Energie & Utilitati & Infrastructura

După 4 ani de întârzieri, Lotul 4 din autostrada Lugoj-Deva – finalizat, recepționat, dar de neutilizat. Istoria sumbră a proiectului

Autor: Victor Bratu – Cursdeguvernare.ro

CNAIR a anunțat luni că a făcut recepția Lotului 4 al autostrăzii Lugoj-Deva (cu o lungime de 22 de kilometri), dar secțiunea de autostradă nu poate fi deschisă traficului pentru că recepția lucrărilor la Lotul 3 (cu o lungime de 21 de kilometri) nu a fost finalizată.

Din comunicatul CNAIR reiese că vinovat exclusiv pentru faptul că nu se pot da în exploatare cei 43,28 km dintre Deva și Holdea este constructorul Lotului 3, asocierea spaniolă Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.

În realitate, lucrurile stau altfel:

autostrada Lugoj-Deva este, probabil, cel mai prost pregătit proiect de infrastructură din România, în care CNAIR a încercat constant să mascheze gafe, erori, incompetență.

Atenție: vorbim de un proiect a cărui licitație a fost lansată în aprilie 2012, cu câștigători anunțați în mai 2013 și cu contracte semnate în august 2013, ce trebuia finalizată în decembrie 2015 ca să fie finanțată din fondurile europene alocate prin exercițiul financiar 2007-2013.

Varianta oficială

Potrivit unui comunicat al CNAIR emis luni, ”pe Lotul 3 se află bretelele care ar fi trebuit să descarce traficul, însă din cauză calității slabe a lucrărilor această porțiune nu a fost recepționată”.

CNAIR mai precizează: ”Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3, a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul”.

Comunicatul insistă: ”Nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor. Asocierea (spaniolă- n. red) a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

În oglindă cu tratamentul aplicat firmelor spaniole, CNAIR laudă în același comunicat executantul Lotului 4 ( Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.), pe care ”a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România”.

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.