STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media

EMarketer: YouTube a raportat în 2013 venituri din publicitate mai mari cu peste 50%

Potrivit estimărilor eMarketer, veniturile din publicitate ale YouTube au urcat în acest an cu peste 50%, la 5,6 miliarde de dolari, datorită creşterii explozive a vizualizărilor prin intermediul aparatelor mobile, relatează Financial Times.

youtube-phone„Veniturile din publicitatea video vor creşte semnificativ în anii următori, pentru operaţiunile YouTube, în special datorită vizualizărilor în creştere prin dispozitive mobile”, se arată în raportul eMarketer.

După ce o mare parte a acestor venituri vor fi plătite partenerilor şi creatorilor de conţinut, YouTube va rămâne cu venituri nete în valoare de 1,96 miliarde de dolari, echivalente cu o cotă de 1,7% pe piaţa mondială a publicităţii digitale (mai mare decât cea a Twitter, AOL şi Pandora).

Competitori importanți pentru YouTube, achiziţionată de Google în 2006 pentru 1,65 de miliarde de dolari, sunt companii precum Hulu, deţinută de Walt Disney, 21st century Fox şi NBCUniversal, care anticipează în acest an venituri din publicitate de 1 miliard de dolari.

YouTube are lunar peste 1 miliard de utilizatori şi atrage circa 20% din totalul cheltuielilor pentru publicitatea video online din Statele Unite, acest avans fiind explicat și de apariţia unei noi generaţii de studiouri de producţie video, interesate să atragă tinerii care urmăresc majoritatea programelor TV online.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.