LIFE-STYLE & HOBBY, Soft-Skills, Carti & Literatura

„Fură ca un artist”, manifest al creativității lansat de Austin Kleon (recenzie)

Recenzie a cărții „Fură ca un artist” de Austin Kleon

Autor: Elena Potocean

stealCred că mai bine de jumătate dintre cititori se visează în secret ca fiind scriitori. Când mergi la librărie tragi cu ochiul la secțiunea pentru creativitate, de acasă urmărești articolele cu sfaturi pentru scris de la diverși autori celebri, citești în neștire ca să-ți exersezi vocabularul, te chinui să invoci muza, ba poate te-ai gândit să urmezi și ceva cursuri… și tot degeaba. Toate astea nu reușesc decât să îți provoace frustrare. Te temi că nu vei reuși în veci să așterni pe hârtie măcar o propoziție originală. Și uite-așa comiți din start cea mai mare greșeală care duce la autosabotare. Nu-i bai, o fac și alții și tocmai pentru asta există Austin Kleon, să ne ajute să realizăm că vânăm himere, pentru că nu, nu există originalitate. Tot ce se scrie acum, oricât de grozav ar fi, este doar un remix cultural, o reciclare a unor idei mai vechi. Oamenii tind să desemneze ca fiind original ceva doar pentru că pur și simplu nu știu sursa. Hilar sau nu, până și Biblia ne zice că „nu este nimic nou sub Soare.”

Și nu te lăsa descurajat. Dacă nu există originalitate, vei întreba, atunci, ce sens are să mai scriem, să transmitem ceva lumii? Simplu, pentru că oamenii nu observă din prima, trebuie să primească același mesaj din 10 părți sub diverse forme. Lasă deoparte exercițiile acelea plictisitoare și costisitoare care îți promit că te vor face artist peste noapte și fii atent aici, fiindcă am o veste bună. Fură ca un artist, acest manifest al creativității lansat de Kleon, s-a publicat și la noi și vă puteți folosi de el pentru a câștiga un dram de sfaturi și o tonă de ambiție!

Iată câteva recomandări pe care le-am extras din această carte pentru voi:

• Agață prin cameră poze cu artiștii tăi preferați, ai putea eventual sub fiecare poză să pui și câte un citat care te inspiră
• Nu pune punct educației odată ieșit de pe băncile școlii, continuă cu autoeducația, învață mereu ceva nou și lasă-ți pasiunile să comunice între ele