EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, PIETE FINANCIARE, FINANTE PERSONALE, Banci & BNR

Sucursalele de retail ale băncilor sunt sortite pieirii, iar băncile încă nu realizează asta

onlineBank– 33% dintre cei din generația ‘millennials’ (născuți intre 1980-2000) afirmă că, în 5 ani, nu vor mai avea nevoie de o bancă cu prezență fizică, concluzionează un raport al Goldman Sachs citat de CNBC –

Marile bănci deschid sucursale ‘futuriste’ pentru a ține pasul cu tehnologia de ultimă oră, dar, potrivit experților în tehnologie financiară, este o pierdere majoră de timp și bani. În 10 ani, modelul sucursalei care oferă servicii bancare cu amănuntul / ‘retail’ va dispărea.

„În următorii 10 ani, finanțele vor fi cel mai afectat domeniu”, a declarat Peter Diamandis, CEO si co-fondator al Singularity University, la conferința Exponential Finance de la New York.

Cel mai evident perdant, potrivit experților, se află la nivelul sucursalelor care oferă servicii cu amănuntul. „Majoritatea sucursalelor bancare vor dispărea… în următorul deceniu”, a spus Diamandis.

Brett King, fondatorul aplicației mobile de banking Moven, a declarat că industria bancară va experimenta mai multe transformări majore în următorii 10 ani decât în ultimii 300 de ani.

„Casierii bancari vor fi operatorii de telegraf ai secolului XXI, când ne vom uita înapoi peste 100 de ani, va fi cea mai afectată profesie,”, a spus King. „Acest lucru va fi dureros.” Anul trecut in SUA s-a înregistrat cel mai ridicat nivel de închideri de sucursale bancare din istorie, potrivit datelor FDIC.

Numărul de oameni din întreaga lume care sunt așteptați să vină în on-line în viitorul apropiat este motivul principal al pesimismului manifestat cu privire la viitorul modelului sucursalelor fizice.

Până în 2020 cel puțin 66% din populația mondială va fi on-line, în conformitate cu o estimare conservatoare de la PHD Ventures. Asta ar însemna o suplimentare de 3 miliarde de consumatori la nivel mondial. Diamandis crede că numărul lor va fi chiar mai mare, chiar 5 miliarde de noi consumatori, încurajate de noi de proiecte dedicate expansiunii Internetului, cum ar fi Internet.org al lui Mark Zuckerberg (fondatorul Facebook) si Project Loon al Google.

„Asta înseamnă 3 până la 5 miliarde de clienți noi necontabilizați în economia globală care astăzi intră în ea. Nu știu de ce companiile de servicii financiare nu înțeleg acest lucru„, a spus Diamandis.

Jay Sidhu, presedinte si CEO al Customers Bancorp, care deține aplicația BankMobile, a declarat că numai în SUA există 68 de milioane de persoane care nu au acces deloc sau care nu au acces suficient la serviciile bancare. 40% dintre ‘milenari’ ar lua in considerare să lucreze cu o bancă ce nu are o sucursală, în conformitate cu Accenture.

Intre timp, 70% dintre persoanele din Africa care nu au acces deloc la serviciile bancare ar trebui să-și cheltuiască economiile de-o viață pentru a ajunge la o sucursală fizică apropiată.

Cea mai mare greșeală a băncilor este că încă se gândesc la comunități ca la piețe geografice, a spus Sidhu. „Am mers pe jos astăzi și am văzut 20 de sucursale bancare de-a lungul a 6 cvartale pe Madison Avenue. Asta înseamnă 30 milioane de dolari în bani de chirie”, a spus Sidhu. „Afișarea ecranelor în sucursale … De ce, când toți avem acum ecrane în buzunarele noastre?” “Banca viitorului” a Citibank din Union Square … A fost construită cam prin 2010 și arată ca o bancă din anii ’60 pentru mine”, a spus el, adăugând: „sucursalele bancare sunt mausolee.”

Din 2011, 700 de milioane de consumatori la nivel mondial au început să utilizeze serviciile bancare de pe telefonul personal. Modelul de sucursală fizică al băncilor din S.U.A., care a atins un total de aproximativ 95.000 de sucursale la vârful său, e in declin deja si ajunge acum la 86.000 de sucursale. Sidhu se așteaptă ca numarul să coboare în următorii 3 până la 5 ani, dar pot exista, în continuare, chiar până la 75.000 de sucursale bancare, deoarece „băncile nu înțeleg. Băncile sunt ca firma Kodak”.

 

Busculada inorogilor / ‘unincornilor’ din domeniul tehnologiei financiare ‘FinTech’

Un motiv important al predicțiilor îndrăznețe despre viitorul divergent al aplicațiilor bancare și al sucursalelor: există 8.000 de start-up-uri FinTech în SUA astăzi.

Există, de asemenea, mai multe investiții cu capital de risc în sectorul FinTech decât investiții tradiționale ale industriei bancare în transformarea băncilor. Un total de 36 de ‘unicorni’ FinTech există azi la nivel global, conform calculelor King, iar alte 32 de start-up-uri FinTech se află pe drumul spre o evaluare la nivelul de ‘inorog’ în curând (pragul de 1 miliard dolari – nota EconomicZoom).

„Cele mai mari bănci din lume în 2025 vor fi companii de tehnologie, iar băncile care au crescut prin achiziții de sucursale în anii ’80 și ’90, care a crescut prin prezența bancară fizică, vor avea o problemă reală” afirmă Brett King, fondatorul Moven. „S-ar putea ca ei să fie nevoiți să renunțe la activitățile cu amănuntul.” Cu toate acestea, el a spus că, în prezent, gândirea marilor bănci este chiar opusă:

“Multe bănci continuă să facă greșeala de a cheltui sume semnificative pe sucursale bancare care arată mai mult ca magazinele Apple, gândindu-se că ai lor consumatori vor reveni. „Nu este o problemă de design. Nu e vorba de sucursale care nu sunt destul de frumoase. Este o problemă de comportament”, a spus King, adăugând, „Oamenii, pur și simplu, nu au nevoie de sucursale, iar acest declin se va accelera.” El a mai spus: „În mai 2020, mai multe persoane vor utiliza serviciile bancare pe telefoanele mobile decât au făcut-o vreodată, și asta se va întâmpla peste mai puțin de 5 ani.”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.