EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, MACROECONOMIE, Telecom & IT-C & Online, Concurenta & Protectie Consumator

Tim Cook s-ar putea să fi adus sfârșitul Facebook. Se pare că nu mai este Domnul Amabilitate

Ce se întâmplă atunci când o forță de neoprit lovește un obiect imobil?

Într-un discurs recent susținut la Bruxelles, marcând Ziua Internațională a Confidențialității Datelor, CEO-ul Apple, Tim Cook, a intrat în ofensivă împotriva lui Mark Zuckerberg și a Facebook, scrie Justin Bariso pentru Inc.com. Discursul lui Cook pare să fie un răspuns direct la atacul recent al Facebook asupra Apple, în care cea mai mare rețea socială din lume a scos reclame pe toată pagina în mai multe ziare care atacau noile modificări ale confidențialității aduse de Apple.

Dar ceea ce este cel mai fascinant este că Tim Cook a țintit direct spre Facebook, fără a menționa vreodată numele companiei.

Uitați-vă la următorul fragment:

„Tehnologia nu are nevoie de o mulțime de date cu caracter personal îmbinate pe zeci de site-uri și aplicații pentru a avea succes. Publicitatea a existat și a prosperat zeci de ani fără acestea și suntem astăzi în această situație deoarece calea minimei rezistențe este rareori calea înțelepciunii.

 „Dacă o afacere se bazează pe a induce în eroare utilizatorii cu privire la exploatarea datelor, la opțiuni care nu sunt deloc alegeri, atunci nu merită laudele noastre. Merită reformă.

Nu ar trebui să ne îndepărtăm de imaginea de ansamblu. Într-un moment de dezinformare masivă și teorii ale conspirației, dezvoltate de algoritmi, nu mai putem ignora teoria tehnologiei care spune că orice formă de implicare (celebrul „ENGAGEMENT” din limbajul sectorului – nota redacției) a utilizatorului este bună, cu cât este mai de durată, cu atât mai bine, și toate cu scopul de a colecta cât mai multe date posibil.

„Prea mulți încă pun întrebarea„ Cât de departe putem merge? ” când trebuie să întrebe „Care sunt consecințele?”

„Care sunt consecințele prioritizării teoriilor conspirației și a incitării violente pur și simplu din cauza ratelor ridicate de implicare?

 „Care sunt consecințele nu doar tolerării, ci și recompensării conținutului care subminează încrederea publicului în vaccinurile care salvează vieți?

„Care sunt consecințele faptului că vedem mii de utilizatori care se alătură grupărilor extremiste și apoi perpetuează un algoritm care le recomandă și mai mult?

„A trecut de mult momentul în care trebuia să încetăm să pretindem că această abordare nu vine cu un cost. O polarizare a încrederii pierdute și da, a violenței.

 „Nu i se poate permite unei dileme sociale să devină o catastrofă socială”.

Faptul că Tim Cook nu numește direct Facebook îi crește cumva impactul. Pentru că, pe măsură ce auzi discursul lui Cook, nu poți să nu te gândești imediat la casa de afaceri construită de Zuckerberg.

Realitatea este că acești doi giganți tehnologici se îndreaptă spre un conflict major de ceva timp.

Problema este că filozofiile de afaceri ale Apple și Facebook sunt diametral opuse.

Apple este un brand de stil de viață. Și o parte din stilul de viață pe care Apple îl vinde este ca utilizatorii să aibă mai mult control asupra vieții lor private.

Facebook, pe de altă parte, se ocupă de domeniul datelor. Cu cât colectează mai multe date despre utilizatori, cu atât mai eficient poate vinde anunțuri direcționate.

Însă colectarea și vânzarea tuturor acestor date are un preț foarte mare, așa cum subliniază Cook. „Rezultatul final al tuturor acestor lucruri este că nu mai sunteți clientul”, afirmă Cook. „Sunteți produsul”.

Cook a continuat să evidențieze diferențele dintre filozofiile Apple și Facebook, în termeni clari.

„Credem că tehnologia etică este tehnologia care funcționează pentru dumneavoastră”, confirmă Cook. „Este o tehnologie care vă ajută să dormiți, nu vă ține treaz. Vă spune când este de ajuns. Vă oferă spațiu pentru a crea, a desena, a scrie sau a învăța, nu pentru a reîncărca pagina măcar încă o dată.”

La prima vedere, ar putea părea că Apple și Facebook se află pe căi divergente. Dar, în realitate, sunt în curs de coliziune.

Deci, ce se întâmplă atunci când o forță de neoprit lovește un obiect imobil?

Unul dintre ei este distrus.

De reținut

Există lecții importante în această situație pentru antreprenori și proprietari de afaceri.

După cum subliniază cu atenție Cook, „publicitatea a existat și a prosperat de zeci de ani” fără a utiliza date care au fost colectate în moduri mai puțin transparente. Și, deoarece clienților li se oferă mai multe opțiuni atunci când vine vorba de modul în care aplicațiile și site-urile web le urmăresc datele, experții prezic că tot mai mulți oameni vor renunța la urmărirea ante-menționată.

Dacă sunteți agent de publicitate, va trebui să vă adaptați. Sau veți muri.

Dar există și o lecție mai mare în joc.

Acum este momentul să vă întrebați: ce filozofie vreau să urmez? Vreau o afacere care să-mi servească clienții? Sau una care profită de clienți pentru a-mi servi afacerea?

Pentru că, în cele din urmă, doar una dintre aceste filozofii este sustenabilă pe termen lung. Cealaltă vă va conduce la eșec și dispariție.

Și, deși soluția pe termen lung se poate dovedi inițial mai dificilă, nu uitați:

„Calea minimei rezistențe este rareori calea înțelepciunii”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.