Insolventa & Lichidatori, Turism

Unde a gresit Carpatair?

CarpatAir-flota-aeronave-600x250Niciodata concurenta in piata de aviatie locala nu a fost mai ascutita, modelele de business ale companiilor mai intrepatrunse, tarifele mai mici si pierderile mai mari. Teoria spune – si practica o demonstreaza – ca  cele mai multe companii mor la finalul crizei, nu la inceputul ei, pentru ca nu mai au resurse. Asadar, Carpatair nu a gresit nicaieri, doar ca probabil nu mai are resurse financiare deocamdata. Altfel nu ar fi suspendat zborurile de la sfarsitul lui ianuarie pana la sfarsitul lui martie, cand debuteaza orarul de vara si  cea mai buna perioada pentru companiile aeriene. E prima companie din piata autohtona care suspenda zborurile in sezonul cel mai slab in mod traditional, desi cuvantul traditional aproape ca nu-si mai gaseste locul in aceasta industrie. Ca sa contracareze cererea slaba, TAROM, de exemplu, a lansat o oferta de 99 euro pentru aproape destinatiile din portofoliu, a doua oara cand recurge la o astfel de strategie in ultimele luni, ceea ce dovedeste ca functioneaza.

Iar anuntul insolventei Carpatair mi-a trezit un beculet ilogic: aproximativ  in aceeasi perioada, in 2011, mai exact pe 2 februarie, venea ca o bomba anuntul Malev de incetare a zborurilor. Pentru totdeauna. Ca urmare a unor privatizari esuate, statul maghiar a decis sa nu mai sustina  compania sa aeriana. Ce s-a intamplat dupa aceea? Wizz Air a incercat sa preia cota de piata a Malev, insa a intrat in scena imediat Ryanair, care si-a adjudecat o parte din bucata de piata a Malev, dar si o parte din felia Wizz Air. devenind un jucator  important in Ungaria. Si aici se cuvine sa fac o precizare importanta: aceasta a fost a doua intrare a Ryanair in Ungaria, prima avand loc cu cativa ani in urma, de test. O reteta identica cu cea aplicata in Romania. La noi, Ryanair a intrat prima data in 2008, a stat putin, insa din aceasta primavara reia zborurile. Ramane de vazut ce va face Ryanair in acest an, daca se va limita la cursele deja anuntate (Dublin si Londra) sau daca e pus pe fapte mari, in contextul in care in sistemul lor de rezervari apare si o cursa Tg. Mures – Bruxelles.

Citeste mai departe drumul Carpatair pana la insolventa

 

Carpatair_CifraAfaceri

 

Sursa: FulviaMeirosu.ro

One Comment

  1. Pingback: CarpatAir & pierderile transportatorilor aerieni | Money Makers

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.