ANALIZE SECTORIALE, Telecom & IT-C & Online, INTERNATIONAL, PC Games

Video Games – Cele mai importante 25 de companii publice de jocuri au generat venituri de >100 de miliarde de dolari în 2018

Jocurile pe mobile au generat cele mai multe venituri pentru companiile publice producătoare de jocuri, conform VentureBeat.

Sursa: VentureBeat

Cercetătorul de piață, Newzoo, a raportat că cele mai importante 25 de companii publice de jocuri au reprezentat aproape 80% din piața mondială și au generat venituri în valoare de 107,3 ​​miliarde de dolari dintr-o piață totală de 134,9 miliarde de dolari în 2018. Aceasta a fost prima dată când cele din Top 25 au depășit veniturile anuale de 100 miliarde de dolari.

Tencent a fost compania numărul 1 pentru al 6-lea an consecutiv. Gigantul Chinez a crescut cu 9% în 2018, până la 19,7 miliarde de dolari în veniturile legate de jocuri. Aceasta a reprezentat aproape 15% din întreaga piață de jocuri.

Sony a ajuns pe locul al doilea la 14,2 miliarde de dolari.

Microsoft a adus 9,8 miliarde dolari, iar Apple a fost pe locul 4 la 9,5 miliarde dolari, iar Activision Blizzard a fost pe locul 5 cu 6,9 miliarde dolari, potrivit raportului Newzoo Global Market. În combinație, primele 10 companii au crescut cu 19% în 2018. Cu toate acestea, între locurile 11 și 25, creșterile au fost mici, multe din companiile din această categorie nereușind să țină pasul cu liderii de piață.

Sursa: VentureBeat

Apple și Google sunt din ce în ce mai active, dar au reușit întotdeauna să se descurce bine în top 25.

Tăria giganților americani de tehnologie este un rezultat direct al veniturilor generate de magazinele lor de aplicații, de unde ambele își iau partea de la fiecare tranzacție.

Google a anunțat STADIA – platforma de jocuri cloud pentru companii, care permite utilizatorilor să transmită jocuri direct prin browser-ul de Internet. Jocurile sunt difuzate din centrele de date Google, ceea ce înseamnă că consumatorul nu are nevoie să dețină hardware scump. În același timp, Google a anunțat crearea Stadia Games and Entertainment, propriul studio care va dezvolta jocuri Stadium-exclusive.

Apple, pe de altă parte, lucrează la Apple Arcade, care va fi lansat mai târziu în 2019. Serviciul de abonare oferă utilizatorilor acces la o bibliotecă de 100 de jocuri noi pentru o taxă lunară de abonament. Interesant este că platforma nu conține anunțuri și achiziții în aplicație, factori cheie pentru creșterea pe piața jocurilor mobile în ultimii ani.

De ani de zile, ambele companii au achiziționat talente de top de pe piața jocurilor, dar au fost relativ „liniștite” în ceea ce privește planurile de expansiune. Acum este clar că ambele companii vor folosi forțele lor unice pentru a-și extinde activitățile pe piața jocurilor, conform Newzoo.

Google exploatează prezența globală a centrelor sale de date și a acreditărilor tehnologice puternice, în timp ce Apple utilizează expertiza sa în domeniul accesibilității cu un focus asupra calității conținutului. În același timp, aceștia vor continua să profite de avantajele magazinelor lor de aplicații, având grijă în același timp de noi segmente ale pieței cu noile lor servicii.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.