Creierele antreprenorilor și-au creat conexiuni diferite

19 septembrie 2018 08:28

Ferestrele oportunității antreprenoriale se pot deschide în mod neașteptat și pentru scurt timp, de regulă în condiții de risc și incertitudine, conform unui studiu publicat în Harvard Business Review. Antreprenorii fondatori trebuie, prin urmare, să fie atenți, toleranți față de ambiguitate și capabili să răspundă rapid atunci când ocazia le bate la ușă.

Dar aceasta înseamnă oare că creierele fondatorilor lucrează diferit, în comparație cu ale celorlalți oameni, atunci când detectează și aleg oportunități? Cercetările noastre sugerează că o fac.

Pentru a afla mai multe despre gândirea fondatorilor, am realizat un experiment de laborator care a măsurat activitatea creierului în timpul unei sarcini simple de luare a deciziilor. Un grup de 30 de antreprenori fondatori, precum și 30 de non-antreprenori au participat la un experiment clasic numit Testul Stroop. În cadrul acestui experiment, oamenilor le sunt arătate o serie de imagini pe care sunt scrise numele culorilor în culori discordante. De exemplu, cuvântul roșu poate fi scris în culoarea albastră. Participanții trebuie să distingă între cuvântul însuși și culoarea folosită pentru a-l imprima.

Am măsurat activitatea creierului pe mai multe cicluri ale sarcinii, fiecare ciclu având durata de o secundă. Activitatea creierului antreprenorilor fondatori a fost semnificativ diferită în comparație cu non-antreprenorii.

În stadiul inițial al activării creierului, atunci când oamenii recunosc pentru prima dată problema, fondatorii au răspuns mai repede și au fost mai puțin inhibați. Ei au absorbit rapid și au îmbrățișat problema, în ciuda ambiguității sale.

În schimb, non-antreprenorii au fost mai lenți în această fază inițială. Ei au încercat să rezolve mai mult din ambiguitate înainte de a continua.

În etapele ulterioare ale procesării problemei, de asemenea, într-o fracțiune de secundă, antreprenorii fondatori au fost din nou diferiți. Ei au dedicat mai multe resurse neuronale – din punctul de vedere al procesării informațiilor și al vitezei – pentru a rezolva ambiguitățile reziduale.  Cu alte cuvinte, antreprenorii s-au gândit mai intens la problema după ce au integrat-o. În schimb, non-antreprenorii au folosit mai puține resurse neuronale în această fază ulterioară, probabil pentru că au rezolvat o mai mare ambiguitate în faza inițială a procesului.

Aceste rezultate sunt surprinzătoare și noi din perspectiva neuroștiinței. Dar ne poate spune ceva un proces de luare a deciziilor într-o fracțiune de secundă derulat într-un laborator despre modul în care antreprenorii gândesc cu adevărat? Dovezile sugerează că o face. Răspunsurile rapide contează. Imaginați-vă un potențial fondator care scanează oportunități – poate că există semne timpurii ale noilor nevoi ale clienților în piața mobilă de comerț electronic. Dacă ea sau el nu este gata să îmbrățișeze și să exploreze această problemă ambiguă, oportunitatea va merge nedetectată.

Sau luați în calcul un fondator care se confruntă cu o problemă urgentă care trebuie abordată imediat. Nu există timp pentru a rezolva ambiguitatea și incertitudinea. De fapt, este posibil să nu se poată face acest lucru. În schimb, fondatorul trebuie să integreze problema și să avanseze.

În practică, observăm adesea acest tip de comportament. Antreprenorii se aruncă frecvent într-o provocare fără a o analiza pe deplin. Înțelegerea mai profundă evoluează de-a lungul timpului, experimentând și descoperind mai multe despre piață și client, ca în abordarea Lean Startup pentru crearea afacerilor: să îmbrățișeze problema, să descopere clientul, să experimenteze și să creeze prototipuri, să fie pregătit să pivoteze și, dacă este necesar, să eșueze rapid.

Credem că vedem acest proces într-o formă accelerată. Și pentru prima dată, arătăm că creierul este implicat fundamental.

Un alt studiu ne-a confirmat raționamentul. De data aceasta, am intervievat antreprenorii fondatori despre procesul lor de luare a deciziilor. Fondatorii au fost în mod clar mai înclinați să înțeleagă rapid o oportunitate, folosind un set de teste simple: oportunitatea le-a încorporat strategia de bază; cunoșteau deja piața; puteau avea încredere în celelalte părți implicate; au avut un feeling bun; și, în cele din urmă, scenariul cel mai rău nu era prea rău.

Un răspuns negativ la orice întrebare ar putea fi un motiv pentru a se opri. În acest mod, antreprenorii au folosit criterii simple pentru a îmbrățișa sau respinge rapid oportunitățile. După cum un antreprenor a explicat: „Cred că de multe ori voi lua o decizie tentativă bazată pe instinct și aș putea face asta aproape imediat. S-ar putea să am, în două minute, informația care să mă determine să mă gândesc, da, merită. Apoi voi merge și voi vâna informații care mă vor ajuta să decid dacă aceasta este decizia corectă.” La fel ca și în primul experiment, acest antreprenor a răspuns repede la problemă și a fost fericit să întârzie rezolvarea ambiguității și incertitudinii până la etapele ulterioare de luare a deciziilor.

Când sunt combinate, studiile noastre adaugă noi dovezi care susțin ideea că fondatorii gândesc diferit în procesul de luare a deciziilor, în special în ceea ce privește problemele și oportunitățile.

Similar cu abordarea Lean Startup, fondatorii îmbrățișează mai repede problemele ambigue, folosind reguli simple pentru a avansa, apoi dedică mai mult efort pentru a rezolva ambiguitatea și incertitudinea în etapele ulterioare ale luării deciziilor. În aceste privințe, se pare că creierele fondatorilor sunt diferite. Ne așteptăm ca această diferență să fie explicată printr-o combinație de factori: o componentă genetică, dezvoltarea și învățarea timpurie și experiența adulților în soluționarea problemelor și luarea deciziilor. Creierul nu este doar materie dură, este foarte complex. Pentru noi, aceasta este o veste bună. Schimbarea și varietatea fac parte din a fi om, deci nu ar trebui să fim surprinși de faptul că creierul antreprenorilor este puțin diferit.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.