STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Servicii & Comert & Logistica, Telecom & IT-C & Online, Start-Up & Angels

BlaBlaCar intra pe piata din Romania prin preluarea AutoHop

companie riding shareLiderul pietei europene de ridesharing BlaBlaCar a cumparat start-up-ul AutoHop, prezent si pe piata din Romania, precum si principalul competitor din Europa, pentru a-si extinde operatiunile si a-si consolida pozitia pe piata din Franta, potrivit Financial Times.

BlaBlaCar, infiintata in 2004, functioneaza ca o piata online, ce conecteaza soferi si pasageri care au nevoie sa calatoreasca pe distante lungi, pentru a imparti costurile unei curse.

Principalul rival al BlaBlaCar este grupul german Carpooling.com, insa in urma cumpararii acestuia, compania franceza va deveni liderul pietei europene de ridesharing, cu o cota de peste 90% pe pietele mari din Europa, precum Germania, Spania si Italia.

Prin preluarea start-up-ului ungar AutoHop, BlaBlaCar isi extinde operatiunile in Romania, Ungaria, Serbia si Croatia. Nicolas Brusson, unul dintre fondatorii BlaBlaCar, a afirmat ca preluarea Carpooling si AutoHop reprezinta „ultimul pas in consolidarea in Europa”, urmand sa se orienteze apoi catre pietele emergente din Asia si America de Sud.

Desi compania franceza nu a facut publice sumele platite pentru preluarea competitorilor sai, mai multe surse au declarat ca grupul Carpooling a fost evaluat la cateva zeci de milioane de dolari.

In urma incheierii tranzactiilor, BlaBlaCar isi va asigura prezenta in 18 tari si va avea o baza de 20 de milioane de utilizatori la nivel mondial, devenind una dintre cele mai importante platforme de ridesharing la nivel global.

In urma cu cateva luni, BlaBlaCar a inceput sa functioneze in Rusia, Turcia si India. Compania este una dintre cele mai puternice start-up-uri din domeniul tehnologiei, atragand 100 de milioane de dolari in luna iulie 2014 de la investitori ca Index Ventures. Valoarea companiei este estimata la 1 miliard de dolari.

BlaBlaCar a obtinut aprobarea autoritatilor de reglementare din intreaga lume, fara probleme, in conditiile in care modelul sau de afaceri difera de cel al controversatei aplicatii Uber. Soferii BlaBlaCar nu obtin profit in urma serviciilor oferite, pasagerii platind doar pretul combustibilului consumat in timpul calatoriei si eventuale alte costuri presupuse de respectiva cursa.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.