LIFE-STYLE & HOBBY, Vacanta & Calatorii, Turism

Cum se construieste un brand de tara

turkish_tea-620x330Autor: Fulvia Meirosu

“You own the key to unlock my heart”, suna refrenul unuia din cele mai populare videoclipuri care promoveaza turismul in Austria. Imaginea unei tari se construieste dupa aceleasi reguli ca si imaginea unei companii. Cu emotii.

Zilele trecute, in cadrul HipTrip Travel Film Festival, organizat de agentia de turism Ovi Travel, au fost prezentate cateva filme de promovare turistica. Trecand peste costurile mult-disputate ale documentarului Wild Carpathia, hai sa ne uitam la cateva cifre, raportate la filmele respective. Important nu e ce buget ai, ci care sunt rezultatele concrete pe care le obtii cu bugetul respectiv. Si daca nu ai un buget foarte clar si obiective foarte clare, s-ar putea sa nu vezi turisti straini, ci sa vezi doar muntii. Din avion.

Anul trecut 1,7 milioane de turisti straini au vizitat Romania. Acestia au petrecut 3,5 milioane de nopți in tara noastra, de 4 ori mai puțin decat in Bulgaria (14,3 milioane de innoptari), de 3,5 ori mai puțin decat in Ungaria (12,3 milioane de innoptari), de 6 ori mai puțin decat in Cehia (20,8 milioane de innoptari) si de 22 de ori mai putin decat in Austria (78,1 milioane de innoptari). Vizitatorii straini au cheltuit in România 4,79 de miliarde de lei (echivalentul a 1,08 miliarde de euro, respectiv 635 de euro de persoana). Turistii straini reprezinta doar 18% din piața turistica a Romaniei, fata de 67% in Bulgaria, 49% in Ungaria, 53% in Cehia si 71% in Austria.

 

Intra aici pentru a vizualiza filmul Wild Carpathia si spoturile de promovare pentru Istanbul si Austria. 

Sursa: FulviaMeirosu.ro

 

2013_CeleMaiVizitateTariDinLume

 

Sursa: BusinessInsider.com

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.