STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Agricultura & Agro-Food

Carmo-Lact Prod din Bistrita-Nasaud si-a bugetat afaceri de 62 mil. lei in 2015

lapte MonorCompania Carmo-Lact Prod din Bistrita-Nasaud, care produce brandul de lactate Monor, si-a bugetat pentru acest an afaceri de 62 mil. lei, circa 14 mil. euro, in crestere cu 5% fata de 2014, potrivit datelor companiei.

Controlata de oamenii de afaceri locali Adrian Creosteanu, 62 de ani (50% din parti sociale) si Ioan si Alin Neagos, compania isi face loc incet in randul marilor producatori de lactate locali, pe o piata dominata de grupul francez Danone, Albalact, companie cu actionariat majoritar romanesc, si de olandezii de la FrieslandCampina, detinatorul brandului Napolact, dupa cum noteaza ZF.

Piata lactatelor este evaluata la circa 100 milioane de euro si este una extrem de fragmentata, in sensul ca sunt putini jucatori mari si multe companii medii si mici.

In 2014, producatorul de lactate bistritean a avut afaceri de 59 milioane de lei, in crestere cu 6,5% fata de 2013.

Carmo-Lact Prod este prezenta nu doar pe piata locala, ci si pe piete externe, iar exporturile totalizeaza circa 5,2 milioane de lei, reprezentand 8% din businessul realizat intr-un an.

Compania a fost fondata in 1992, are 180 de angajati si un portofoliu in care se regasesc branzeturi, lapte de consum, lapte batut, iaurt, smantana si deserturi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.