STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, PIETE FINANCIARE, Finante & Servicii Profesionale, Banci & BNR, Leasing & IFN

BCR Partener Mobil – fostul Good.Bee, proiectul de bancarizare a zonelor rurale al BCR, a eșuat

BCR Partener Mobil, proiectul de bancarizare a zonelor rurale al BCR înfiinţat în 2008, a fost lichidat  la sfârşitul anului trecut, după cinci ani de pierderi.

images (4)Fosta companie Good.Bee Service înfiinţată în 2008, rebotezată în 2012 BCR Partener Mobil, a fost inițial o afacere controlată de Erste Group printr-un holding în care au fost implicaţi şi omul de afaceri Florin Pogonaru, care a avut o participaţie de 5%, dar şi fiul acestuia Andrei Pogonaru.

În toamna lui 2010 BCR a cumpărat firma locală good.bee Service Româ­nia, însă trei ani mai târziu a constatat că modelul de business axat pe câştigarea de clienţi din zonele rurale a generat doar pierderi şi pe cale de consecinţă a decis dizolvarea firmei.

Pachetul vândut de good.bee clienţilor conţinea un cont curent şi un card de debit Visa Electron, gestionate de BCR, precum şi acces la o platformă de plăţi de pe telefonul mobil. Începând cu 2010 oficialii BCR l-au considerat un „produs-cheie“ pentru bancă, aşa că a fost pusă la bătaie întreaga forţă de vânzări proprie, dar şi a partenerilor de la Vienna Insurance.

La sfârşitul lui 2011 good.bee ajunsese la aproape 60.000 de clienţi care realizaseră în acel an 258.198 de operaţiuni, în creştere cu circa 80% faţă de anul precedent. Pentru 2012 s-a dorit dublarea numărului de clienţi până la 129.000. Însă realitatea a fost departe de plan: în loc de atragerea a 69.100 de clienţi noi, firma a strâns mai puţin de 30.000.

De asemenea, s-a constatat că aproape 61.000 de conturi erau inactive şi ca atare au fost închise. Aşa s-a ajuns ca la sfârşitul lui 2012 numărul de clienţi consideraţi activi să fie de 29.544. Cu toate acestea, BCR vroia pentru 2013 atragerea a 123.840 de clienţi, respectiv atingerea unui total de peste 150.000. În realitate, până la 15 octombrie 2013 BCR avea un portofoliu total de doar 47.137 de clienți.

Ca urmare a acestor planuri nerealizate, în perioada 2009 – 2012 firma a provocat o gaură de 21,5 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministe­rul Finan­ţelor, în condiţiile în care a avut în jur de 20 de angajaţi. Astfel, la finalul anului trecut BCR a constatat că însuşi modelul de business provoacă pierderi şi a decis lichidarea companiei.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.