Cercetare & Edu & Marketing & Media, M&A & VentureCapital & Private Equity

Publicis a făcut cea mai îndrăzneață mișcare în marketingul digital, cu achiziția de 4,4 miliarde de dolari a Epsilon de la Alliance Data Systems Corp.

Potrivit Bloomberg, Publicis Groupe SA și Omnicom Group Inc. conveniseră să fuzioneze într-o tranzacție ce ar fi creat cea mai mare companie de publicitate din lume cu venituri de 23 de miliarde de dolari, înlăturând liderul de piață WPP Plc. Fuziunea a „picat” in 2014.

Sursa: The Drum

Grupul francez Publicis – proprietarul agențiilor Saatchi & Saatchi și Leo Burnett Worldwide – contează pe faptul că Epsilon va furniza date despre consumatori din programele de fidelizare și campaniile de e-mail care îi vor ajuta să se îndepărteze de reclamele TV și de panourile publicitare tradiționale, unde vânzările scad în timp ce giganții cheltuiesc mai mult online.

Publicis a anunțat cea mai mare preluare recentă, după ce a înregistrat o scădere de 1,6% în vânzările organice din primul trimestru, după pierderea unor clienți. Epsilon colectează date, inclusiv despre tranzacții, locație și activitate web, și este mai puțin expusă companiilor de bunuri de consum.

Companiile mari de publicitate, precum Publicis și WPP Plc, se află acum în vizorul consultanților axați pe transformarea afacerilor, cum ar fi Accenture Plc. În același timp, giganții tech Facebook Inc. și Google-ul lui Alphabet Inc., amenință să elimine agențiile ca cumpărători de spațiu publicitar.

Actiunile Publicis, cea de-a treia companie cu cea mai mare crestere din punct de vedere al valorii de piață, au crescut cu 4,6% la inceputul tranzacțiilor de la Paris, ajungând la 49,38 euro și reducând declinul din ultimul an la 11%. Acțiunea a scăzut după ce compania a fost numită ca ofertant potențial pentru Epsilon, deoarece investitorii i-au pus la îndoială capacitatea de a absorbi o tranzacție atât de mare.

Publicis planifică să finanțeze integral achiziția cu datorii și numerar și să suspende un program de răscumpărare a acțiunilor pentru a menține un angajament de 45% de rascumpărare a dividendelor. Prețul net de cumpărare va fi de 3,95 miliarde de dolari după impactul fiscal al achiziției.

Analiștii Morgan Stanley și Liberum au subliniat avantajele acordului Epsilon, inclusiv că oferă companiei Publicis mai multe date despre consumatori, dar au remarcat declinul vânzărilor de publicitate tradiționale pentru companie în primul trimestru.

În timp ce CEO Publicis, Arthur Sadoun, se ocupă de viitorul companiei cu privire la afacerile cu tehnologie digitală pe care le vede „schimbătoare strategice de joc”, Publicis are un trecut tulbure în gestionarea companiilor achiziționate. Grupul a înregistrat o pierdere în 2016 după ce a redus valoarea uneia dintre afacerilor sale digitale.

Sub conducerea predecesorului lui Sadoun, Maurice Levy, compania a făcut unul dintre cele mai îndrăznețe pariuri ale industriei privind tehnologia publicitară în 2015, cu achiziția de 3,7 miliarde de dolari a companiei Sapient din Boston. Sadoun a numit companiile Sapient și Epsilon complementare.

„Sapient vizează transformarea afacerii și consultanța. Epsilon vizează platforme, date și tehnologie pentru a îmbogăți datele primare”, a spus el.

Alliance Data din Texas a declarat în februarie 2019 că a cântărit oferte preliminare pentru Epsilon după ce a anunțat o revizuire în noiembrie 2018. În plus față de oferta Publicis, compania Alliance Data a atras oferte de la Advent International și Goldman Sachs Group

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.