STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, MACROECONOMIE, Energie & Utilitati & Infrastructura, ISD - FDI & Investitii & Parcuri Industriale

CFR – investiție de 1,8 miliarde de euro pentru ca trenurile să poată circula cu 160 km/h. Situația lucrărilor între staţiile Simeria şi Sighişoara

În Transilvania, între Simeria şi Sighişoara, se derulează de mai mulţi ani lucrări importante și se preconizează o viteză de circulaţie a trenurilor de până la 160 de kilometri pe oră, conform Adevarul.

Potrivit CFR Infrastructură, obiectivul acestor investiţii este  asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2. Media vitezei pe calea ferată la nivelul anului trecut a fost de aproximativ 48 km/h pentru trenurile de pasageri şi puţin sub 30 km/h pentru garniturile de marfă.

Stadiul lucrărilor la mijlocul lunii iulie 2017:

FCC-ALPINE-AZVI (lot 1: Sighişoara-Aţel): 76,30% FCC-ALPINE-AZVI-STRACO (lot 2 : Aţel-Micăsasa): 73,75% AKTOR-ARCADA (lot 3 Micăsasa- Coslariu): 97,3% PIZZAROTI (lot 4: Coşlariu -Vinţu de Jos ): 78,16%  SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vinţu de Jos-Simeria): 74,53% Semnalizare ERTMS Sighişoara- Simeria: ALSTOM 40% pe Coşlariu Simeria Semnalizare ERTMS Sighişoara- Simeria: ALSTOM 57% pe Coşlariu Sighişoara

Programele de reabilitare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare aflate în execuţie pe tronsonul Simeria – Sighişoara acoperă toate specialităţile de lucrări feroviare (linii, peroane, instalaţii de siguranţă şi dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podeţe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune).

CFR SA a structurat finanţarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii feroviare în regiunile din Vestul şi Centrul României (judeţele Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu) în două faze (faza I co-finanţată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 şi faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020), deciziile de continuare a finanţării pentru faza a II-a fiind transmise de Comisia Europeană la începutul acestui an.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.