PIETE FINANCIARE, TUTORIALE, Telecom & IT-C & Online, Antreprenoriat

Nvidia Iray – folosirea realității virtuale pentru crearea unui nou sediu al companiei

iray-logoIn inima Silicon Valley, poți să-ți pui un set de căști de realitate virtuală (VR) și zbura printr-o clădire foto-realistă 3D, care va fi în curând noua casă corporate pentru producătorul de cipuri Nvidia, arata un reportaj New York Times.

 

Clădirea se află încă în construcție, și este vizibilă și astăzi ca un mare cadru alb, cu un acoperiș ondulat care evocă atât o aripă de avion, cât și un cort de circ. Programată să fie deschisă la sfârșitul anului 2017, proiectul de 380 de milioane dolari va găzdui 2.500 de angajați. O a doua clădire este, de asemenea, în plan.

 

Demonstrația din realitatea virtuală a fost parte integrantă a proiectării și construcției imaginate de Nvidia pentru noua clădire – care este alimentată de produse Nvidia.

Nvidia face „placi video” – cipuri de calcul care au fost utilizate inițial pentru a accelera grafica calculatoarelor în jocurile video. Astăzi, cipurile sunt utilizate din ce în mai mult vizualizarea inginerescă și calculul de înaltă performanță, inclusiv în designul arhitectural al viitorului sediu al companiei.

In acest an, Nvidia a început, de asemenea, să ofere o tehnologie software de transmitere extrem de interactivă destinată să completeze procesoarele grafice. Cunoscut sub numele de IRAY, software-ul a făcut posibilă modificarea rapidă și completă a simulării designului architectural al companiei, de la locația, mărimea și transparența luminatoarelor în formă de triunghi până la suprafețele materiale și culori.

„Noi nu am fost în stare să captăm fidelitatea le care suntem capabili să ajungem astăzi”, a declarat Jen-Hsun Huang, co-fondator și director executiv al Nvidia. „Covorul trebuie să fie exact la fel precum covorul din lumea reală, iar vopseaua trebuie să fie vopsea.”

Nvidia și-a valorificat cipurile grafice și software-ul de redare pentru a ajuta la crearea noului sediu in mare parte datorită fondatorului Huang, cel care a creat Nvidia în 1993 și a consolidat-o într-o companie cu venituri anuale de 5 miliarde dolari. El a început cu o viziune pentru noua structură în care mii de angajați ar putea colabora sub bolta unui copac foarte înalt, cu filtrarea luminii direct spre spațiile lor de lucru.

Huang a angajat firma de design Gensler pentru proiect, care lucrează cu arhitectul Hao Ko pentru a capta cultura Nvidia de a fi deschis, colaborativ și flexibil în designul clădirii.

Pentru materializa noțiunea de filtrare a luminii de sus, au început cu o serie dispersată de luminatoare în formă de triunghi. Triunghiul este emblematic pentru componenta grafică de bază a sistemelor moderne de redare software care creează 3-D imagini grafice pe care le generează hardware-ul Nvidia.

Alte elemente arhitecturale au fost adăugate în scurt timp: clădirea va fi înconjurată de un parc, iar parcarea va fi ascunsă într-un garaj subteran. Pentru a stimula colaborarea, designerii, de asemenea, au creat în mod eficient un punct de șoc în clădire – oamenii care intră dinspre structura de parcare subterană vor ajunge pe o scară centrală largă.

Sediul central este, de asemenea, reconfigurabil, bazat în mare parte în jurul Wi-Fi, nu al cablurilor. Pereții sunt în mare parte mobili. Și pentru a respecta „ierarhia corporativă plată” din Nvidia, nu va exista nici un birou executiv perceptibil.

Tehnologia Nvidia a început de curând să ajute în acest proces. Compania a folosit mai mult de 100 de procesoare grafice pentru a crea ceea ce Huang a descris ca fiindcel mai mare simulator de fotoni din lume.” „Am simulat fiecare fascicul de lumină pentru fiecare oră din zi, pentru fiecare zi a anului„, a spus el.Ca rezultat, software-ul a făcut posibil găsirea punctelor fierbinți în noua clădire. Acest lucru a permis designerilor să-i mute pe oameni departe de căldură și totuși să mențină un cadru de lucru primitor.

Cu seturi de căști destinate realității virtuale, care devin disponibile în acest an, prin producători cum ar fi HTC, Nvidia a decis să utilizeze aceste instrumente pentru proiectul său de construcție.

Căștile VR i-au ajutat pe arhitecții de la Gensler să vadă lucruri care nu ar fi putut fi vizibile într-un model 2D. De exemplu, ei au descoperit o obstrucție vizuală în partea de sus a scării de intrare, care ar fi fost greu de detectat înainte de construirea propriu-zisă a clădirii.

Software-ul Iray i-a descurajat, de asemenea, pe designeri să creeze un luminator mare în centrul clădirii. Vizualizat într-o simulare 3-D, a fost ușor de văzut că va inunda clădirea cu prea multă lumină. „Am folosit puterea noastra de calcul si tehnologia proprie pentru a modela interiorul clădirii”, a declarat Debora Shoquist, vicepresedinte executiv Nvidia pentru operațiuni. „Iray vă permite să modelați felul în care lumina pătrunde și modul în care aceasta se reflectă. Reflexie, refracție, absorbție – este doar matematică„.

Într-un sens, noile instrumente de proiectare sunt realizarea originalului Sketchpad, un sistem de calcul și proiectare interactiv, imaginat, pentru prima dată, de către informaticianul Ivan Sutherland în teza sa de doctorat din 1963. În 1968, ca profesor la Harvard, Dl. Sutherland a continuat cu un prototip de simulator de realitatea virtuală și augmentată, numit pe atunci „ecran montat pe cap”.

Patru decenii mai târziu, această formă de design vizual interactiv probabil va deveni rapid un instrument standard pentru arhitecți.

„Am fost aproape ca un copil în magazinul de bomboane, atunci când mi-au prima oară acces la un grup de procesoare care rulează Iray”, a declarat Scott DeWoody, un artist de vizualizare pentru Gensler, care a lucrat la proiect. „Am stat treaz până la trei dimineața.”

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.