EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, Auto-Cunoastere & Coaching, Nutritie & Sanatate, Sport & ViataSanatoasa

NEUROȘTIINȚĂ: 3 sfaturi simple pentru a-ți îmbunătăți performanțele creierului

Sursa: ABC

O traducere CNBC

Prima dată când Rahul Jandial a deschis craniul unei ființe vii ca rezident medical în al treilea an la Universitatea din California, San Diego, știa că și-a găsit chemarea.

„Există, desigur, o teamă, dar și uimire că te afli literalmente în capul cuiva, ceea ce provoacă intensitate și emoție. Nu vreau să sune nedelicat, dar pentru mine este un fior ”, spune Jandial.

Dar nu trebuie să fii un neurochirurg pentru a fi fascinat de creier. Toată lumea, de la magnații din Silicon Valley până la „biohackers„, se ocupă de îmbunătățiri de performanță cognitivă cunoscute sub denumirea de nootropics, care urmăresc îmbunătățirea cunoașterii cu ajutorul unor pilule.

Și asta îl îngrijorează pe chirurgul pe creier Jandial, care numește pastilele „inteligente” care sunt vândute și o mare parte din sfaturile oferite ca fiind „prostii” netestate.

De fapt, asta l-a inspirat pe Jandial să scrie o carte cu sfaturi susținute de știință despre cum să obținem performanțe cerebrale optime.

„Am cunoscut studenți din clasele mele de școală medicală care au crezut că obțin note mai bune, luând pastile„ inteligente ”, ceea ce, într-adevăr, le-a permis să lucreze mai mult și mai intens în a fi la fel de iluștri sau de mediocri cum au început,” Jandial, chirurg pe creier și cercetător în neuroștiință la City of Hope din Duarte, California, scrie în noua sa carte, „Neurofitness: A Brain Surgeon’s Secrets to Boost Performance and Unleash Creativity.”

Jandial spune CNBC Make It că cele mai bune metode de a stimula puterea creierului pentru performanțe maxime sunt de fapt mai ușoare decât cred oamenii. Iată primele trei:

1. Săritul peste micul dejun de două ori pe săptămână

Postul intermitent poate fi la modă, dar nu este nimic nou. Multe dintre religiile majore ale lumii solicită post periodic, iar Jandial crede că ar putea avea legătură cu modul în care afectează creierul. Cercetările au arătat că postul poate ajuta la curățarea minții și la trezirea simțurilor, stimulând în același timp funcționarea creierului.

Două zile pe săptămână, Jandial însuși practică postul intermitent – unde mănânci normal timp de opt ore pe zi, între orele 9:00 și 17:00. de exemplu, și nu mănâncă nimic altceva decât să bea apă, cafea sau ceai simplu pentru celelalte 16 ore – pentru a-i spori performanțele cognitive.

Funcționarea fără mâncare timp de 16 ore (care poate include timpul în care dormiți) îmbunătățește factorii naturali de creștere ai creierului, spune el, care susțin în esență supraviețuirea și creșterea neuronilor creierului tău. Neuronii sunt cei ce permit transmiterea informațiilor între zonele creierului și restul sistemului nervos al corpului. Deci, dacă neuronii dvs. sunt sănătoși și funcționează la capacitate maximă, informațiile vor fi transmise mai rapid și mai clar, spune el, ceea ce înseamnă că veți fi mai concentrat și veți putea obține și stoca informații mai ușor, îmbunătățind performanțele cognitive.

Alte cercetări ale lui John Hopkins au mai descoperit că postul intermitent vă poate ajuta „creierul să vă protejeze de bolile neurodegenerative precum Alzheimer și Parkinson, în același timp îmbunătățind memoria și starea de spirit”.

Jandial spune că un truc ușor pentru a obține cele 16 ore de post este să sari peste micul dejun (lucru pe care îl face în fiecare zi). Deși micul dejun a fost supranumit cea mai importantă masă a zilei, el spune că nu există dovezi care să susțină această teorie.

El însuși practică postul intermitent de 16 ore în zilele de luni și joi (pentru a nu face zile consecutive), sărind atât peste micul dejun cât și peste prânz și mâncând toate caloriile sale zilnice la cină. El spune că, în timp ce urmează dieta MIND (care constă din alimente întregi, cum ar fi fructe, legume, cereale integrale, fasole și nuci – precum și pește și păsări de curte) pentru beneficiile creierului, „nu contează cât mănânci sau ce mănânci. ”

Cu toate acestea, Jandial sugerează persoanelor să se consulte cu propriul medic înainte de a încerca orice post sau dietă. Experții sfătuiesc împotriva postului pentru unele persoane, incluzând vârstnici, femeile însărcinate și copii. Și avertizează că există riscuri la posturile extreme și posturile care durează mai mult de 24 de ore.

Sursa: WikiHow

2. Respirația profundă

Pentru a calma mintea înainte de a adresa o situație de muncă sau de viață stresantă, Jandial sugerează să faceți 5 minute de respirație lentă și profundă.

„Înainte de a merge să-l vezi pe șeful tău sau înainte de a parca la locul de muncă, trebuie doar să găsești un loc pentru a inspira încet prin nas timp de un număr de patru, apoi ține-ți respirația timp de câteva secunde, apoi expiră lent prin gură pentru un număr de patru”, spune el.

Făcând această „respirație meditativă” de două ori pe zi, va ajuta la calmarea neuronilor din creierul dvs., spune el, ceea ce vă va ajuta și gândurile să fie „mai rapide, mai istețe și mai originale”, iar el adaugă că acest lucru se întâmplă de obicei atunci când o persoană își atinge apogeul de performanță.

Puterile de stimulare a creierului prin respirația atentă sunt susținute de cercetări: Un studiu realizat la Universitatea din Oregon a descoperit că doar 11 zile de respirație atentă timp de o oră în fiecare zi, printr-o tehnică numită antrenament integrator-minte corporală (IBMT) „induce modificări structurale pozitive în conectivitatea creierului prin creșterea eficienței într-o parte a creierului care ajută o persoană să-și regleze comportamentul în conformitate cu obiectivele sale. Jandial adaugă că conectivitatea îmbunătățită de-a lungul diferitelor colțuri ale creierului tău este direct implicată în luarea deciziilor, controlul impulsurilor și concentrarea.

Sursa: MSN

3. Verticalitatea

Stai în picioare sau mergi cât mai mult la locul de muncă, spune Jandial.

Creierul este menit să fie situat pe un corp vertical și atunci când o persoană stă în picioare sau merge, creierul se încarcă cu BDNF (factor neurotrofic derivat din creier, în esență o proteină pentru creier). BDNF nu este un hormon precum estrogenul, ci este un factor de creștere. Este ca o creștere miraculoasă pentru creier ”, spune el.

Creierul tău înfrânează acești factori de creștere, potrivit Jandial, pentru că ajută la menținerea sănătății celor 90 de miliarde de neuroni pe care oamenii îi au în cranii, ceea ce îmbunătățește în cele din urmă comunicațiile electrice dintre ei și, prin urmare, performanța creierului.

El spune că, fiind vertical, îți dai în esență un medicament cerebral ca un nootropic, fără să iei o pastilă sau un supliment.

„Majoritatea oamenilor nu își dau seama că au deja„ medicamente cerebrale” potrivite în interiorul lor pentru a ajuta la performanțe mai bune”, spune el.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.