STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, ANALIZE SECTORIALE, Servicii & Comert & Logistica, Telecom & IT-C & Online, EUROPA

Comertul European Online: 312 miliarde € in 2012, o crestere de 19%

Autor: Amelia Turp-Balazs

images (1)Comertul european online este in plina expansiune. Acest lucru reiese clar din noul raport publicat de Ecommerce Europe, organizatia-umbrela europeana creata pentru reprezentarea retailerilor on-line. Veniturile obtinute in Europa din vanzarile on-line de bunuri si servicii au crescut cu 19%, pentru a ajunge la 311,6 miliarde € in 2012.

Statele UE (inclusiv Croatia, care a aderat la UE pe 1 iulie 2013) au ajuns la 276,5 miliarde euro, sau 88,7% din totalul e-vanzarilor europene, o crestere de 18,1%. Cifrele despre online-ul din Europa sunt elaborate in colaborare cu diverse asociatii de e-commerce impreuna cu GfK.

Industria europeana de e-commerce este clar dominata de cele trei mari state: Marea Britanie (96 miliarde €), Germania (50 miliarde €) si Franta (45 miliarde €). Totalul de 191€ miliarde pe care il insumeaza cele trei tari reprezinta 61% din totalul sectorului european de e-commerce B2C si 69% din cel al grupului EU 28.

Impactul Internetului (inclusiv al comertului online) asupra economiei europene

Produsul intern brut (PIB) din Europa in 2012 este estimat a fi atins 16.000 miliarde €, din care PIB-ul EU 28 a fost de peste 80%. Ecommerce Europe estimeaza ca ponderea internetului in economia europeana reprezinta 3,5%, procente care se vor dubla pana in 2016 si isi vor tripla valoarea pana in 2020, dat fiind faptul ca economia creste mult mai rapid pe internet decat economia in general.

Numarul de locuri de munca create direct si indirect de sectorul B2C e-commerce este estimat la 2 milioane in Europa, o cifra care va creste odata cu dezvoltarea si penetrarea online-ului in societate, precum si cu cresterea prognozata de comert online B2C.

Ecommerce Europe estimeaza ca numarul de website-uri B2C a ajuns la 550.000 la sfarsitul anului 2012, intr-o crestere de 15% pana la 20% pe an si este de asteptat sa creasca si mai mult, avand in vedere evolutiile pozitive prevazute in pietele in dezvoltare din sud si est cum ar fi Spania, Italia, Polonia, Rusia, Ucraina si Turcia, unde retailul online B2C inghite rapid decalajul fata de pietele mai mature din Europa Centrala, de Nord si de Vest.

Operatorii postali si serviciile de curierat private au cules roadele cresterii impresionante din ultimii ani a retailului online B2C. Ecommerce Europe estimeaza ca numarul anual de colete B2C trimise catre clienti de pe pietele interne si dincolo de granitele altor tari europene a ajuns la 3,5 miliarde, numar care va continua cu siguranta sa creasca odata cu evolutia pozitiva prognozata pentru retailul online B2C din Europa. Retailul online european este in continua crestere in fiecare an, depasind evolutia comertului cu amanuntul si a serviciilor traditionale.

Mai mult, in prezent comertul online B2C reprezinta unul dintre principalele motoare ale economiei europene aflate in dificultate. Cu toate acestea, exista diferente mari de dezvoltare intre pietele mature din nord si nord-vest si tarile emergente (desi si acestea recupereaza rapid) din sud, Europa Centrala si de Est, in frunte cu Rusia, Turcia, Polonia si Ucraina.

Citeste continuarea pe logo-dialog-textil

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.