PIETE FINANCIARE, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Start-Up & Angels

Antreprenoriat de succes cu aplicatii – „Bucharest Shopping”

Adi-Popescu-Bucharest-Shopping2Crearea de aplicatii pentru smartphone-uri lanseaza in lumea antreprenoriala tineri talentati si, pe deasupra, le poate asigura castiguri substantiale. Un exemplu este Adi Popescu, creatorul aplicatiei Bucharest Shopping, prima de acest gen din Romania.

Ideea dezvoltarii aplicatiei Bucharest Shopping a venit undeva in luna iulie a acestui an, isi incepe povestea tanarul antreprenor. Dupa ce a studiat cu atentie piata din Romania, dar si ceea ce se face in domeniul acesta in alte tari din Europa, a hotarat implementarea ei. Dezvoltarea propriu-zis a durat in jur de 6 luni, timp in care Adi Popescu a mai adus imbuntatiri fata de varianta gandita initial. In forma sa finala, aplicatia a fost lansata la inceputul lui noiembrie 2013, “iar raspunsul din piata a fost unul foarte bun”, dupa cum sustine acesta. “Am inceput cu 30 de magazine importante listate si numarul lor creste in fiecare zi, ceea ce nu poate decat sa ma bucure”, spune Popescu, care ia in calcul extinderea aplicatiei si pentru Timisoara.

Aplicatia Bucharest Shopping nu este un instrument de cumparaturi online, ci un ”tool” de comunicare si informare. Odata instalata pe telefonul mobil, listeaza toate magazinele din Bucuresti ce au raspuns propunerii lui Adi Popescu, oferind informatii utile, actualizate in timp real, despre magazine, ultimele colectii, promotii si oferte speciale.

 

Creata din pasiune

Bucharest Shopping este un proiect antreprenorial pornit din pasiune pentru moda si pentru zona de retail de moda, dar si dintr-o nevoie personala. “Este un proiect antreprenorial de suflet, care s-a mulat perfect pe evolutiile din piata si care se anunta a fi de succes, luand in considerare toate reactiile primite de la clienti si parteneri, la doar o luna de la lansare”, spune creatorul aplicatiei, caruia i-a incoltit ideea dupa mai mult de 12 ani lucrati in zona de fashion, atat in Romania, cat si in Marea Britanie, pentru branduri importante si in domenii diverse, precum supply chain & logistica, buying, productie, marketing, design si styling. El a investit, pana acum, in aplicatie 10.000 de euro, pentru dezvoltare si promovare. Valoarea pe care o aduce pe piata este insa mult mai mare, “aceasta aplicatie fiind singurul director al magazinelor care practica comert autentic, iar pentru branduri reprezinta un mijloc valoros de expunere si comunicare cu clientii”, subliniaza antreprenorul, care nu omite sa precizeze si valoarea pentru clienti: “pentru utilizatori este o sursa de informatii utile, constant actualizate”.

 

Cum functioneaza aplicatia Bucharest Shopping

Aplicatia se descarca gratuit din AppStore si Google Play si se instaleaza foarte usor pe smartphone-ul utilizatorului. Este total neinvaziva si nu cere niciun fel de date personale: adresa de mail sau numar de telefon. Odata instalata, aplicatia ofera acces la o lista cu magazine si branduri dispuse pe diferite categorii de interes: femei, barbati, copii, accesorii, pantofi, bijuterii, beauty si decoratiuni interioare. Utilizatorul poate accesa pagina fiecarui brand sau magazin unde va gasi informatii complete despre acesta, punctele de vanzare din oras, date de contact inclusiv numar de telefon apelabil din aplicatie si legatura cu site-ul sau retelele de socializare listate de catre brand. In plus, fiecare utilizator isi poate crea o lista cu magazinele preferate care ii vor fi astfel mereu la indemana. Informatii despre promotii de sezon sau oferte speciale se gasesc in meniul sales. De asemenea, aplicatia emite push notifications de doua ori pe zi, in cursul diminetii si dupa-amiaza, cu cele mai importante stiri ale zilei, fie legate de noi branduri in aplicatie, noi colectii in magazine sau promotii active. In plus, fiecare utilizator Bucharest Shopping are un Pink Card cu un numar unic ce ii va oferi acces la actiuni de sales sau oferte speciale desfasurate pe perioade limitate in parteneriat cu magazinele partenere.

 

O piata a inovatiei

Tehnologia evolueaza constant, iar in zona de comunicare pe mobil sau tableta apar in fiecare zi inovatii. Studii recente arata ca in lume sunt, la acest moment, un miliard de utilizatori de smartphone, in timp ce in Romania o treime din populatie are un smartphone. Dincolo de amploarea pietei insa, succesul unei aplicatii depinde de calitatea sa, de valoarea pe care o aduce in viata de zi cu zi utilizatorului, dupa cum afirma Adi Popescu.

Acest articol a aparut si pe Business Story

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.