Facebook dorește să lanseze o monedă digitală globală – LIBRA

24 iunie 2019 08:00

De ani de zile magnații de pe Wall Street și-au făcut griji că giganții din Silicon Valley vor zgudui lumea finanțelor. Potrivit The Economist, Facebook crede că a găsit o cale. Acesta va lansa o monedă digitală, Libra, în 2020.

Firma lui Mark Zuckerberg a eșuat până acum să popularizeze un serviciu de plăți. Iar calitatea sa de “bancă” este îndoielnică, având în vedere cazurile de abuzuri și evaziune asupra informațiilor private ale utilizatorilor Facebook.

Potrivit CNET, Facebook a dezvăluit moneda digitală globală, care va fi administrată de un organism de conducere numit Asociația Libra și cu ajutorului unui “portofel virtual” numit Calibra. Facebook lucrează alături de 27 de parteneri de lansare pentru Libra, incluzând PayPal, Visa, Uber, Coinbase, Lyft, Mastercard, Vodafone, eBay și Spotify, dar intenționează să aibă 100 de membri în Asociația Libra până în 2020.Sursa foto: Fortune

Valoarea Libra va fi legată de un portofoliu de valute importante. Dacă cei 2,4 miliarde utilizatorii ai Facebook vor adopta Libra pentru a cumpăra și transfera bani, ar putea deveni una dintre cele mai mari entități financiare din lume. Acest lucru ar reprezenta o revoluție pe piața de consum – dar ar putea, de asemenea, să aducă mai puțină stabilitate sistemului financiar și să reducă suveranitatea economică a guvernelor.

Digitalizarea financiară promite să facă viața mai ușoară și mai ieftină pentru miliarde de oameni. În China, unde plățile digitale sunt omniprezente, oamenii transferă deja bani la prieteni și firme în cadrul unei aplicații de chat foarte ieftin. În America, în fiecare an sunt semnate peste 18 miliarde de cecuri. Taxele consumă în general 5% din transferul tipic peste hotare. Și un număr de trei giganți de cărți de credit abosrb cam 0,25% din tranzacțiile globale pe care le efectuează, valoare care ajunge la peste 30 miliarde de dolari pe an.

Libra va da corporațiilor prea multă putere

Într-un articol al CNET, co-fondatorul Facebook, Chris Hughes, care a părăsit Facebook în 2007, a numit posibilitatea succesului ideii de cripto-monedă drept „înspăimântătoare”.

„Chiar și cu un succes modest, Libra ar transfera o mare parte din controlul politicii monetare de la băncile centrale către aceste companii private, care includ și Visa, Uber și Vodafone, în mod inevitabil, aceste companii își vor pune interesele private – profit și influență – înainte de cele publice.”

„Libra va perturba și va slăbi statele naționale, permițând oamenilor să renunțe la valute locale instabile pentru o monedă denominată în dolari și euro și administrată de corporații”.

„Cu cât mai puține rupii sau lire dețin cetățenii unei țări, cu atât mai puțină putere are banca centrală națională să stabilească politica monetară, ceea ce face mai dificilă stimularea economiei locale în momente de stres economic”.

3 lucruri cheie despre proiectul Libra al Facebook, potrivit CNN Business

  • Cât de mare ar putea fi aceasta?

Mărimea Facebook va face ca Libra să obțină o audiență mai largă decât celelalte cripto-monede.

Aproape 35 de milioane de oameni din întreaga lume au în prezent „portofele virtuale” pentru a deține criptocurrency, potrivit unui raport recent al lui Statista.

Prin comparație, baza globală de utilizatori Facebook de 2,4 miliarde este masivă.

  • Cum va câștiga Facebook bani cu Libra?

Facebook a creat o filială independentă numită Calibra, care va gestiona toate mișcările și tranzacțiile.

Aplicația de “portofel digital” Calibra va permite utilizatorilor să-și trimită reciproc bani – uneori va fi gratuit, iar uneori aplicația va percepe o taxă mică.

Deși este deja posibil să transferăm și să cheltuim bani digitali utilizând funcția de transfer peer-to-peer Venmo sau Facebook Messenger, pentru acestea este necesară existența unui cont bancar.

  • Cum va fi protejată confidențialitatea utilizatorilor?

Modul în care funcționează tehnologiile blockchain este că fiecare tranzacție realizată cu moneda digitală este înregistrată de fiecare computer (sau „node”) care este conectat la rețea, dar este înregistrat sub un pseudonim, astfel încât informațiile personale ale utilizatorului nu sunt direct conectate la tranzacție.

Facebook a declarat că Calibra nu va împărtăși datele financiare ale utilizatorilor cu Facebook decât în ​​”cazuri limitate” și nu le va folosi pentru publicitate.

Facebook a mai spus că Calibra va avea aceleași procese de verificare și de combatere a fraudelor pe care le utilizează băncile și cărțile de credit.

 

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.