ANALIZE SECTORIALE, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Cele mai de succes 25 de francize media din lume și modul în care acestea rămân relevante

Marile povești vin și pleacă, dar există câteva care pot trece testul timpului, conform unei analize Visual Capitalist.

Fermecarea inimilor cu povești nostalgice poate fi un instrument puternic. Cu toate acestea, chiar și cei mai cunoscuți povestitori precum Disney simt presiunea de a inova constant.

Infograficul de mai jos din TitleMax ilustrează cele mai profitabile francize media și explorează modul în care își generează veniturile și se adaptează noilor medii în aceste vremuri în schimbare.

Sursa: https://www.visualcapitalist.com/

Povestitorii supremi

Potrivit infograficului, majoritatea veniturilor francizelor provin din merchandising. Jocurile video, benzile desenate și cele manga japoneze sunt, de asemenea, generatori importanți de venit.

Sursa: https://www.visualcapitalist.com/

Poate surprinzător, franciza Marvel nu este inclusă în top 10. În ciuda veniturilor de aproape 30 de miliarde de dolari și a unei istorii îndelungate înrădăcinate în benzi desenate, gigantul de divertisment are încă multe de învățat la fel ca cea mai nouă franciză din clasament.

Reinventarea unui clasic

În timp ce lista dovedește că succesul se construiește de-a lungul timpului, acești clasici trebuie să se reinventeze constant, pe măsură ce publicul lor devine dependent de noile tehnologii și solicită experiențe mai captivante.

Pokémon

Ca cea mai mare franciză media care câștigă aproximativ 4 miliarde de dolari pe an, forța Pokémon constă în capacitatea de a se adapta la noile tehnologii.

Fenomenul japonez a continuat să se repoziționeze de când au apărut pe piață pentru prima dată cărțile Pokémon în 1996. În prezent, franciza este probabil mai cunoscută pentru aducerea realității augmentate către mase prin intermediul Pokémon Go – o aplicație care a atras 50 de milioane de utilizatori îndoar 19 zile.

Hello Kitty

Încă un alt brand japonez ocupă lista francizelor media. Cu 50.000 de colecții de produse disponibile în peste 130 de țări și venituri cumulate de 80 de miliarde de dolari, Hello Kitty este renumită pentru valorificarea puterii adorabilului.

Personajul fictiv a evoluat într-un simbol recunoscut la nivel mondial ca urmare a parteneriatelor cu nume mari și a contractelor de licențiere cu branduri ca Puma, Asos și Herschel – și este gravat pe aproape orice tip de accesoriu la care vă puteți gândi.

Mai recent, brandul și-a anunțat incursiunea în domeniul jocurilor video și va colabora cu organizația globală de sporturi electronice FNATIC pentru conținut și produse.

Winnie the Pooh

Cronicile lui Winnie the Pooh au transcens timpul oferind o legătură cu minunile înnăscute ale copilăriei.

Creat inițial după Primul Război Mondial, cea mai nouă ecranizare – „Christopher Robin” a devenit cel mai profitabil film din franciză, încasând 197 milioane de dolari în întreaga lume.

Mickey Mouse

Cu o recunoaștere a mărcii de 97%, Mickey Mouse este oficial mai recognoscibil decât Moș Crăciun. La fel ca și cu Winnie the Pooh, Disney l-a introdus pe Mickey Mouse ca simbol al speranței după al Doilea Război Mondial.

90 de ani mai târziu, branduri la nivel mondial, cum ar fi L’Oreal, Beats, Uniqlo și mai recent, Gucci îi aduc un omagiu. În 2019, brandul de modă de lux a licențiat imaginea Mickey Mouse pentru o geantă printată 3D în valoare de 4.500 de dolari, ceea ce îl face și mai mult un simbol omniprezent al culturii pop.

Războiul Stelelor

Un alt favorit Disney, Star Wars deține titlul de cea mai de succes franciză de film, cu venituri cumulate de 65 de miliarde de dolari.

Franciza atrage cu succes un public multi-generațional, amestecând personaje vechi cu noi povești, precum „The Mandalorian”, difuzat pe noul serviciu de streaming Disney+ – considerat ca una dintre cele mai interesante mișcări generate din saga.

Creând magie

Disney deține 3 din primele 5 francize cu cele mai mari profituri, astfel încât nu este o surpriză faptul că conglomeratul media investește foarte mult în inovația digitală pentru a le oferi o experiență mai captivantă clienților.

De fapt, fiecare franciză din clasament se bazează pe mai multe modalități de contact și fluxuri de venituri pentru a crea o experiență mai interactivă și emoțională pentru publicul lor.

Utilizând o combinație convingătoare atât de imaginație cât și de tehnologie, Disney și alte francize de top de la nivel mondial pot continua să fie în top în afacerea creării magiei.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.