STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, LIFE-STYLE & HOBBY, Energie & Utilitati & Infrastructura, Turism

„AVIONUL SPAȚIAL” HIPERSONIC promite zboruri de numai 4 ore între Londra și Sydney până în 2030

Sursa: https://edition.cnn.com/travel

Timpul de zbor de la Londra la Sydney ar putea fi cu 80% mai scurt până în anii 2030, în cazul în care un motor de rachetă hipersonică dezvoltat în Marea Britanie ar funcționa cu succes, scrie CNN. Agenția spațială din Marea Britanie a anunțat la Conferința Spațială din Marea Britanie 2019 (UK Space Conference 2019) că va colabora mai strâns cu Agenția Spațială din Australia, într-un acord numit „primul pod spațial din lume”.

Synergetic Air-Breathing Rocket Engine (SABRE) de la Reaction Engines din Oxfordshire pare să fie bijuteria coroanei din această nouă întreprindere. Fanii zborului supersonic au dorit o nouă modalitate de a sparge bariera sunetului  de când Concorde a încetat să mai zboare în 2003.

Sistemul de pre-răcire a trecut testele cu succes. Reaction Engines

În aprilie 2019, Reaction Engines a anunțat teste de succes ale unui precooler/sistem de pre-răcire, simulând condițiile la Mach 3,3 sau mai mult de trei ori viteza sunetului. Acesta este cu peste 50% mai rapid decât viteza de croazieră a avionului Concorde – care a făcut călătoria între New York și Paris în aproximativ 3,5 ore – și se potrivește cu recordul de viteză al celui mai rapid avion cu reacție realizat vreodată, Lockheed SR-71 Blackbird.

Testele cu sistemul de pre-răcire/precooler au avut loc la o unitate de testare din Colorado Air and Space Port din Statele Unite.

La viteze atât de mari, aerul care circulă prin motor poate atinge temperaturi incredibil de ridicate, ceea ce poate provoca pagube.

Reaction Engines spune că SABRE combină eficiența combustibilă a unui motor cu reacție și puterea și abilitatea de mare viteză a unei rachete.

Un sistem de pre-răcire/precooler reduce temperatura gazelor înainte de a intra în motorul propriu-zis.

Testele recente dovedesc că această componentă poate răci gazele de la peste 1000 C până la temperatura ambiantă în mai puțin de 1/20 de secundă, conform unei declarații de la Reaction Engines. Tehnologia poate fi folosită și în aviația electrică hibridă, precum și în zborurile de mare viteză.

Motorul SABRE este proiectat pentru a atinge viteze de peste Mach 5 în atmosfera Pământului și va putea apoi să se transforme într-o rachetă care poate zbura prin spațiu până la Mach 25. Acesta „respiră” aerul din atmosferă, permițând o eficiență mai mare a combustibilului și o greutate mai mică decât motoarele de rachetă existente care trebuie să-și poată transporta propriul rezervor de oxigen.

Rachetele nu au progresat cu adevărat în 70 de ani, în timp ce motoarele aeronautice au devenit foarte eficiente, deci dacă puteți combina un motor aero și o rachetă puteți avea un sistem de propulsie eficient foarte ușor și, practic, puteți crea un avion spațial. Interesul pentru tehnologia pe care o are Reaction Engines a generat peste 100 de milioane de lire sterline (130 de milioane de dolari) în finanțare în ultimii patru ani, precum și asigurarea investițiilor de la jucători importanți ai industriei, precum BAE Systems, Rolls-Royce și Boeing HorizonX.

Compania finalizează construcția unei instalații de testare în Buckinghamshire, în Marea Britanie, care va fi locația pentru prima demonstrație la sol a unui miez al motorului cu reacție hipersonic SABRE.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.