Ce abilitati iti sunt necesare in functie de industria in care vrei sa lucrezi

4 iulie 2014 12:53

HR_AbilitiesPotrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Productivitate Corporatista (Institute for Corporate Productivity), abilitatile si competentele nontehnice conduc o companie catre succes. 83% dintre organizatiile respondente, cu un numar mai mare de 10.000 de angajati, recunosc importanta majora a acestor abilitati si aportul oamenilor care le detin la succesul companiei.

In timpul procesului de intervievere a unui candidat, specialistii de HR analizeaza compatibilitatea acestuia cu job-ul pentru care aplica, comparand lista de abilitati pe care acesta o evidentiaza cu abilitatile si competentele necesare pentru job. Pe de alta parte, abilitatile cautate de specialistii in resurse umane difera de la o industrie la alta.

Ce abilitati cauta, mai exact, oamenii de HR  la un candidat, dintr-o anumita industrie? Specialistii evidentiaza cateva dintre abilitatile cautate in functie de domeniul de activitate al companiei angajatoare.

 

Contabilitate/ Finante

In acest domeniu, tipul de personalitate si calificarile personale (soft skills) vor conta la fel de mult ca si cunostintele tehnice detinute. De exemplu, oamenii de HR cauta la o persoana care lucreaza sau doreste sa lucreze in acest domeniu abilitati precum cele numerice, aptitudini de analiza si sinteza in calcule matematice. Invatarea continua, capacitatea de a rezolva probleme, orientarea catre rezultat, capacitatea de analiza si aptitudini organizatorice sunt alte cateva abilitati importante urmarite de specialistii in HR.

 

Publicitate

Prima abilitate urmarita de specialistii in HR este detinerea unei inteligente emotionale foarte dezvoltata, ce permite o privire dincolo de barierele tehnice de promovare. Mai este urmarita si capacitatea de empatie, foarte importanta, altfel spus capacitatea de pozitionare ata in locul consumatorului, cat si al vanzatorului.

Pentru acest domeniu sunt necesare si alte abilitati, precum cea de comunicare (scriere, ascultare, vorbire), capacitatea de analiza, spirit critic, capacitatea de a lucra bine in echipa, gandire strategica si, nu in ultimul rand, creativitate si imaginatie.

 

Vanzari

Studii realizate de Harvard University si Gallup scot in evidenta ca 94% din totalul de vanzari de produse si servicii sunt realizate de 4% din totalul oamenilor de vanzari. De asemenea, 80% din tranzactiile B2B se fac datorita calitatii bune a relatiilor dintre vanzatori si cumparatori.

Asadar, un om de vanzari trebuie sa aiba abilitatea de a asculta si de a adresa intrebari, excelente abilitati de comunicare si persuasiune, flexibilitate si adaptabilitate (capacitatea de a se adapta interlocutorului). Alte abilitati urmarite sunt: eficienta, rezolvarea de probleme, capacitatea de a anticipa reactiile celorlalti, proactivitatea, asertivitate.

 

Resurse Umane (HR)

Pentru acest domeniu sunt necesare abilitati multiple. In primul rand, sunt necesare excelente abilitati de recrutare si selectie, „citirea” si intelegerea persoanei cu care se comunica, luarea deciziilor „la rece”, in mod obiectiv. De asemenea, sunt importante abilitatile de comunicare si relationare, capacitatea de negociere si rezolvare a problemelor si conflictelor la locul de munca.

Pe langa aceste abilitati, mai sunt necesare abilitati numerice, pentru realizarea de bugete sau pentru masurarea performantei angajatilor. Totodata, sunt importante abilitati organizatorice, pentru a atrage, a forma, a dezvolta si a retine angajatii.

 

Relatii Publice (PR)

Oamenii de PR sunt cunoscuti pentru atitudinea lor proactiva, pentru perseverenta cu care urmaresc canalele media si pentru abilitatea cu care construiesc noi relatii. De asemenea, sunt necesare excelente abilitati de comunicare, atat scrisa, cat si verbala.

Pentru ca sarcinile unui om de PR s-au extins si catre alte canale media, este importanta detinerea a cat mai multor abilitati, printre care gandire strategica (pentru a se asigura ca toate canalele de comunicare sunt integrate in planul media), capacitate de research si analiza (pentru a urmari conversiile, feedback-ul audientei sau pentru a descoperi nevoile publicului), eficienta si managementul timpului.

 

Marketing

Procesul in sine de cautare a unui job este ca un exercitiu de marketing, in care produsul (candidatul) trebuie sa indeplineasca cerintele cumparatorului (angajatorul). Altfel spus, sunt urmarite abilitati si competente care sa ajute companiile in dezvoltarea afacerii.

Ce abilitati cauta oamenii de HR pentru angajatii sau viitori angajati in marketing? Acestia urmaresc detinerea unei capacitati excelente de persuasiune, abilitati organizationale, originalitate si spirit critic. Totodata, se cere spirit proactiv si orientat catre rezultate, dar si detinerea de abilitati de comunicare, flexibilitate, pentru a putea face fata oricarei situatii neprevazute. Intr-un astfel de domeniu trebuie luate, intotdeauna, decizii in cunostinta de cauza, identificarea elementelor ce duc la cresterea eficientei si detinerea de cunostinte temeinice de business si despre industrie si piata.

 

Management/Consultanta

Oamenii care lucreaza in acest sector sunt, in general, responsabili cu planificarea, coordonarea si organizarea activitatilor dintr-o companie sau dintr-un anumit departament. De aceea, angajatorii nu mai cauta doar persoane cu competente functionale dezvoltate, ci si cu abilitati soft care sa ajute la crearea de noi relatii si ridicarea standardelor de performanta.

Un bun manager trebuie sa aiba excelente abilitati de comunicare si relationare, sa fie definit de o inteligenta emotionala peste medie si sa fie orientat spre rezultate. Nu trebuie sa ii lipseasca nici abilitatile de leadership, gandirea critica si abilitati de management al timpului si al prioritatilor sau abilitatile de lucru in echipa.

 

Tehnologia Informatiei (IT)

In timp ce unele companii de IT cauta candidati cu competente tehnice predictibile, necesare job-ului respectiv, altele au cerinte ce pot parea surprinzatoare. De exemplu, Microsoft cauta candidati cu spirit auto-critic, compania britanica Logica, cauta, in principal, candidati capabili sa lucreze bine sub presiuni si care au o influenta pozitiva asupra celor din jur, iar programele pentru absolventi organizate de Metaswitch Networks cauta tineri creativi, cu abilitati de comunicare si relationare, potrivit hipo.ro.

Angajatorii vizeaza abilitati soft de care profesionistii IT au nevoie pentru a creste nivelul de performanta.  Chiar daca impresia generala este ca un profesionist IT nu comunica, acesta are nevoie de abilitati de comunicare si relationare, pentru a putea explica eficient procese tehnice sau idei si propuneri in fata echipei sau a clientilor.

Alte abilitati necesare in acest domeniu sunt: capacitatea lucrului in echipa, abilitati de leadership, pentru ca, uneori, profesionistii IT primesc si task-uri de manager. In plus, trebuie sa dovedeasca abilitati organizatorice si aiba capacitatea de a rezolva probleme, deoarece se pot intalni frecvent cu acestea.

 

Inginerie

Competentele tehnice nu sunt de ajuns pentru o cariera de succes in domeniul ingineriei. Abilitatile soft joaca un rol din ce in ce mai important in diferentierea candidatilor sau a angajatilor din aceast domeniu. Un studiu realizat de The American Society of Mechanical Engineers evidentiaza faptul ca abilitatile de comunicare sunt cruciale pentru succesul inginerilor la locul de munca.

In plus, IEEE Spectrum a incercat sa demonteze mitul conform caruia inginerii sunt lipsiti de creativitate. Ei au aceasta abilitate, intrucat creeaza mereu noi produse sau le imbunatatesc pe cele existente, folosindu-se, totodata, si de capacitatea lor de a identifica si de a rezolva probleme.

Nu in ultimul rand, inginerii trebuie sa fie flexibili,  pentru a se adapta mediilor de lucru diverse si cerintelor la fel de diverse si, de asemenea, sa lucreze bine in echipa.

 

Costumer Support / Client Service

Principalii factori de succes din aceasta industrie sunt capacitatea de a comunica cu cumparatorii si abilitatile de persuasiune. Nu trebuie sa lipseasca, insa, flexibilitatea, care permite vorbitorului sa se adapteze (pe sine si oferta) la posibilitatile si nevoile receptorului, auto-controlul, abilitatea de a rezolva probleme si de a face fata conflictelor, precum si abilitatea de depersonalizare.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.