STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, HR & DEZVOLTARE PERSONALA, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Auto-Cunoastere & Coaching

Ai nevoie de un Coach pentru afacerea ta?

coachingLa inceput, antreprenorii nu stiu ceea ce nu stiu. De aceea coaching-ul este atat de important pentru ecosistemul business-urilor mici, sustine Ritika Puri, intr-un articol scris, recent, pentru Forbes. Ea vorbeste despre trei intrebari pe care ar trebui sa si le puna orice antreprenor, mai ales cei care tocmai au patruns in lumea business-ului.

Un coach, adica un consilier profesionist, poate ajuta la anticiparea problemelor in business inainte ca acestea sa apara. Mai mult ghideaza in navigarea catre provocari neasteptate si  explorarea unor oportunitati neexploatate inca. Acestea sunt cele mai importante aspecte in apelarea la ajutorul unui coach, punctate din capul locului, de Ritika Puri.

Este motivul exact pentru care multi antreprenori cer ajutorul unui „antrenor” in afaceri. Beth Temple, consultant si strateg de produse digitale din New York, explica rostul coach-ului in orice tip de afacere, mai ales daca este un start-up. „Este nevoie intotdeauna (in afaceri – n.r.) de ochi fresh, adica de cineva care sa puna in ordine, zi de zi, lucrurile, mai ales daca este vorba despre start-up, unde poate exista mult haos”, spune expertul. Si daca asta nu a convins, Temple adauga inca o propozitie: „un coach poate rezolva problemele afacerii in doar cateva ore”.

Sunt trei intrebari pe care orice antreprenor ar trebui sa si le puna, mai ales cei aflati la inceput de drum in lumea dura afacerilor:

1.  Ritmul de crestere al companiei este unul rapid?

Dezvoltarea unei companii poate fi extrem de provocatoare pentru un antreprenor aflat la inceput de drum. Proprietarii de afaceri mici adesea se „ingroapa” in probleme precum achizitia primului client, dezvoltarea unui produs nou, recrutarea angajatilor si in estimari financiare.

Un coach poate ajuta la eficientizarea acestor procese si oferi indrumare in intampinarea provocarilor, iar un rezultat ar putea fi cresterea echipei. Beth Temple sustine ca aceste nevoi sunt dintre cele mai puternice, pe care le-a intalnit la clientii sai. Cea mai mare intrebare pe care i-o adreseaza, adesea, clientii este legata de „oameni si procese”. Gestionarea business-ului poate fi un act de echilibrare extrem de provocator, mai ales atunci cand este vorba despre tranzactii cu jucatori-cheie.

2. De la cine se obtin sfaturile de business?

Coach-ul potrivit, cu experienta si cunostinte ce se aliniaza la obiectivele afacerii fiecaruia, poate fi destul de greu de gasit. Cea mai buna modalitate de a il gasi este networking-ul profesional. „Pentru mine, networking-ul a functionat  intotdeauna in conectarea cu clientii potriviti”, povesteste Beth Temple. Daca nu exista astfel de perosane in reteau de network, atunci pot fi studiate diverse platforme ce dau indicatii catre experti in domeniul de afaceri cautat.

3. Vrei sa inveti de la un expert in domeniul tau de activitate?

Daca afacerea respectiva presupune necesitati specifice sau opereaza intr-o piata de nisa, un coach cu experienta directa si care se confrunta cu aceleasi provocari poate fi o resursa nepretuita. Acea experienta directa este ceea ce o face pe Temple, de exemplu, un coach atat de eficient, subliniaza Ritika Puri in articolul sau.  „Intrega mea experienta de 20 de ani s-a acumulat in jurul strat-up-urilor de tot felul. M-am specializat in acordarea de consultanta companiilor care construiesc noi produse digitale”, argumenteaza Temple avantajul experientei directe ca si coach.

Se poate intampla, insa, ca un antreprenor sa aiba coach-ul potrivit fara sa realizeze acest lucru, atrage atentia Puri. Daca afacerea beneficiaza de pe urma unor indrumari din interior ale unui mentor, acea persoana poate fi considerata coach-ul afacerii personale.

 

*Beth Temple este strateg si consultant in dezvoltare de produse digitale. Mai multe informatii pot fi gasite pe  http://www.linkedin.com/in/btemple

*Ritika Puri este specializata in afaceri, marketing, antreprenoriat si tehnologie. Scrie, printre alte publicatii, pentru American Express OPEN Forum, Forbes, Investopedia, Business Insider, CMO, the SAP Innovation Blog.

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.