Sibiu, iar trenurile fac peste 9 ore si jumatate. Asadar, intre Constanta si Predeal viteza medie este este de 72 km/h, iar de la Predeal la Arad viteza este de sub 50 km/h.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.