STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Concurenta & Protectie Consumator

Audierea lui Mark Zuckerberg în Parlamentul European, un fiasco

Autor: Iulian Soare – Cursdeguvernare.ro

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a răspuns marți seara întrebărilor europarlamentarilor, care s-au arătat interesați de mai multe aspecte – de la securitatea datelor personale ale utilizatorilor (și concret, de scandalul Cambridge Analytica), la fenomenul știrilor false, taxele plătite de companie și investițiile acesteia în UE.

După o oră și jumătate, Mark Zuckerberg a părăsit însă ședința fără a răspunde concret la cele mai multe dintre întrebări. De vină a fost formatul audierii – în prima parte, care a consumat aproximativ două treimi din timpul întâlnirii, au fost adresate întrebările, iar în a doua au venit răspunsurile fondatorului Facebook.

Au fost răspunsuri evazive, lipsite de substanță, iar întrebările incomode au fost acolite.

Înainte de a pleca, Zuckerberg a promis că va răspunde ulterior, în scris și punctual, tuturor chestiunilor ridicate de europarlamentari.

Principalele declarații ale fondatorului Facebook:

La începutul audierii, Mark Zuckerberg a prezentat scuze că Facebook nu a luat măsuri pentru contracararea ingerinţelor în alegeri, a știrilor false şi pentru utilizarea ilegală a datelor personale.

  • “A devenit clar că în ultimii ani nu am făcut suficient pentru a împiedica folosirea în scop negativ a instrumentelor pe care le-am construit. Fie că este vorba de ştiri false, de ingerinţele în alegeri sau de utilizarea abuzivă a datelor personale, nu am avut o perspectivă largă asupra responsabilităţilor. A fost o eroare şi îmi pare rău”
  • Despre taxe: “Facebook a plătit întotdeauna, în toate țările în care are operațiuni, și am investit puternic în Europa. Avem două centre aici și mai construim unul în Danemarca.
  • Mark Zuckerberg nu i-a convins pe eurodeputați că Facebook nu deține poziție dominantă, deși a vorbit despre libertatea oamenilor de a alege între mai multe aplicații. Vorbind despre competiție, el nu s-a referit la acuzația de monopol adusă companiei, ci la competiția pe care o asigură Facebook, la faptul că există la nivel global aproximativ 70 de milioane de IMM-uri care cresc și ajung la consumatori prin inetrmediula cestei rețele sociale.

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.