STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, ANALIZE SECTORIALE, Telecom & IT-C & Online

Companiile irosesc 9,6 miliarde de euro pe tehnologie neutilizata la capacitatea reala

businessCompaniile europene risipesc, anual, investitii de 9,6 miliarde de euro in tehnologie de management, pentru ca nu utilizeaza software-ul de business la adevarata capacitate.

Ultimul studiu comandat de Sage, unul dintre liderii globali in furnizarea solutiilor si serviciilor de business management, arata ca, in medie, fiecare dintre cele 222.628 de companii de marime medie din Uniunea Europeana participante la studiu irosesc in fiecare an 43.138 de euro. In total, acestea pierd, anual, suma deloc modesta de 9,6 miliarde de euro. Aceasta inseamna ca 88% din companiile care au investit in implementarea soft-urilor de business management nu reusesc sa foloseasca aceasta tehnologie la potentialul sau real.

Motivele invocate de firme difera de la tara la tara. De exemplu, 35% din companiile germane dau vina chiar pe soft-urile de business, care dubleaza alte tipuri de solutii de business management deja existente. In Marea Britanie, peste un sfert din companii, mai exact 26%, sustin ca nu exista cerere din partea clientilor. Aceleasi tipuri de motive le regasim si la companiile din Romania, dar in procente diferite. Potrivit studiului, 40% dintre firme au afirmat ca programele software de business management au prea multe functionalitati in raport cu nevoile lor, iar 40% se plang de lipsa training-ului in folosirea programelor respective.

Prin urmare, faptul ca firmele nu au nevoie de toate functiile soft-urilor de business management (36%) si lipsa training-urilor pentru utilizatorii finali (25%) reprezinta principalele motive pentru neutilizarea acestor programe la adevaratul lor potential.

„Studiul ar trebui sa fie considerat ca un mare semnal de alarma pentru toate companiile din Europa care cheltuie miliarde de euro pe software de business management si care nu este utilizat la intreaga capacitate”, atrage atentia Christophe Letellier, CEO, Sage Mid-Market.

In opinia sa,”software-ul de business ar trebui sa fie o componenta cheie a strategiei planului de dezvoltare pentru orice companie de dimensiuni medii, dar in momentul de fata exista o discrepanta intre solutiile cumparate si nevoile de business reale.

Letellier subliniaza ca „cei care iau aceste decizii intr-o companie, nu iau in calcul suficient de mult utilizatorii finali, ci incearca sa gaseasca solutii universale, in loc sa scoata in evidenta produsele centrate pe utilizatorul final. Companiile medii trebuie sa se gandeasca la utilizatori si sa inteleaga cum le va fi cel mai bine angajatilor sa foloseasca investitiile companiei”.

Potrivit aceleiasi cercetari, 65% dintre companii subliniaza eficienta ca nevoie principala a oricarei afaceri. In cazul Romaniei, 74% dintre firme sustin acest lucru. Pe de alta parte, doar o treime (34%) dintre tari percep software-ul de business ca pe o modalitate de crestere a afacerii.

 

Social Media in afaceri

Studiul releva si faptul ca Social Media devine un segment ce atrage tot mai mult atentia companiilor. 64% dintre acestea sustin ca doresc ca aceasta componenta sa se regaseasca in soft-ul de business management. In acelasi timp, componenta cloud continua sa domine agenda IT, astfel ca 76% dintre companii intentioneaza sa investeasca, in viitor, in software de business bazat pe cloud.

In Romania, lucrurile stau putin diferit, in sensul ca aici, 72% dintre companiile de dimensiune medie considera segmentul Social Media ca un element important al unui software de business management, iar 66% dintre companiile medii de pe piata locala planuiesc sa investeasca in software de business bazat pe cloud.

 

Noua solutie de business propusa de Sage

Cercetarile Sage arata ca firmele de dimensiuni medii au trei prioritati clare: sa atraga noi clienti, sa scada costurile operationale si sa isi majoreze veniturile. Astfel, Sage ERP X3 versiunea 7, dedicata companiilor medii din intrega lume, a fost reproiectata pentru a adresa aceste trei provocari esentiale. Noua solutie inovatoare a fost complet revizuita pentru a asigura cea mai buna experienta, atat online, cat si pe dispozitive mobile.

Caracteristici ale Sage ERP X3 versiunea 7: usurinta in folosire si mobilitatea sunt integrate ca standard, ceea ce permite firmelor medii posibilitatea sa realizeze mai multe lucruri mai rapid si in miscare; interfata web intuitiva, bazata pe HTML5, ce suporta mai multe browsere si poate fi personalizata de utilizatori. Versiunea 7, de asemenea, ofera acum acces mobil si o serie de aplicatii web, cat si integrarea cu Microsoft Office cu o functie de cautare noua, mai puternica.

Pret mediu pe licenta: Sage ERP X3 versiunea 7 se adreseaza companiilor medii din toata lumea, din sectoare precum industrie, distributie, servicii. Pretul mediu pe licenta software-ului, in Romania, este de 1.400 euro de utilizator, la care se adauga abonamentul de mentenanta, care este un procent din valoarea licentei, in functie de cat de extinsa se doreste mentenanta, si costurile de training, la partea de implementare.

„Capacitatea unei companii de a isi atrage noi clienti si de a isi creste profitalibitatea se reduce la cat de bine acceseaza, folosesc si impart angajatii informatiile pe care le detii„, este de parere Christophe Letellier.

Benoit Gruber, VP Corporate Communication&Brand, Sage Mid-Market Europe and Sage ERP X3 (foto), afirma ca cercetarea comandata de Sage in Europa si America de Nord arata ca firmele medii care au acces usor la datele companiei, care sunt de calitate si structurate in mod inteligent si care permit o usurinta in folosire, se pot astepta la o crestere medie neta anuala cu 35% a veniturilor incrementale, in comparatie cu celelalte companii.

Aceasta inseamna aproximativ 780.000 de euro venituri incrementale pe an pentru o companie, care are un venit brut anual de 30 de milioane de euro, potrivit calculelor lui Gruber.

Studiul prezentat, azi, de Sage si in Romania a fost realizat de catre Redshift Research Crowdology, in aprilie 2014, pe 600 manageri IT din companii din UE.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.