STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Turism

ANAT (Asociația Patronală a Agențiilor de Turism din România): Cererea pentru destinațiile turistice locale a crescut cu 15%

rp_turism-shutterstock-300x2251.jpgVânzările de pachete turistice prin agențiile de turism au înregistrat în medie un avans de 15% comparativ cu perioada similară a anului trecut, pe fondul investiţiilor din ultimii ani, dar şi a conjuncturii internaţionale care a determinat tot mai mulți români șă-și petrecă vacanța în ţară, conform Mediafax.

Delta Dunării, Mamaia şi Băile Felix au fost zonele cele mai căutate de turişti în sezonul 2016, cu un grad de ocupare de aproape 100% pentru mai multe săptămâni şi pentru un număr de cel puţin trei zile de vacanţă, potrivit Asociației Patronale a Agențiilor de Turism din România (ANAT).

„Delta Dunării a înregistrat vara aceasta o creştere de 20% a vânzărilor, faţă de 2015, fiind revelaţia sezonului în preferinţele turiştilor care au petrecut, în medie, trei zile de vacanță, staţiunile balneare de 18%, litoralul de 12%, în timp ce vânzările pentru staţiunile montane s-au situat la acelaşi nivel ca anul trecut”, precizează asociația.

Turiştii au petrecut, în medie, cinci zile pe litoral, o mare parte dintre ei preferând pachetele all inclusive oferite vara aceasta de un număr de 23 de hoteluri. Preţul mediu pentru o vacanţă pe litoral a fost de 637 de lei/persoană, faţă de 563 de lei/persoană, în 2015. Cele mai pline luni pe litoral au fost iulie şi august, conducerea ANAT şi turoperatorii de intern căutând soluţii, în prezent, pentru atragerea turiştilor pe litoral, începând din 2017, şi în lunile mai, iunie şi septembrie.

„Programul Prima Piscină, pe care ANAT îl va propune guvernului următor, o soluție testată pe litoralul bulgăresc, poate prelungi sezonul. Turiștii sunt atrași de hotelurile care au piscină și care le oferă relaxare și divertisment pe litoral și când vremea nu este potrivită pentru stat la soare și baie în mare”, declară Alin Burcea, președintele ANAT.

În ultimii cinci ani, în stațiunile balneare au fost refăcute 34 de hoteluri și au fost construite alte două. În topul stațiunilor cu acest specific conduc Băile Felix, Călimănești – Căciulata, Băile Herculane și stațiunea Sovata din Covasna.

„Turismul balnear se deplasează din zona de tratament medical către cea de prevenţie şi relaxare şi nu numai pentru pacientul propriu zis, ci şi pentru familia acestuia, care doreşte o experienţă de leisure în staţiunile balneare, oferită din ce în ce mai mult de hoteluri”, declară Adrian Voican, prim-vicepreședinte ANAT.

ANAT are ca membri activi 500 de agenții de turism, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro annual. Acestea au împreună peste 4.600 de angajați.

Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.