STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, MACROECONOMIE, Energie & Utilitati & Infrastructura, Integrare EUROPEANA

CE a aprobat noua politică privind infrastructura de transport a UE în perioada 2014-2020

Comisia Europeană a aprobat noua politică privind infrastructura de transport a UE în perioada 2014-2020, fiind alocate 26 de miliarde de euro pentru cele nouă coridoare de transport.

Sursă: ec.europa.eu
Sursă: ec.europa.eu

Potrivit documentelor publicate de CE, cele nouă coridoare de transport sunt:

  • Rin-Dunăre
  • Orient/Est-mediteraneean
  • Scandinavo-mediteranean
  • Atlantic
  • Mediteranean
  • Marea Nordului-Marea Baltică
  • Marea Nordului-Marea Mediterană
  • Marea Batică-Marea Adriatică
  • Rin-Alpi

România este inclusă în coridoarele de transport Orient/Est-mediteraneean şi Rin-Dunăre.

Coridorul Orient/Est-mediteraneean va conecta infrastructura de transport maritim de la Marea Nordului, Marea Baltică, Marea Neagră şi Marea Mediterană, optimizând legăturile de transport între nordul Germaniei, Cehia, regiunea Panonică şi Europa de Sud-Est.

În acest program, România poate obţine finanţare europeană pentru calea ferată Arad-Timişoara-Calafat, dar și pentru modernizarea infrastructurii rutiere între Vidin şi Craiova.

Coridorul Rin-Dunăre va lega regiunile Strasbourg şi Frankfurt, de Viena, Bratislava, Budapesta şi Marea Neagră. De asemeni, va face legătura între Munchen, Praga, Zilina, Kosice şi graniţa cu Ucraina.

Prin intermediul coridorului Rin-Dunăre, România poate accesa fonduri europene pentru proiecte de infrastructură feroviară şi canale navigabile (ex. Arad-Braşov-Bucureşti-Constanţa) şi proiecte pentru porturi şi transportul fluvial (ex. Portul Constanța).

În plus, România poate accesa fonduri pentru mai multe noduri cheie de transport incluse în reţeaua centrală europeană, precum Timişorara-graniţa cu Serbia, Iaşi-graniţa cu Republica Moldova, Suceava-graniţa cu Ucraina, Târgu Neamţ-Ungheni, Alba Iulia-Turda-Dej-Suceava-Paşcani-Iaşi, Bucureşti-Buzău şi Ploieşti-Suceava.

Prin intermediul acestei reţele centrale de transport vor putea fi conectate 94 de porturi europene cu legături feroviare şi rutiere, 38 de aeroporturi cu legături feroviare cu oraşe mari, 15.000 de kilometri de linii de cale ferată modernizate pentru circulaţia de mare viteză şi 35 de proiecte transfrontaliere pentru reducerea blocajelor.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.