STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Politica cu impact economic, Energie & Utilitati & Infrastructura, EUROPA, Finantari UE & Granturi

Corina Crețu: Nu mai accept insultele Guvernului României față de munca mea. Facem eforturi supraomenești să evităm dezangajările

Autor: Razvan Diaconu – Cursdeguvernare.ro

Comisarul pentru politică regională, Corina Crețu, a criticat dur, într-o conferință la Bruxelles, lipsa marilor proiecte românești pentru atragerea fondurilor europene și a anunțat că nu mai acceptă „insultele din partea Guvernului României față de munca” sa.

„Chiar vreau să vă anunț public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României față de munca pe care o fac”, a spus Corina Crețu, luni, răspunzând la întrebările jurnaliștilor.

„Nu înțeleg această tensiune care s-a creat între mine și guvern spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte”, a mai afirmat Corina Crețu, repetând una dintre acuzațiile pe care le-a adus în ultimul timp coaliției de guvernare.

În cazul României, Coirna Crețu a explicat că a făcut eforturi „extraordinare” pentru creșterea gradului de absorbție. „Am fazat foarte multe proiecte, în valoare de 3 miliarde de euro, practic am degrevat bugetul național de 3 miliarde de euro, bani care ar fi fost pierduți”, ajungându-se astfel la o rată de absorbție pentru perioada 2007 – 2013 de peste 90% în condițiile în care când a preluat mandatul de comisar european era de doar 50%.

„S-au pierdut două miliarde de euro, din păcate în domeniul cel mai vulnerabil și cel mai necesar pentru România, cel al transporturilor. Pentru perioada 2014 – 2020 facem eforturi supraomenești să evităm dezangajările de fonduri”, a spus Corina Crețu.

Despre Autostrada Târgu Mureș – Iași: Este o prioritate a Comisiei Europene, pentru a conecta Republica Moldova de Europa

Corina Crețu a oferit un exemplu concret, cel al autostrăzii Târgu Mureș – Iași, ce reprezintă o prioritate pentru Comisia Europeană, pentru a conecta regiunea Moldova, dar și Republica Moldova, de Europa.

Există fonduri europene pentru această investiție majoră, studii de fezabilitate și construirea efectivă, însă Guvernul a decis recent ca tronsonul Târgu Neamț – Iași să fie realizat în parteneriat public – privat:

Pentru Târgu Mureș – Iași în primul rând este o prioritate a Comisiei Europene, și o spun cu toată sinceritatea, de aici, de pe podiumul Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa centrală și de est. Avem bani pentru studii de fezabilitate, nu avem nicio solicitare pentru aceste studii de fezabilitate (…)

Dacă noi ne oferim și putem face acest studiu de fezabilitate până în 2020 – 2021 și să înceapă construcția, cred că am face un pas înainte și am fi un pas important.

Din păcate am văzut că în ședința de guvern Guvernul a anunțat că vrea să facă această autostradă pe sistemul parteneriat public privat.

Ea a avertizat că specialiștii Comisiei „nu sunt confortabili cu această abordare, pentru că înseamnă o deprioritizare a acestei investiții”, a mai spus comisarul european.

Ea a oferit un exemplu din Grecia, unde a inaugurat, printre altele, un tren de mare viteză, în cadrul unor proiecte demarate pe trei perioade de programare, respectiv 20 – 21 de ani. Odată demarat un astfel de proiect, fiecare guvern va fi obligat să-l ducă mai departe, a explicat Corina Crețu.

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.