STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, Energie & Utilitati & Infrastructura

59% din distanta Bucuresti – Nadlac si 65% din Constanta – Nadlac pe autostrada. In 2014 au fost inaugurati doar 50 km

autostrada-A1Ca si la inceputul anului trecut, cand s-a bifat un „prag psihologic”, respectiv mai mult de jumatate din distanta de la Bucuresti pana la iesirea din tara prin Nadlac era in regim de autostrada, realizam si acum un scurt review al stadiului acestor lucrari de infrastructura in Romania:

– in 2014 au fost dati in functiune putin peste 50 km, toti pe A1 si anume: ultimul lot din Sibiu – Orastie (22,1 km), lotul 1 din Nadlac – Arad de 22,2 km si o portiune de 6km din lotul 2 Nadlac – Arad, pana in dreptul localitatii Pecica.

– in 2015 sunt prevazuti circa 30 de km pentru a fi deschisi circulatiei, ceea ce ar putea constitui un record negativ al ultimilor 5 ani. Portiunea de 10,7 km din lotul 2 Arad-Nadlac, asigurand astfel iesirea din tara, apoi 6km din Lugoj-Timisoara, 8,7 km de pe A3 (Gilau-Nadaselu) si 3 km la iesirea din Bucuresti tot pe A3 sunt estimati pentru acest an.

Autostrada_Ro_2015

Sursa date: 130km.ro

 

Totusi, observam ca la inceput de 2015, un drum din Bucuresti pana la iesirea prin vama Nadlac este 59% pe autostrada, iar tranzitarea Romaniei din Constanta catre Ungaria se poate face in proportie de 65% pe acest tip de infrastructura rutiera. Am considerat aici lungimea de 52km a Centurii Nord a Capitalei care nu este in regim de autostrada, ci doar partial pe drum rapid de 4 benzi.

 

Anul 2020: va fi Bucuresti – Nadlac complet pe autostrada? In ritmul actual, NU

Mai sunt necesari inca 226 km a fi completati intre Bucuresti si iesirea prin vama Nadlac, iar se pare ca o medie de 40km dati in folosinta anual nu poate fi indeplinita, astfel incat in 2020 sa putem spune ca din capitala Romaniei se va iesi pe autostrada catre Europa.

Cel mai problematic segment ramane Pitesti – Sibiu, pentru care nu exista o solutie printr-un studiu de fezabilitate. Cele mai recente declaratii ale Ministrului Ioan Rus indica inceperea lucrarilor „undeva in 2018”, insa modificarea pozitiilor oficiale pe acest subiect nu indeamna la optimism.

Plauzibil este ca la momentul 2020, soferii sa se multumeasca cu 460 km din Bucuresti pana la Nadlac – respectiv 80% – in regim de autostrada.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.