STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, PIETE FINANCIARE, TUTORIALE, Piata de Capital - BVB, Antreprenoriat, Start-Upuri

Candidatii AeRO se prezinta (Partea a III-a): Zitec, Tudor Tailor, bicicletele Pegas si SmartBill

AeROIntr-un nou eveniment organizat miercuri 18 februarie la Bursa de Valori Bucuresti in preajma lansarii pietei AeRO dedicata IMM-urilor si startup-urilor, alte sapte companii s-au prezentat in fata investitorilor. In cele ce urmeaza, reflectam patru dintre acestea: Zitec.com, Tudor Tailor, Atelierele Pegas care au reinviat brandul de biciclete Pegas, respectiv SmartBill – liderul pietei solutiilor de contabilitate primara.

 

  • Zitec.comcifra de afaceri 3,3 milioane de euro in 2014, profitabilitate de 8-9%

Zitec.com – dezvoltator de software si aplicatii online complexe – a avut in 2014 o crestere a cifrei de afaceri de circa 50% si spera sa depaseasca anul acesta pragul de 4 milioane de euro venituri. Compania este detinuta acum in proportie de 90% de Alexandru Lapusan – CEO & Founding Partner – impreuna cu sotia sa, iar restul de 10% de oameni din management.

Principalele arii de activitate sunt Business Solutions (ERP, CRM, BI), care echivaleaza cu 60-70% din venituri, urmate de Online Marketing care incepe sa capete o pondere din ce in ce mai mare. Zitec s-a infiintat acum 12 ani, iar acum este singurul Amazon Technical Partner din Romania si are cei mai multi oameni certificati PHP din Romania.

Alexandru cauta ca cei peste 100 de angajati sa lucreze cat mai mult independent, pe echipe si pe arii de activitate, astfel incat sa nu birocratizeze structura firmei. „Provocarea noastra cea mai mare pe piata este sa gasim oameni buni. Daca as gasi acum inca 10-15 oameni valorosi, as avea proiecte pentru ei.”

O alta componenta a potentialului Zitec este achizitionarea de participatii intre 1-30% in alte startup-uri europene: Zipongo, Online.tv, HuddleHero, HAC!BD, VideoPublishing.com. In curs de concretizare sunt detinerile de participatii in Citinite si Cosquare.

De ce Zitec ia in considerare listarea pe AeRO? „Deocamdata nu am decis daca si cand am aborda segmentul AeRO. Vrem sa vedem intai ce vrea piata, ce sectoare prefera. Dar luam in calcul listarea pentru a dovedi transparenta si a putea spune << uite ca se poate construi un business solid>>, iar cotarea actiunilor poate motiva angajatii si partenerii in a monetiza acea valoare.”

 

Dinamica venituri Zitec.com

Zitec_Financials

Sursa: Prezentarea Zitec.com sustinuta la BVB – 18 februarie 2015

Referitor la profitabilitate, Alexandru Lapusan a mentionat 8-9% rata de profit estimata pentru anul trecut, iar pe termen mediu tinteste 10% (n.red. nu a precizat daca se refera la profit operational sau net)

 

Vizualizeaza aici prezentarea Zitec.com

 

  • „Tudor. Personal Tailor” – cifra de afaceri in 2014 de 0,8 milioane Euro, profitabilitate 8-10%.

Marius Dan si Alin Copindeanu detin inca din anul 2007 compania Tudor Invest SRL si au impus pe piata brandul Tudor. Personal Tailor, pe segmentul de made-to-measure. Piata de fashion masculin in Romania a fost de 80 milioane de euro in 2013, cu o crestere estimata de 7% anul trecut; segmentul made-to-measure este estimat la 2% din piata, insa panta de crestere este de peste 10%/an.

Tudor Tailor este lider in Romania si este in Top 5 in Europa pe made-to-measure, in anii urmatori vizeaza pozitia de lider regional, iar in 2018 – lider european pe aceasta piata.

Antreprenorii iau in considerare venirea pe AeRO ca varianta de a obtine finantarea expansiunii business-ului, anume pentru: deschiderea de noi showroom-uri in regiunea est-europeana, dezvoltarea magazinului online si crearea de noi linii de business bazate pe experienta consumatorilor.

Cifra de afaceri de 0,8 milioane de euro in 2014 a adus un profit estimat de 8-10% pe baza datelor financiare preliminare. Pe termen mediu, odata cu castigul de scala, antreprenorii Tudor Tailor tintesc o rata de profit in intervalul 14-16%.

 

Vizualizeaza aici prezentarea Tudor Tailor – the New Retail Focus

 

  • Atelierele Pegas au vandut biciclete de 250.000 EUR anul trecut, cu o profitabilitate neta marginala

Atelierele Pegas’ este un business detinut de patru asociati; Andrei Botescu – antreprenorul-fondator si Alexandru Manda – coordonator comunicare au sustinut prezentarea catre invitatii de la Bursa de Valori Bucuresti, povestind in prima parte cum au intra ei in posesia marcii de biciclete prezenta in copilaria romanilor. „Am vazut ca dupa zece ani, daca o marca nu este reinnoita la OSIM, ea expira – asa ca am luat-o noi. Evident, nu ne-am apucat de proiectul Pegas pana cand nu ne-am asigurat ca totul este in regula.

In 2012, in Romania au fost vandute 380.000 biciclete – valoare a intregii piete 45 milioane de euro anual – comparativ cu sub 100.000 autovehicule noi. Afacerea Pegas este dependenta de infrastructura, de crearea de piste pentru biciclete, insa aici antreprenorii puncteaza imbunatatirea conditiilor in ultimii ani. „Trendul mersului cu bicicleta este la inceput”.

Brandul Pegas ocupa locul 50 in Top 100 branduri romanesti realizat de revista Biz. Conceptul poate prinde si la consumatori din strainatate, la targuri internationale tinerii antreprenori fiind frecvent intrebati unde se fac aceste biciclete, similare celor din copilaria nemtilor, belgienilor si nu numai.

Provocarea celor de la Atelierele Pegas este gasirea finantarii pentru a trece de pragul de 3.000 biciclete pe an, nevoia de capital estimata de acestia fiind de 300.000 euro. Proiectiile financiare prezentate, indica faptul ca la 0,7 milioane euro vanzari, corespunzator a 3.500 biciclete vandute pe an, profitul ar putea fi de 0,2 milioane euro anual.

 

Pegas_Sales

Sursa: Prezentarea sustinuta la BVB – 18 februarie 2015

 

Vizualizeaza aici prezentarea Pegas

 

  • Intelligent IT SRL, care a dezvoltat SmartBill: tinta de vanzari in 2015 este de 0,5 milioane euro

Radu Hasan, cofondator si CEO al Intelligent IT, a lansat afacerea SmartBill in 2007, iar de patru ani se focuseaza impreuna cu echipa lui doar pe dezvoltarea acestui business. Clientul-tinta al serviciului este IMM-ul cu o cifra de afaceri sub 5 milioane de EUR/an, de regula cu sub 30 de angajati, preferabil din sectoare de servicii sau comert. Piata potentiala este de 330.000 astfel de afaceri in Romania.

SmartBill raspunde nevoii antreprenorului sau managerului de IMM de a avea informatia contabila primara in timp real si de a evita cautarea printre documentele primare. In mod nemijlocit nu salveaza costuri, dar salveaza timp.

Initial, modelul de venituri a fost de tip licentiere astfel incat se incasa ‘one-time’ de la client, in partea de inceput, mentenanta fiind minima. Reinnoirea contractelor era relativ dificila, astfel incat pe noul model de venituri – abonament lunar intre 3 – 25 EUR/luna (medie 10 EUR/luna), antreprenorii se asteapta sa aiba o predictibilitate mult mai buna a business-ului. Aplicatia SmartBill ruleaza acum ‘in cloud’ si a castigat recent competitia ‘Best Cloud App in Romania’ sustinuta de Telekom.

Business-ul a atras atentia investitorilor de tip Angel, beneficiind de infuzia de capital din partea lui Lucian Todea – Founder & CEO soft32.com. De asemenea, SmartBill are si doi advisers – Radu Georgescu si Diwaker Singh, Parteneri Gecad.

Financiare: date fiind actualele trenduri de pe piata, business-ul este estimat sa ajunga la 3,8 milioane euro venituri si 1 milion de euro EBITDA in 2019. Nevoia de finantare pe care antreprenorul o cauta este de minim 250.000 euro, iar in ceea ce priveste evaluarea, a oferit cateva indicii: „Cand a intrat investitorul, am fost evaluati la circa 1 milion de euro. Intre timp, vanzarile ne-au mai crescut cu 50%” – Radu Hasan.

 

Proiectii financiare – SmartBill:

SmartBill_proiectii

Sursa: Prezentarea sustinuta la BVB – 18 februarie 2015

 

Vizualizeaza aici prezentarea SmartBill

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.