Cercetare & Edu & Marketing & Media, Cercetare de Piata & Marketing

Tendinta in promovare: Reorientarea bugetului de publicitate catre canale proprii de promovare

Youtube_MarketingStudii recente arata tendintele de redistributie a bugetului de promovare dinspre publicitate spre canalele proprii de comunicare. Specialistii in domeniu prevad, pentru anii urmatori, extinderea comunicarii prin intermediul propriilor canale de comunicare, in baza relatiei solide construite cu publicul.

Specialistii in marketing si promovare sustin ca propriile canale de comunicare cu scopul promovarii asigura mai mare credibilitate brand-ului si o conversie mai rapida in comparatie cu o reclama. Astfel, in loc de promovare in diverse publicatii, este mai eficienta construirea propriilor mijloace de promovare si, prin urmare, investirea in aceste canale, care pot fi website, blog, social media.

De exemplu, cele mai recente statistici arata ca video-urile online si You Tube sunt adevarate „mind-blowing”, adica teribil de convingatoare, desigur daca au continut atractiv. O cercetare realizata de Nielsen arata ca un record al vizionarii de video pe internet a fost atins de americani, in 2011, cand doar intr-o luna, au fost vizionate 15 miliarde de video. In timp ce vizionarile la televiziunea traditionala au urcat cu doar 0,2%, cele pe internet, de pe computer, au crescut cu 35%, iar vizualizarile pe internet de pe mobil, cu 20%. Aceatsa poate insemna un adevarat business, in sensul potentialului de crestere a vanzarilor, pentru companii.

Oricum, unul dintre sfaturile specialistilor este ca, atunci cand informatiile pe care doriti sa le transmiteti sunt complexe, este mai bine sa fie stranse intr-un eBook sau intr-un studiu de caz.

Suprematia canalelor proprii de promovare

 

Pe masura ce consumatorul devine din ce in ce mai emancipat, media platita (publicitatea) ramane in continuare un canal prin care se poate creste vizilibitatea printr-o promisiune, insa de abia prin canalele proprii de comunicare brandul reuseste sa-si duca la bun sfarsit angajamentul.

Studii recente pozitioneaza tot mai mult canalele proprii de comunicare drept o sursa mai credibila, prin care se poate face conversie si se poate obtine un ROI („return on investment”) mult mai eficient decat prin publicitate.

De exemplu, in 2013, 9 din 10 branduri au folosit comunicarea prin intermediul propriilor canale, potrivit studiului Convergent Media Report, realizat de agentia SEVEN. In plus, 67% dintre specialistii in marketing prevad extinderea comunicarii prin intermediul propriilor canale de comunicare, in perioada urmatoare. Si aceasta datorita relatiei solide construite de companii cu publicul lor, fapt ce ofera mai multa credibilitate decat o simpla reclama.

 

Concluzia specialistilor este clara: investeste in propriile canale de comunicare!

 

Informatii clare si concise  

Fie ca vorbim despre website, blog, conturi de Facebook, Youtube, Twitter, Instagram, LinkedIn, studiile de caz, E-books, podcasts, newsletter, reviste, e-mail, aplicatii de telefon sau webminare, toate acestea intra in paleta bogata a canalelor proprii de comunicare.

Pe toate aceste canale pe care le administrezi tu esti singurul care detine controlul. Este, insa, important ca informatiile sa fie clare si concise, iar acestea sa fie transmise sub diferite forme (blog, postari de Social Media, newsletter) pentru a ajunge la un public cat mai numeros.

 

Beneficii

Atunci cand iti orientezi comunicarea pe canale proprii, detii controlul asupra intregului continut, il poti posta in orice moment doresti si poti pune bazele unei relatii directe cu publicul, ceea ce determina o crestere a sentimentului de incredere si eficientizare a comunicarii. In plus, pot fi impartasite, astfel, propriile pareri publicului, ce se pot tranforma intr-o dezbatere interesanta pe subiecte de interes din sfera business-ului tau.

Totodata, se poate construi o retea de comunicare bazata pe discutii lejere, extrem de eficiente, pe retele sociale. Te poti transforma intr-o sursa reala de incredere pentru publicul tau. Atunci cand pe canalul tau distribui informatii relavante despre anumite subiecte, publicul il va retine ca punct de acces catre surse credibile si calitative, iar vizitatorii vor reveni.

 

Abordarea potrivita

Pentru a avea o abordare potrivita pe canalele proprii de comunicare exista cativa pasi de urmat. Inainte de toate, actioneaza ca un editor. Pentru a avea o comunicare eficienta este important sa te concentrezi, in primul rand, asupra continutului pe care vrei sa il comunici, recomanda specialitii de la Creative Ideas. Nu uita ca publicul este receptiv la povestile brandurilor!

Apoi, selecteaza cu atentie canalele pe care iti distribui continutul pentru a acoperi un segment de public cat mai larg. Iar, mesajul transmis trebuie sa fie diferit, in functie de canalul de comunicare ales, iar stilul propriu conturat, de profilul business-ului.

 

  • Doua sugestii de construire a unor canale de promovare

 

In loc de alocarea unor bugete pentru publicitate, pe suporturile unor terti, incepe mai bine sa iti contruiesti propriile canale de comunicare. De exemplu, creeaza o revista online. O publicatie a ta pe care sa o populezi cu toate informatiile conexe business-ului tau. Aduna acolo specialisti si persoane publice prin care sa-ti cresti credibilitatea si sa-ti maresti traficul. Pentru a face legatura cu produsele/serviciile tale, fa-le reclama chiar in revista ta, fara niciun cost suplimentar.

Un alt exemplu de canal este blogul, prin care iti poti umaniza brandul. Vorbeste pe intelesul cititorilor tai si pozitioneaza-te ca fiind prietenul lor. Da-le sfaturi, intreba-i ce ar dori sa mai stie de la tine, comenteaza pe alte bloguri si intra in comunitatea lor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.