STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, MACROECONOMIE, EUROPA, Comertul Exterior & Acorduri Liber Schimb

Bloomberg: Cifrele dureroase ale UK după divorțul de UE

Autor: Adrian N Ionescu – Cursdeguvernare.ro

Cele mai spinoase probleme cu care se confurntă negociatorii britanici în urmatorii doi ani, privind părăsirea UE sunt, potrivit Bloomberg:

  • cât va fi dispusă Marea Britanie să platească pentru acoperirea obligațiilor financiare către UE,
  • care este nivelul de la care numărul imigranților este prea mare pentru alegătorii britanici și
  • în ce măsură mai poate beneficia țara de libertatea comerțului după separare.

Imigrația

Premierul britanic Theresa May a interpretat votul pentru Brexit de la referendumul de anul trecut ca pe o solicitare de limitare a imigrației. Marea Britanie este a doua cea mai populară destinație după Germania pentru imigranți.

Românii sunt cei mai numeroși imigranți  în Marea Britanie (233.000),  pe locul trei, după polonezi (916.000) și irlandezi (332.000).

Circa 2,2 milioane de europeni lucrează în Marea Britanie, iar bancherii, companiile de telecomunicații și fermierii avertizeză guvernul să nu restrângă prea mult o sursă ieftină de  angajați calificați.

Cei mai multi imigranți europeni lucrează, în ordine, în industria prelucrătoare, comerț, săntate și serviciile sociale, în industria serviciilor de cazare și alimentare, construcți, educație, știință și tehnică, transporturi și logistica, potrivit datelor aferente anului 2016.

Comerț

Dacă ar ieși din UE fără un acord comercial sau unul de tranzitie, Marea Britanie își periclitează cea mai mare piață, care îi cumpără 45% din exporturi.

Exportatorii britanici ar putea fi expuși la mecanismele de tarifare ale Organizației Mondiale a Comertului (OMC), după ce ani de zile au beneficiat de schimb liber în spațiul comunitar.

Marea Britanie a exportat anul trecut utilaje în valoare de 50,7 miliarde de lire sterline, pentru care tarifele OMC sunt de 2%. Livrările de vehicule au totalizat 30,4 miliarde de lire (tarife de 8%), cele de avioane 15,5 miliarde de lire (tarife de 3%), iar cele de băuturi 6,9 miliarde de lire (tarife de 4%).

În cazul fierului și oțelului, exporturile s-au ridicat anul trecut la 3,7 miliarde de lire (tarife de 2%), în timp de cerealele au adus 2,3 miliarde de lire (tarife de 41%), iar coloranții 2,1 miliarde de lire (tarife de 8%).

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.