STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Servicii & Comert & Logistica, Telecom & IT-C & Online

Amazon și-a anunțat veniturile pe trimestrul 2 din 2018, vânzările au crescut cu 39%, la 52,9 miliarde dolari, iar profitul a crescut la 2,5 miliarde dolari

 Amazon a anuntat un profit de 2,5 miliarde dolari pe al doilea trimestru al acestui an, valoare ce a depasit cu mult asteptarile de pe Wall Street. In plus, a oferit o previziune pentru profitul operational de pe al treilea trimestru mai buna decat se astepta.

  • Desi veniturile nu au atins asteptarile, investitorii au fost foarte multumiti de rezultate, facand sa creasca pretul actiunilor cu aproape 4% in speculatiile imediate (after-hours trading).
  • Toate segmentele Amazon au avut cresteri semnificative, dar cele care s-au remarcat cel mai mult au fost partea de advertising si segmentul de retail din America de Nord.

Compania din Seattle a raportat un profit de 2,5 miliarde de dolari pentru al doilea trimestru. Nu numai ca a fost un record trimestrial pentru Amazon, dar a fost un profit de aproape 13 ori mai mare decat profitul inregistrat de companie in al doilea trimestru din anul trecut, conform UK Business Insider.

Brian Olsavsky, CFOul Amazon, a atribuit succesul companiei capacitatii acesteia de a controla costurile operationale si cresterii rapide a noului segment de advertising.

Iata ce a raportat compania, comparat cu asteptarile Wall Street:

  • Venit: 52,88 miliarde dolari. Analistii asteptau 53,35 de miliarde. In perioada echivalenta a anului trecut, Amazon a inregistrat vanzari de 7,96 miliarde de dolari.
  • Castiguri pe actiune: $5,07. Wall Street le-a estimat la $2,49; anul trecut valoarea acestora situandu-se la $0,40 pentru al doilea trimestru.

Compania a beneficiat de schimburi valutare favorabile

Rezultatele Amazon din al doilea trimestru au beneficiat de un fel de avant artifical datorat aprecierii dolarului fata de alte monede, ceea ce a crescut valoarea vanzarilor sale de peste hotare. Acest aspect a adaugat 760 de milioane la venit si 466 de milioane la venitul net din aceasta perioada. Cu toate acestea, chiar si fara acest avantaj valutar, compania ar fi raportat 2,07 miliarde ca venit, respectiv 4,14 pe actiune – ce ar fi depasit oricum asteptarile analistilor.

Segmentul de Advertising a fost cel ce a creat cel mai mare avantaj, alaturi de un mai bun management al costurilor

Afacerile internationale de retail ale Amazon au crescut cu 27% fata de anul precedent, ajungand la 14,6 miliarde, iar costurile au fost reduse de la 724 de milioane de dolari la 494 de milioane.

Serviciile Web ale Amazon, segmentul de cloud-computing, a inregistrat cresteri de 49% comparat cu trimestrul al doilea al anului trecut, ajungand la 6,11 miliarde de dolari.

Iar segmentul de advertising a continuat sa creasca, bazandu-se in cea mai mare parte pe vanzari publicitare, crescand cu un impresionant 132% in trimestrul doi pana la 2,2 miliarde.

Compania a mai beneficiat si de taxe considerabil mai mici in trimestrul ce s-a incheiat, alocand doar 74 de milioane pentru taxe fata de 467 de milioane anul trecut.

Sursa: http://uk.businessinsider.com

Istoria surprinzatoare a castigurior trimestriale ale Amazon

Final de

trimestru

Data

raportarii

Castiguri

Pe actiune

Consensus
EPS* Forecast
%
Surpriza
Jun2018 07/26/2018 5.07 2.49 103.61
Mar2018 04/26/2018 3.27 1.22 168.03
Dec2017 02/01/2018 2.16 1.85 16.76
Sep2017 10/26/2017 0.52 0.01 5100

Sursa: www.nasdaq.com

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.