Ești PERFECȚIONIST ? – vezi cum și când e necesar și eficient să gestionăm perfecționismul !

26 august 2019 09:12

Traducere din Harvard Business Review

Perfecționismul este o sabie cu două tăișuri. Pe de o parte, vă poate motiva să performați la un nivel înalt și să furnizați o muncă de cea mai bună calitate. Pe de altă parte, vă poate provoca anxietate inutilă și vă poate încetini. Cum poți profita de plusurile perfecționismului tău în timp ce atenuezi minusurile? Ce măsuri sau practici poți utiliza pentru a păstra perfecționismul sub control? Ar trebui să soliciți ajutorul altora?

Sursa: Rescue Time

Ce spun experții

„O mare parte din tendințele perfecționiste sunt înrădăcinate în frică și nesiguranță”, spune Matt Plummer, fondatorul unui serviciu de coaching online care ajută oamenii să devină mai productivi la muncă. „Mulți perfecționiști își fac griji că, dacă renunță la [meticulozitatea și conștiinciozitatea lor], le va strica performanța și starea.” Și, astfel, se agață de perfecționismul lor chiar și atunci când este contraproductiv.

„Scopul tău este să elimini„ o parte din presiune”, spune Alice Boyes, fost psiholog clinic și autor. Desigur, este mai ușor spus decât făcut. Dar faptul rămâne: „Dacă doriți cu adevărat să fiți super performant, sunteți obligat să faceți unele lucruri în mod imperfect.” Iată câteva idei despre cum să renunțați la perfecționism.

Vezi imaginea de ansamblu

După cum îți va spune orice perfecționist, a fi perfect nu este ușor. Diligența dvs. „necesită mult efort”, iar atenția dvs. la detalii „consumă foarte mult timp”, spune Plummer. De asemenea, trebuie să „recunoști costul de oportunitate și timp” al comportamentului tău. „Întreabă-te: Îmi folosesc timpul cu înțelepciune? Sunt productiv?” El recomandă să vă concentrați pe „maximizarea impactului” activității voastre. „Puteți petrece trei ore în plus pentru a face o prezentare perfectă, dar asta îmbunătățește impactul pentru client sau organizație?”, Este de acord Boyes. Dacă continuați să jucați o sarcină pe care majoritatea celorlalți o vor considera finalizată, încercați să „recunoașteți că doar realizarea acesteia” este un obiectiv decent.

Ajustează-ți standardele

Gestionarea perfecționismului vă impune, de asemenea, să vă „calibrați standardele”, spune Plummer. Să spunem, de exemplu, că scrieți o notă importantă pentru organizația dvs. El sugerează să-ți arăți progresul unui coleg sau șef chiar de la început. Chiar dacă trebuie să continuați să lucrați la el, „feedback-ul pe care îl primiți vă va ajuta să vă îmbunătățiți.” „Ceea ce spui nu trebuie să fie ultimul cuvânt, trebuie doar să contribuie la ceva util.”

Crează o listă de verificare

Căutarea perfecțiunii este cam ca rătăcirea într-o călătorie fără scop, spune Plummer. „Continuați să mergeți și să mergeți, dar nu sunteți sigur că vă apropiați de destinație”, spune el. În mod similar, „un perfecționist va dori întotdeauna să continue să lucreze [la o anumită sarcină.] Dar rezultatul final este foarte rar satisfăcător.” Deci, el recomandă „crearea unei liste de verificare” pentru fiecare sarcină.

Rupe ciclul cugetării / „ruminarea”

Mulți perfecționiști au o înclinație spre a cugeta obsesiv asupra unui gând sau a unei probleme fără a ajunge vreodată la o rezoluție. „Are legătură cu anxietatea”, spune Boyes. Oamenii care gândesc mult tind să fie „mai puțin iertători de ei înșiși.” Este nesănătos și este neproductiv. „Nu confundați cugetarea cu rezolvarea problemelor”. În schimb, căutați modalități de a întrerupe ciclul.

  • Identificați-vă butoanele. Descoperiți ce vă declanșează. Rețineți situația: unde vă aflați, ora zilei și cu cine vă aflați. „Găsește tiparele tale consistente”, apoi gândește-te la modalități prin care poți evita sau controla acești factori.
  • Nu aveți încredere în prima dvs. reacție. Dacă ești blocat pe un eveniment trecut, cum ar fi o interacțiune cu un coleg, fii prudent. S-ar putea să nu ai o citire exactă a situației, spune Boyes. Când ruminezi, „ai tendința să te concentrezi pe toate lucrurile rele”, spune ea. „Deci nu puteți avea încredere în ceea ce vă spune mintea voastră rumegătoare.” Încercați din greu să obțineți perspectivă și să vă oferiți timp și distanță înainte de a lua măsuri.
  • Căutați o diversiune. „Distragerile sunt utile.” Petreceți doar 10 minute într-o sarcină banală, dar practică și veți „rupe ciclul” și vă veți împiedica rotițele să continue să se învârte ca o moară stricată.
  • Gândește pozitiv. Ruminarea duce adesea la „evitarea” anumitor sarcini. „Există un sentiment de „Dacă nu o pot face perfect, de ce să mă deranjez”. Pentru a combate această idee, reflectă asupra momentelor din trecutul tău când ai încercat ceva nou. „Gândește-te la succesele pe care le-ai avut”, spune ea. Reamintindu-vă de căile care au dus la realizările dvs., veți putea vedea că ați obținut un rezultat semnificativ, în ciuda faptului că nu ați fost „100% sigur de succes” în avans. Acest lucru te ajută să „înveți din experiențele tale”.

Caută o altă perspectivă

Poate vi se pare „util să vorbiți cu cineva despre tendințele voastre”, spune Boyes. Acea persoană ar putea fi „un șef care este dispus să se implice cu tine emoțional, un prieten, un frate, un îndrumător sau un soț.” Fii sincer și deschis. Spuneți acestei persoane că lucrați pentru a vă îmbunătăți. Spune„ îți dau permisiunea să mă anunți dacă sunt prea pretențios / obositor” despre un subiect dat. Spuneți-vă că doriți să auziți cum sunteți văzut. Spune „s-ar putea să devin defensiv, dar promit să mă gândesc la ceea ce spui. ”Și să fii sigur că îți asumi acest angajament.

Monitorizează-ți progresul

Boyes recomandă să efectuați „o revizuire săptămânală” în care să reflectați asupra progresului Dvs. Încercați să obțineți o anumită „distanță psihologică” și întrebați-vă: „Ați ezitat ceva în această săptămână din cauza fricii de a greși? Au existat cazuri în care perfecționismul meu nu a meritat? A fost vreodată în această săptămână când am luat măsuri, chiar și când m-am simțit nesigur și am reușit să fac lucrurile să înainteze? ”Obiectivul dvs., spune Plummer, este „să învățați unde perfecționismul are un impact pozitiv și unde nu ”.

 

Principii de reținut

 DA

  • Învață să recunoști punctul de reducere a randamentului atunci când urmărești să finalizezi perfect o sarcină. Uneori doar finalizarea este un obiectiv demn.
  • Reflectă asupra progresului tău. Identificați exemple de când v-ați moderat cu succes tendințele perfecționiste.
  • Calibrați-vă standardele. De multe ori ceea ce scrieți sau spuneți nu trebuie să fie ultimul cuvânt, trebuie doar să contribuie la ceva util.

 NU

  • Cugeta asupra greșelilor pentru a rezolva probleme. Când mintea ta te obosește, caută distrageri pentru a rupe ciclul.
  • Trăi în urmărirea unui scop amorf al perfecțiunii. Creați o listă de verificare care vă asigură că urmați un proces cu ținte măsurabile.
  • Fii singur. Cereți celorlalți – un coleg de încredere, un prieten sau un îndrumător – perspectivă și sprijin.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.