EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, TUTORIALE, Management, Leadership, Soft-Skills

6 motive pentru care luăm DECIZII proaste și cum să ne ferim de ele

Sursa – McGraw Hill

Traducere din Harvard Business Review

Cercetările au arătat că persoana tipică ia aproximativ 2.000 de decizii în fiecare oră de veghe. Majoritatea deciziilor sunt minore și le luăm instinctiv sau automat – ce să purtăm la muncă dimineața, când să mergem la masa de prânz etc. Luarea constantă a deciziilor bune este, probabil, cel mai important obicei pe care îl putem dezvolta, în special la locul de muncă. Opțiunile noastre ne afectează sănătatea, siguranța, relațiile, modul în care ne petrecem timpul și bunăstarea noastră generală.

Când trebuie să luați o decizie importantă, fiţi atenţi la următoarele mentalități care sunt în detrimentul unei bune decizii:

1. Oboseala decizională

Chiar și cei mai energici oameni nu au energie mentală interminabilă. Abilitatea noastră de a îndeplini sarcini mentale și de a lua decizii poate slăbi atunci când este exercitată în mod repetat. Unul dintre cele mai faimoase studii pe această temă a arătat că deținuții au mai multe probabilități să primească condiții de libertate condiționată dimineața decât atunci când se aud cazurile lor după-amiaza. Cu atât de multe decizii de luat, în special cele care au un impact mare asupra altor persoane, este inevitabil să experimentăm oboseala decizională. Pentru a o contracara, identificați cele mai importante decizii pe care trebuie să le luați și, cât mai des, acordați prioritate timpului dvs. astfel încât să le luați atunci când nivelul dvs. de energie este cel mai ridicat.

2. O stare constantă de distragere

Tsunamiul tehnologic din ultimul deceniu a dus la o eră de confort fără precedent. Dar a creat, de asemenea, un mediu în care informația și comunicarea nu încetează niciodată. Cercetătorii estimează că creierul nostru prelucrează astăzi de 5 ori mai multă informație decât în ​​1986. În consecință, mulți dintre noi trăim într-o stare continuă de distragere și ne luptăm să ne concentrăm. Pentru a contracara acest lucru, găsiți timp în fiecare zi pentru a vă deconecta și a face un pas înapoi de la e-mail, social media, știri și „atacul” din era informațională. Este mai ușor spus decât făcut, dar se poate face dacă îl faci o prioritate.

Luarea deciziilor

3. Lipsa de input

Școala Kellogg a constatat recent că, într-o întâlnire obișnuită, în medie, trei persoane ajung la o pondere cumulată de 70% din discuții. Mulți introvertiți sunt reticenți să vorbească într-o întâlnire până când nu știu exact ce vor să spună. Cu toate acestea, acești membri ai echipelor noastre au adesea unele dintre cele mai bune moduri de a contribui, deoarece își petrec atâta timp gândind. Pentru a combate această înclinație, trimiteți o agendă de întâlnire cu 24 de ore în avans pentru a oferi tuturor timp să se gândească la contribuțiile lor și permiteţi oamenilor să contribuie cu idei după încheierea întâlnirii.

4. Multi- tasking

Astăzi, nu mai există multe locuri de muncă care să nu necesite îndeplinirea mai multor sarcini. Deși aceasta este realitatea, cercetarea arată clar că performanța, inclusiv eficacitatea luării deciziilor, suferă cu până la 40% atunci când ne concentrăm pe două sarcini cognitive în același timp. Când trebuie să luați decizii importante, faceți-vă timp și dedicați-vă în mai multe perioade de timp de-a lungul zilei pentru a vă concentra profund pe o sarcină anume.

5. Emoțiile

Experimentarea frustrării, emoției, furiei, bucuriei etc. este o parte fundamentală a experienței umane de zi cu zi. Și deși aceste emoții au un rol semnificativ în viața noastră, emoțiile noastre, în special în momentele de furie sau fericire, ne pot împiedica capacitatea de a lua decizii bune. Decizia de a vorbi sau de a trimite un e-mail în timp ce suntem furioşi duce deseori la o situație dificilă, deoarece cuvintele nu ies bine. Pentru a combate acest lucru, acordați atenție stării dvs. emoționale și concentrați-vă asupra puterii autocontrolului. Rezistați tentației de a răspunde oamenilor sau de a lua decizii în timp ce sunteți excitați emoțional. Încercați să vă deplasați departe de computer sau să puneți telefonul în jos și să reveniți la sarcina la îndemână atunci când puteți gândi mai clar și mai calm.

6. Paralizia Capacităţii de Analiză

Deși „epoca informației” ne-a oferit o abundență de informații, nu există niciun sfârșit pentru cantitatea de informații pe care le putem accesa. Și știm că cu cât trebuie să avem în vedere mai multe informații, cu atât mai mult timp ne trebuie pentru a lua o decizie. Deși procesul de luare a deciziilor ar trebui să fie detaliat, cel mai bun mod de a lua decizii bune este de obicei să nu acordăm mai mult timp sau să căutăm mai multe informații. În schimb, examinați informațiile pertinente de care aveți nevoie, setați un termen pentru a lua o decizie și apoi respectați-l.

 

Sursa – Lucid Chart

Deciziile pe care le luăm ne determină realitatea. Acestea influențează direct modul în care ne petrecem timpul și ce informații prelucrăm (sau ignorăm).

Deciziile noastre ne modelează relațiile – și din ce în ce mai mult în lumea hiperconectată de azi, deciziile contribuie la nivelul nostru de energie și cât de eficienți suntem în diversele aspecte ale vieții noastre. Inevitabil, cu toții luăm unele decizii proaste în fiecare zi.

Însă dacă suntem conștienți de acești șase dușmani ai unei bune decizii și luăm măsuri pentru a le depăși, putem lua decizii mai bune care au un impact pozitiv asupra oamenilor cu care lucrăm și/sau conducem.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.