Electronice & Gadget, Stiinta & Tehnologie

Popularitatea Sony PlayStation VR a surprins chiar și compania creatoare

Sunt o mulțime de oameni sceptici față de realitatea virtuală, o tehnologie pe care unii au catalogat-o drept cel mai important lucru de-a lungul anilor în jocuri și divertisment, conform New York Times.

Chiar și Andrew House, director executiv la nivel mondial al Sony Interactive Entertainment, divizia de jocuri video a gigantului japonez de electronice, a avut îndoieli cu privire la cât de repede va fi îmbrățișată, adoptată realitatea virtuală de către piața de masă. Deci, atunci când Sony a trebuit să decidă cât de multe dintre căștile sale de realitate virtuală ar fi fost fabricate, domnul House era printre cei din interiorul companiei care sfătuiau Sony să facă mai puține.

Setul cu cască, PlayStation VR, a ajuns în cantități reduse în multe magazine, mai ales în Japonia, de când a intrat în vânzare în octombrie 2016. Într-un interviu acordat biroului său din Silicon Valley, domnul House a dezvăluit pentru prima dată vânzările PlayStation VR, spunând că, consumatorii au cumpărat 915.000 de căști din 19 februarie 2017, aproximativ patru luni după ce au intrat în vânzare.

 

Scopul intern al Sony a fost să vândă un milion de căști în primele șase luni, până la jumătatea lunii aprilie 2017. Compania va depăși cu siguranță această previziune. „Dumneavoastră aveți literalmente oameni care se confruntă în afara magazinelor atunci când știu că stocul este reînnoit”, a declarat domnul House, descriind atmosfera din Japonia, una dintre cele mai mari piețe de jocuri.

Dl. House a declarat că oferta de căști PlayStation VR se va îmbunătăți până în aprilie. În toamnă, Sony se așteaptă să le vândă în America Latină.

Cifra de vânzări este un semn pozitiv pentru realitatea virtuală și, probabil, stabilește Sony ca lider în partea premium a pieței – căști conectate la PC-uri și console de jocuri care oferă mai multe experiențe imersive decât sunt în prezent posibile prin căști ieftine, care folosesc telefoane inteligente pentru efectele vizuale.

Principalii concurenți ai Sony, Oculus de la Facebook și HTC, nu și-au dezvăluit vânzările de căști premium. O firmă de cercetare, SuperData Research, estimează că au fost vândute, până la sfârșitul anului trecut, 243 000 căști Oculus Rift și 420 000 căști HTC Vive.

În schimb, pe parcursul primelor trei luni de lansare a iPhone-ului pe piață în 2007, aproape 1,4 milioane de unități au fost vândute și sunt considerate printre cele mai de succes produse tehnologice ale tuturor timpurilor.

Actuala generație de căști de realitate virtuală a sosit pe piață anul trecut mare entuziasm. Demonstrațiile au încântat oamenii din întreaga industrie – mulți au așteptat ca realitatea virtuală să sară din paginile science fiction. Achiziționarea de 2 miliarde dolari de către Facebook a lui Oculus în 2014 a declanșat un val de investiții în acest sector.

În ultimele luni, un ton mai sobru a coborât peste realitatea virtuală. Directorii Oculus au căutat să schimbe conversația de la vânzările din primul an la potențialul pe termen lung al tehnologiei. În cursul unei apariții recente în fața instanței, Mark Zuckerberg, director executiv al Facebook, a declarat că, probabil, compania va trebui să investească mai mult de 3 miliarde de dolari de-a lungul unui deceniu pentru a ajunge la o audiență de sute de milioane de oameni cu realitate virtuală.

Printre celelalte provocări cu care se confruntă tehnologia: prețuri ridicate pentru echipamentele de realitate virtuală, conținut limitat de înaltă calitate și efecte secundare spinoase cum ar fi răul de mișcare.

Sony a beneficiat de avantaje pe măsură ce a intrat pe piață deoarece căștile sunt vândute ca un add-on la consola de jocuri PlayStation 4, din care peste 53 de milioane au fost vândute până la începutul lunii ianuarie. Căștile se vând cu 400 de dolari – sau 500 de dolari, cu un set de controlere cu realitate virtuală și cu o cameră necesare – cu sute de dolari mai puțin decât alte produse premium, care necesită și PC-uri puternice.

Domnul House a spus că va fi „foarte fericit” dacă produsul ajunge să fie achiziționat de un procent ridicat cu o singură cifră dintre toți proprietarii PlayStation 4 (nota redactiei – spre 10% din aceștia). Pentru ca generațiile mai noi de căști să ajungă la o audiență mai mare, acestea vor trebui să fie mai ușoare, mai ieftine și mai puțin aglomerate de cabluri, cred analiștii.

Mai mulți creatori de conținut vor trebui, de asemenea, să-și intensifice investițiile. Multe jocuri de realitate virtuală sunt în prezent experiențe mai scurte făcute de mici studiouri de jocuri independente. Un număr mare de editori stau pe margine până când vor fi vândute mai multe căști.

O excepție este Capcom, un producător de jocuri japonez care a lansat o nouă ediție a seriei populare de groază, Resident Evil 7 biohazard, în ianuarie, care este în întregime redată în realitatea virtuală. De când a fost lansat jocul, timpul mediu petrecut de utilizatorii PlayStation VR cu acea cască s-a dublat, a spus domnul House.

Masachika Kawata, producător de serie pentru acest joc, a declarat într-un e-mail că „într-adevăr abia începem în ceea ce privește ce fel de experiențe putem crea pentru jucători”.

Săptămâna trecută la birourile sale, Sony a oferit o demonstrație a unui nou dispozitiv în formă de pistol, controler-ul PlayStation VR Aim, care va permite jucătorilor să țintească mai ușor și să tragă cu arme în cadrul jocurilor de realitate virtuală. Controler-ul și primul joc care îl folosește, o aventură spațială numită Farpoint, vor fi lansate pe 16 mai a.c.

În timp ce Oculus a avut un mare impact în industrie, Sony a început sa lucreze in mod oficial asupra căștilor sale în 2011, înainte ca Oculus să-și anunțe eforturile, a declarat Richard Marks, un cercetător Sony. Dr. Marks a spus că Sony nu a anticipat că tehnologia va primi atât de multă atenție ca acum.

„Ne așteptam să fie mult mai mic decât s-a dovedit a fi,” a spus el.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.