STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Servicii & Comert & Logistica

Carrefour prinde aripi

radu-butufei-carrefour-620x330“Va duceti spre modelul emag.ro?”. “Nu, ne ducem spre Amazon.com”, spune Radu Butufei, director e-commerce la Carrefour. Mai e putin si se implineste un an de cand Carrefour-online.ro vinde nu produse, ci timp liber. Radu Butufei nu da cifre, dar spune ca “avem rezultate remarcabile, au depasit cele mai optimiste previziuni pe care le puteam face. Am avut worst case scenario, am avut best case scenario, si suntem in cel din urma”.

Sa privim putin in urma si sa facem o scurta radiografie a pietei, dar si a pozitiei lantului francez de hipermarketuri in piata locala. Primul lant de hipermarketuri care a intrat in Romania, in anii 2000, Carrefour opereaza acum  patru formate de magazine, cu un total de 163 de unitati: 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 59 magazine de proximitate Express si un magazin online. In 2012, compania a avut pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro (fara TVA), in crestere cu 3% fata de 2011, si un profit de 23 milioane euro. In 2013, veniturile la nivel global au scazut cu 1,2%, pana la 84,3 miliarde euro, iar veniturile pe Romania nu au fost comunicate inca. In ultimii ani, francezii au pierdut insa pozitia de lider pe piata locala, pe fondul unei competitii puternice din partea discounterilor dar si a magazinelor de proximitate. In ultimii trei ani au existat mai multe zvonuri legate de o potentiala intrare a grupului britanic Tesco in Romania, prin preluarea unuia din jucatorii din top trei. In final, singura tranzactie care a avut loc a fost achizitia lantului Real, parte din grupul Metro, de catre francezii de la Auchan. Conform unui studiu realizat de GfK in decembrie anul trecut, in 2014 clasamentul celor mai puternice retele de retaileri – ca urmare a tranzactiei mai sus amintite – va arata astfel: Kaufland, Auchan, Carrefour. Pentru ce se bat retailerii? Pentru o prajitura de 17,2 miliarde euro, cat valora  anul trecut piata locala de retail. In ceea ce priveste cele mai bune trei hipermarketuri din Romania, acestea sunt, potrivit estimarilor Ziarului Financiar, Cora Lujerului, Carrefour Orhideea si Auchan Titan, fiecare cu afaceri de circa 100 milioane euro. Cele trei au astfel afaceri cumulate de peste 300 de milioane de euro, respectiv aproape 8% din totalul pietei de hipermarketuri din Romania care numara 161 de unitaţi si afaceri de circa 4 miliarde euro in 2013, potrivit estimarilor ZF.

Acesta este peisajul in care francezii de la Carrefour au decis  deschiderea magazinului online, eveniment care a avut loc anul trecut, fara prea multa galagie, experimentand un concept nou. “Suntem primii din grupul Carrefour care construiesc un marketplace si primii care pun impreuna food si non-food in unul si acelasi site. Si suntem primii din Romania care vand produse alimentare online”, spune Radu, detaliind ca pe plan international, compania franceza are site-uri de comert in Franta, Spania, Italia si Belgia si altele, dar magazinele de food sunt separate de cele de non-food. “Ideea nu e sa castigi jocul, ci sa faci tu regulile jocului. Nu avea nici un sens sa intram in prima faza pe piata de electronice online, dar a avut sens sa deschidem o piata noua”, spune Radu. Iar ceilalti jucatori din piata incep sa ia in considerare si ei comertul online. Cora, de exemplu, a deschis ceea ce se cheama pick-up point la Cora Lujerului: poti sa intri pe site, sa faci o comanda si sa te duci doar sa o ridici. La inceputul acestui an, si Selgros a intrat pe zona de online. Produsele Selgros pot fi comandate pe site-ul megamarket.ro sau prin intermediul aplicaţiei disponibile in Google Play si App Store si sunt livrate direct cumparatorilor, in 24 de ore. Comanda este de minim 200 de lei, iar transportul este gratuit.

Dar Radu Butufei nu se teme de competitori. Si nici nu-i numeste competitori, ci “followers”. Cei care vin dupa cel care deschide drumul. “<Blue ocean> se cheama ceea ce am facut noi”, explica managerul si detaliaza ca vanzarile au avut anul trecut o curba de crestere cu un unghi de 45 de grade, de la luna la luna, pe masura ce clientii se convingeau de calitatea serviciilor si de beneficiile oferite.

Citeste mai departe cum a ajuns Radu Butufei sa conduca Carrefour-online.ro, cate produse proprii si ale partenerilor sunt disponibile online si care sunt cei trei piloni ai modelului de business

Sursa: FulviaMeirosu.ro

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.