STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Cercetare de Piata & Marketing

Activarile speciale de brand sau atingerea comunitatilor ‘targetate’

activationDaca la inceputurile marketingului, targetul unui brand (segmentul tinta) era vazut ca o mare masa de oameni relativ usor de convins prin simpla prezentare a produsului, acum brandurile doresc sa stabileasca relatii stranse cu consumatorii, pentru fidelizarea lor. Cum reusesc sa faca asta?

 

In perioada de inceput a marketingului, targetul unui brand era vazut ca o mare masa de oameni relativ usor de convins prin simpla prezentare a produsului. In prezent brandurile si-au schimbat strategia, in sensul ca urmaresc fidelizarea consumatorilor prin stabilirea unor relatii mai stranse cu acestia, si asta mai ales in conditiile in care consumatorii sunt din ce in ce mai informati si mai concentrati pe propria persoana, pe nevoile pe care le au. Specialistii vorbesc despre asa-numita era a consumatorului ‘self-centered’.

Exista modalitati prin care activarile de brand pot deveni unele dintre cele mai eficiente componente ale mix-ului de marketing. O activare de brand reusita pune accent pe modul in care oamenii interactioneaza cu un produs, cat si pe experienta personala a consumatorului cu brandul, precizeaza specialistii de la Creative Ideas.

Asadar, companiile doresc stabilirea unei relatii stranse cu consumatorii si fidelizarea acestora, pentru a-i face pe acestia sa nu renunte la produsul lor pentru un produs al competitorilor. S-a dovedit ca pentru a interactiona direct atat cu consumatorii, cat si cu potentialii clienti, unele dintre cele mai eficiente componente ale mix-ului de marketing sunt reprezentate de activarile de marketing. O activare de brand reusita este interactiva, creeaza atasament fata de brand, dar si „buzz”-uri pe retelele sociale.

 

Planificarea activarii de marketing

 Sunt cel putin doua etape necesare activarii de marketing, potrivit Creative Ideas. In primul rand, activarile de marketing se realizeaza dupa identificarea publicului tinta si a nevoilor acestora. In al doilea rand, trebuie identificata componenta prin care consumatorul se identifica in mod personal cu brandul si, totodata, trebuie gasit factorul ce declanseaza interesul fata de brand.

Un aspect la fel de important este si acela ca informatiile esentiale pentru brand si autentice cu privire la publicul tinta pot fi aflate pe retelele sociale, prin urmarirea reactiilor, postarilor si preferintelor consumatorilor.

 

Doua exemple relevante in acest sens sunt brandul de produse asiatice Shan’shi si brandul Vienna Ice Coffee.

 

Pentru brandul Shan’shi s-a realizat o activare in cadrul unei conferinte Food Bloggers, avand in vedere ca ingredientele Shan’shi se utilizeaza in prepararea celor mai cunoscute retete asiatice, iar brandul are deja colaborari cu bloggerii culinari si se bucura de apreciere din partea acestora.

Fiind deja cunoscut in randul bloggerilor culinari, brandul si-a dorit consolidarea legaturii cu acestia si cresterea nivelului de „awareness” (recunoastere a marcii) printre cei care nu luasera contact cu produsele.

Astfel, s-a ajuns la activarea de brand, care a presupus organizarea unui colt asiatic cu elemente de butaforie specifice culturii asiatice – umbrele, evantaie, palarii din paie si altele. Elementele surpriza, pe care toti participantii la conferinta le-au apreciat, au fost prajiturelele cu ravas personalizate, cu texte amuzante legate de preparate asiatice.

Bloggerii au fost provocati sa isi dovedeasca „the asian connection” prin urcarea fotografiilor de la standul Shan’shi pe conturile lor de Instagram sau Facebook, utilizand hashtag-ul #theasianconnection. Doritorii s-au putut inscrie si la concursul Shan’shi, premiul fiind un voucher cadou la unul dintre cele mai cunoscute magazine online de produse electrocasnice.

Rezultatul acestui demers de activare a brandului a aratat ca au existat 72 de inscrieri la concursul Shan’shi si un numar de peste 120 de postari pe Instagram si Facebook cu hashtag-ul mentionat.

Si mai important este faptul ca postarile bloggerilor culinari pot fi vazute de persoanele pe care brandul le vizeaza – oameni carora le place sa gateasca si se informeaza in acest scop, persoane care experimenteaza in acest domeniu cu produse pe care nu le-au mai incercat.

 

Vienna Ice Coffee este cea mai cremoasa cafea cu lapte din Austria, care contine aproximativ la fel de multa cafea precum un espresso si poate fi savurata atat in timpul pauzelor de la job, cat si ca desert. Este cafeaua ce poate fi bauta oriunde, fiind ambalata intr-un pahar cu capac si continand deja frisca si zahar.

Pentru atingerea comunitatilor targetate au fost organizate doua activari pentru Vienna Ice Coffee, cu doua publicuri diferite, potrivit specialistilor de la Creative Ideas. Strategia a fost focusata atat spre atingerea oamenilor din corporatii, dar si a oamenilor care au, la un moment dat, nevoie de energizare si racorire.

Pentru a atinge cele doua target-uri, s-au stabilit sesiuni de sampling in birouri, dar si la piscine, intr-o zi extrem de calduroasa. Rezultatul unei activari de tip sampling este crearea unei legaturi personale cu oamenii din publicul tinta al brandului. Astfel, pauza de cafea a fost mai mult decat bine-venita, persoanele vizate apreciind pauza de reimprospatare si cafeaua servita rece, gata de baut.

 

Concluzia: Simpla aparitie la raft nu ii poate convinge pe consumatori sa incerce produsul, dar daca produsul vine la momentul oportun ca solutie pentru nevoile lor, persoanele vizate vor avea o prima impresie favorabila a produsului.

Companiile pot sa afle cel mai bine care sunt rezultatele activarilor de brand, testand ele insele astfel de strategii de atingere a comunitatilor targetate.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.