Fitness-ul – prioritatea zero

25 mai 2014 12:35

Autor: Radu Iosca-Antonesei

Tasmajdan-2013-09-15-17-48-32Nu vi s-a intamplat sa renuntati la miscare pentru ca sunteti obositi, nu aveti chef sau energie?Stiati ca intodeauna activitatea profesionala, nevoile familiei sau ale prietenilor primeaza in fata placerii de a face miscare, de a ne simti bine, tonici, in forma si sanatosi?

Pentru ca nu ne gestionam corect bugetul de timp sau pentru ca ne strica altii bugetul de timp prin alocarea de ore suplimentare la locul de munca sau aparitia unor probleme legate de unul sau mai multi membrii ai familiei si diferite activitati de socializare venite din partea prietenilor de a iesi la terase, baruri, cafenele etc., renuntam de fiecare data la activitatea fizica, activitate importanta in mentinerea calitatii vietii la standarde ridicate.

Pentru a nu avea mustrari de constiinta ca iar am ratat o zi la sala trebuie sa alegem cu rigurozitate minim 3 zile pe saptamana in care sa includem miscarea in rutina noastra saptamanala si sa nu cedam in fata niciunei scuze ca suntem obositi, ca am avut un volum mare de lucru la birou si ca oricum voi recupera maine sau intr-o alta zi. Nu renuntati, ca de multe ori in ziua in care vreti sa recuperati ora de sport pierduta, apar alte activitati poate importante si ziua de sport pierduta, pierduta va ramane. Ca sa n­-o pierdem trebuie sa eficientizam ora de fitness prin eliminarea timpilor mortivsi sa ne concentram practic pe programul de antrenament propus.

Pentru a pierde in greutate putem alege un program de o ora in care putem alege:

ð  60 minute de alergare pe banda sau stepper, bicicleta eliptica;

ð  30 minute alergat pe banda folosind metoda interval cu intensitati adecvate nivelului de antrenament si 30 minute de stepper utilizand metoda hill tot in functie de nivelul de pregatire atins;

ð  daca nu dorim sa avem un antrenament de transpirat numai pe aparatele cardio putem imparti ora in alegerea unui circuit pe aparatele de forta alcatuit din 6-8-10 exercitii diferite in 4 serii cu crestere de intensitate si volum plus 30 de minute pe banda de alergat, stepper bicicleta eliptica.

Pentru antrenamentul de forta si cresterea masei musculare alegem una sau doua grupe musculare pe care le antrenam cu metoda culturistului sau piramidala, in trepte.Un antrenament de genul acesta nu dureaza mai mult de o ora pentru ca anabolismul dureaza 40-60 de minute dupa care intervine faza catabolica.

 Ca o concluzie, probleme avem si vom avea zilnic, ele apar din toate directiile: familie, activitate profesionala, cotidiene, prieteni sau lipsa chefului . Daca nu suntem fermi in a pastra zilele dedicate activitatilor fizice, vom gasi motive de fiecare data sa renuntam pentru a rezolva problemele altora si vom renunta la propriile noastre nevoi si placeri.

Minim o ora la 2 zile alocata activitatilor fizice sub orice forma ne va scapa de anumite boli cardiovasculare, depresii si frustrari legate de lipsa de miscare, greutatea corporala, stres dobandit din activitatile profesionale etc.

Si nu uitati, o zi de fitness pierduta – din programul nostru destul de aglomerat – pierduta va ramane indiferent cat de mult ne gandim si dorim sa o recuperam intr-una din zilele ulterioare, pentru ca de multe ori apar evenimente imprevizibile care nu ne vor da posibilitatea recuperarii orei pierdute.Atentie la sintagma “decat deloc, este bine si atat” pentru ca nu facem decat sa ne amagim si sa continuam sa gasim scuze pentru fiecare zi de miscare pierduta.

                Asadar…ce scuza ati pregatit pentru azi?

Acest articol a fost preluat de pe IDM-Club

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.