Legislatie & Mediu de Afaceri, Servicii & Comert & Logistica, Telecom & IT-C & Online, Concurenta & Protectie Consumator

Amazon poate fi trasă la răspundere pentru bunurile defecte vândute de părți terțe prin al său „MarketPlace”

Giganticele platformele de vânzări online câștigă foarte mulți bani, cu puține riscuri. Dar orice e bătut în cuie mai poate fi și modificat, mai ales în Statele Unite ale Americii.

Conform ARSTechnica, una din marile întrebări ale erei digitale este: „pe cine poți suna atunci când vânzătorul dispare de pe fața Pământului?”

Sursa: eCommerce Daily News

Cumpărătorii care ajung să rămână blocați cu un produs defect, vândut de un vânzător de la o terță parte a companiei Amazon, ar putea avea o cale de recurs: o instanță federală a devenit prima care a decis că Amazon poate fi tras la răspundere pentru ceea ce vânzătorii vând pe „piața” sa / „MarketPlace”.

În timp ce Amazon a susținut că fiecare articol vândut pe site-ul său poate fi urmărit până la un anumit furnizor, o instanța din Philadelphia a declarat că Amazon „nu reușește să țină seama de faptul că… furnizorii din părți terțe pot comunica cu clientul numai prin intermediul Amazonului” permițând vânzătorilor să se ascundă de client, lăsând clienții răniți de produse defecte fără posibilitatea realizării unui recurs direct.”

Amazon, în raportul său trimestrial cel mai recent, a declarat că piața sa din vânzări de la terți a reprezentat mai mult de 18% din totalul vânzărilor companiei, aducând companiei 11,14 miliarde de dolari în trei luni. Analiștii se așteaptă ca veniturile de pe piața terților din acest an să eclipseze propriile vânzări de la Amazon pentru prima dată. În timp ce, în mare parte, era digitală laissez-faire aduce pentru compania care o găzduiește mulți bani, consumatorii s-au confruntat de ani de zile cu tot mai multe provocări privind produse retrase, toxice, contrafăcute și inutilizabile.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.