Fără categorie

Producătorii Auto vor ca sistemele automate de frânare să devină standard pentru mașinile noi

 

Autoritățile de reglementare din SUA au declarat recent că 10 producători auto fost de acord să instaleze, ca echipament standard în noile vehicule, sisteme automate de frânare care folosesc senzori pentru a detecta potențiale coliziuni, scrie The New York Times.

autobrakeDar producătorii auto nu au stabilit o perioadă exactă pentru introducerea sistemelor, astfel că autoritățile de reglementare pot solicita în continuare reguli guvernamentale care să introducă acest standard, la fel cum airbag-urile au fost făcute obligatorii cu o generație în urmă.

Anthony Foxx, Secretarul pentru Transport din SUA, a spus ca tehnologia de frânare de urgență ar putea reduce decesele și accidentele rutiere. „Intrăm într-o nouă eră de siguranță a vehiculelor, care se axează pe prevenirea accidentelor mai degrabă decât doar pe protecția pasagerilor în caz de accident”, a spus Foxx.

Sistemele automate de frânare de urgență sunt destinate pentru a reduce accidentele, în special accidente față-spate în care conducătorii auto nu reușesc să frâneze la timp pentru a evita posibilele coliziuni.

Aceste sisteme ar fi cel mai nou efort dintr-un șir larg de eforturi ale guvernului pentru a reduce numărul de decese rutiere din Statele Unite, număr care a scăzut cu aproximativ 25% din 2004 până în 2013, la 32.719, conform celor mai recente statistici guvernamentale.

Dacă vor fi puse în aplicare, sistemele ar fi un alt pas în această direcție, similar cu inițiativele guvernamentale care declarau necesare airbag-urile și camerele de rezervă ca echipament standard.

În timpul lor relativ scurt pe piață, sistemele automate de frânare au arătat un potențial ridicat, conform ultimelor cercetări în domeniu. De exemplu, asiguratorii au comparat datele referitoare la creanțele din asigurări pentru modelele Volvo care au fost echipate cu tehnologia de frânare cu cele care nu au fost echipate cu acest sistem. În fiecare caz, creanțele pentru acoperirea pagubelor materiale au fost mai mici cu aproximativ 15 % pentru modelele Volvo care au avut astfel de tehnologii, comparativ cu cele cărora le lipseau.

Printre producătorii auto care s-au angajat să introducăsisteme de frânare de urgență în vehiculele viitoare se numără BMW, Ford, General Motors, Mazda, Mercedes-Benz, Tesla, Toyota, Volkswagen (precum și brandul său Audi) și Volvo.

Agenția care se ocupă cu administrația națională pentru siguranța traficului pe autostrăzi nu a comentat de ce alte companii auto nu au participat la acest efort. Agenția a declarat că cei 10 producători auto implicați au fabricat circa 57% din toate vehiculele noi vândute în Statele Unite anul trecut.

Unele mașini de lux sunt deja echipate cu sisteme de frânare de urgență, dar tehnologia nu este comună pentru piața de consum.

Analiștii din industrie spun că frânarea automată necesită o tehnologie scumpă pe care nu toți producătorii auto sunt pregătiți să o instaleze în acest moment. Iar producătorii auto, în timpul dezvoltării acestei tehnologii, au dezvoltat abordări diferite. Vehiculele care detectează o potențială coliziune redau șoferului alerte sonore și vizuale, apoi ele pot da un avertisment fizic sub forma unor vibrații la volan sau un puls la frâne. Alte sisteme activează o smucitură la centura de siguranță.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.