STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Industrie Prelucratoare, Constructii & Imobiliare

AdePlast mizeaza pe o crestere de 5% a afacerilor in 2015

AdePlastAdePlast mizeaza, in 2015, pe un avans al afacerilor de doar 5%, pe fondul scaderii preturilor la polistiren, in urma scaderii pretului barilului de titei.

Adeplast a derulat, anul trecut, afaceri in crestere de 18-19%, insa pentru 2015 mizeaza pe un avans de doar 5%, in cel mai bun caz 10%, pe fondul scaderii preturilor la polistiren, ca urmare a reducerii pretului la petrol, dupa cum a declarat Marcel Barbut, proprietarul Adeplast, intr-un interviu pentru ZF. De altfel, toate afacerile ce depind de petrol vor suferi scaderi importante, precizeaza Barbut.

Compania are trei linii de business: mortare, vopsea si polistiren, iar cea mai mare crestere a inregistrat, anul trecut, la vopsele si polistiren, cel din urma avand o pondere de 25% in totalul afacerilor.

Potrivit acestuia, piata materialelor de constructii, una redusa ca cifra de afaceri, a avut o usoara contractie, in 2014, iar evolutia afacerilor AdePlast depinde, in acest an, de reluarea investitiilor statului in infrastructura. Compania nu lucreaza cu statul, explica Barbut, insa producatorii care lucrau in proiecte de stat au intrat pe clientii jucatorilor precum AdePlast, in conditiile in care investitiile statului in proiecte de infrastructura au scazut, anul trecut.

Marcel Barbut explica ca pe o piata a constructiilor in care „numarul de producatori este acelasi, iar toata lumea se bate pe un client” este dificila o crestere a marjei. In aceste conditii, Barbut mizeaza pe cele doua atuuri ale companiei: „o calitate foarte buna si un pret corect, precum si sistemul logistic (…) clientii fac comanda acum si peste cateva ore au marfa in magazin”.

Proprietarul AdePlast afirma ca a realizat exporturi in cel putin zece tari. „Am facut exporturi de trei milioane de euro, o suma enorma pentru piata materialelor de constructii. Visam sa dublam exporturile anul acesta. Cea mai mare cantitate a mers in Ungaria, apoi Austria, Belgia, Germania, Franta, Liban, Bulgaria”, a spus Barbut.

Cat priveste Bursa de Valori din Bucuresti, unde AdePlast a esuat in listare, anul trecut, Marcel Barbut spune ca nu a renuntat. „Planul este sa intram pe AeRO cu un proiect mai mic. Vrem sa achizitionam doi producatori mai mici, care mai rau incurca piata. „Celalalt proiect este mai mare” si presupune schimbarea tehnologiei de productie, sustine antreprenorul.

 

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.