PIETE FINANCIARE, Servicii & Comert & Logistica, Piata de Capital - BVB

Sameday Courier a obtinut un profit in crestere cu 30% in primul semestru si tinteste o cifra de afaceri de peste 2 mil. euro, pana la finalul lui 2015

Sameday_H1ResultsPe o piata locala a curieratului in crestere, care anul acesta ar putea atinge valoarea de 350 mil. euro, compania Delivery Solutions, care detine brandul Sameday Courier, merge in directia vantului, obtinand un profit cu 30% mai mare in S1 din 2015, fata de aceeasi perioada din 2014. Tinta este o cifra de afaceri peste pragul psihologic de 2 mil. euro.

Listarea pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti (BVB) in urma cu 6 luni nu a avut un impact decisiv asupra evolutiei companiei Delivery Solutions, care detine site-ul Sameday Courier, aceasta continuandu-si strategia de crestere, dincolo de beneficiile, desigur, aduse de prezenta pe piata de capital, unul dintre cele mai importante fiind vizibilitatea.

Firma de curierat care opereaza Sameday, infiintata in urma cu sapte ani, a generat in primul semestru un profit de 488.000 lei, cu 30% mai mare fata de aceeasi perioada a anului precedent. Tot in S1 din 2015, compania a avut venituri de 4.411.000 de lei, ceea ce inseamna o crestere de 28% fata de perioada analizata din 2014.

„Dupa cum se observa, Sameday isi continua dezvoltarea, intr-un ritm superior cresterii pietei”, afirma Octavian Badescu, fondator al companiei Delivery Solutions. Acesta adauga ca profitul obtinut, de 488.000 de lei, reprezinta „o valoare superioara profitului obtinut pe intreg anul trecut”. Cu toatea acestea, „abordam rezultatul cu echilibru, tinand cont de marimea companiei, astfel de variatii nu sunt chiar surprinzatoare, un ecart de ordinul zecilor de mii de euro in plus sau in minus este tangibil”.

Cifrele in crestere realizate de Sameday Courier au fost determinate de evolutia intregului business, insa cu precadere de curieratul local, iar intr-o masura mai mare de cel cu livrare in aceeasi zi. Totodata, au crescut si livrarile neadresate, mai exact distributia de pliante. Bucurestiul are cea mai mare contributie la cresterea afacerii, in conditiile in care peste 50% din business este generat aici.

Cele mai solicitate servicii, in prima parte a lui 2015, au fost livrarile in regim ‘same day’, livrarile locale, segment ce a inregistrat si cea mai mare crestere, de aproximativ 45%, potrivit lui Badescu.

Pentru Sameday Courier, cele mai multe solicitari provin din domeniul medical, din segmentul de e-commerce, iar pentru livrarile neadresate cererea vine dinspre retaileri. „O data cu integrarea sistemului Lokko, am devenit nr.1 in livrarile instant pe componenta colaborarii cu restaurantele, care au livrare externalizata si cu agregatorii de food-delivery, gestionam sute de comenzi de acest tip zilnic”, spune fondatorul companiei.

 

Tinte pentru 2015-2016

Pentru perioada urmatoare, Sameday Courier isi propune sa mentina trend-ul de crestere a companiei, tinta fiind „depasirea pragului psihologic de 2 milioane de euro ca cifra de afaceri, in conditiile unei profitabilitati decente”.

Totodata, conducerea companiei si-a fixat si o tinta de profit pentru 2015, care sa permite atat pastrarea anumitor resurse la nivelul companiei, pentru continuarea dezvoltarii si asigurarea unor servicii de o calitate superioara clientilor, dar si oferirea de dividende.

Spre finalul anului, firma se va muta intr-un sediu nou, care va sustine dezvoltarea operationala, asftel continuandu-se procesul de consolidare, avand in vedere ca presiunea pe pret este foarte crescuta, si faptul ca e in crestere cererea pentru livrari instant, la nivel local.

Piata de curierat este in crestere, probabil ca in acest an va ajunge in jurul valorii de 350 milioane de euro, potrivit estimarii lui Octavian Badescu, care adauga, insa, ca este preocupat mai mult de detinerea unor pozitii semnificative pe anumite nise, decat cucerirea de cota la nivelul intregii piete, cel putin deocamdata.

Ceea ce dezvaluie ca strategia companiei in 2015 se va reflecta si in anul viitor. „Ne preocupa in egala masura asigurarea unor premise pozitive pentru 2016, un an cu o evolutie ale carei baze se pun inca de pe acum”, sustine Octavian Badescu. Acesta precizeaza ca noii clienti castigati in acest an, coroborat cu pastrarea si cu evolutia buna a clientilor traditionali si cu impactul pozitiv pe zona de costuri, generat de lipsa unor cheltuieli efectuate deja in aceasta perioada, pot aduce rezultate si mai frumoase pentru anul viitor.

 

Dividende cu un randament intre 5% si 10%

Cat priveste strict evolutia companiei pe piata AeRO, pana acum s-au tranzactionat actiuni in valoare de peste 1 milion de lei, „ceea ce pentru o companie de dimensiunea noastra, pentru o piata precum AeRO, pentru lichiditatea de pe BVB, pentru Romania si intregul ei context, nu este putin lucru”, subliniaza Badescu.

Compania a castigat, astfel, vizibilitate, pozitionare, in conditiile in care este prima companie romaneasca listata pe AeRO, prima companie de curierat listata pe bursa romaneasca si, nu in ultimul rand, inclusiv angajatii au devenit investitori, prin achizitionarea de actiuni de pe bursa.

Pretul unei actiuni Sameday a crescut cu doar 15% in raport cu pretul de lansare, in timp ce valoarea companiei, raportat la evolutia rezultatelor, „a crescut mai mult, premisele fiind promitatoare in continuare”.

Cel mai mare actionar al companiei de curierat tine sa precizeze ca „suntem preocupati in primul rand de rezultate, insa prezumam ca evolutia bursiera le va reflecta, deci loc de crestere credem ca este”. Un aspect important pentru investitorii in actiuni Sameday Courier este anuntul companiei ca isi ii va recompensa, in 2015, cu dividende ce vor avea „randament semnificativ”, undeva in intervalul 5-10%.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.