STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, TUTORIALE, HR & DEZVOLTARE PERSONALA, Management, Leadership, Mari Antreprenori

Construirea unei firme StartUp care va rezista în timp

În ultimul deceniu, ratele de creștere au definit succesul pentru majoritatea companiilor de tehnologie. Legea lui Moore a permis o putere de calcul fără precedent, declanșând un sprint pe piețele de tip câștigătorul-ia-tot, cu încasări crescute, conform unei analize Harvard Business Review.

„Hacking-ul pentru creștere” a devenit mantra antreprenorială la începutul secolului XXI, rezultând în crearea de noi giganți tehnologici, industrii complet noi și o eră în care comunitatea online, conținutul și comerțul au redefinit modul în care trăim, învățăm și lucrăm.

Într-un maraton, ritmul și perseverența sunt primordiale. Puține companii din boom-ul tehnologic de la mijlocul anilor 2000 au fost prevăzătoare să-și tempereze ritmul în vederea călătoriei lungi care urma. Obsesia noastră colectivă pentru perturbări („disruptions”) ne-a făcut să privim companiile vechi de zeci de ani ca ceva de demontat, mai degrabă decât de admirat. Potențialul pentru câștigurile care definesc cariera i-a copleșit pe cei mai mulți dintre mulți investitori și consilieri și nu am reușit să-i antrenăm pe fondatori pe fundamentele sustenabilității. Recunoaștem abia acum cât de nesustenabilă urma să devină atitudinea „mișcați-vă repede și schimbați lucrurile”.

Longevitatea în crearea de afaceri este considerată un dat – nimeni nu își propune să creeze o companie cu o dată de expirare. Acestea fiind spuse, foarte puține companii în stadiu incipient se gândesc critic la principiile strategice necesare pentru a fi de durată. Credem că acest lucru este esențial pe măsură ce compania merge mai departe.

Analizând companiile de lungă durată din diverse industrii / sectoare, am putut identifica mai multe elemente de bază care au contribuit la durata în timp a acestor companii. Acestea includ principii privind primatul societății, strategii pe termen lung adaptabile și conducere scalabilă. Prin adoptarea unor astfel de standarde, startup-urile își pot crește șansele de sustenabilitate pe termen lung, fără a avea un impact negativ asupra creșterii pe termen scurt sau asupra societății în general.

Articulați un cadru de valori orientat către impactul asupra societății, nu doar spre împlinirea financiară

În cercetările făcute de Jim Collins și Jerry Porras despre „companii vizionare” care au rezistat timp de peste 50 de ani, autorii nu au găsit o singură companie care să declare „maximizarea averii acționarilor”, „maximizarea profitului” sau chiar „maximizarea creșterii” ca forță motrice a activității lor. Toți au acceptat rentabilitatea ca fiind baza durabilității, dar aceasta nu i-a motivat sau ghidat. În schimb, ceea ce a definit companiile, așa cum au descris cei doi autori, în volumul Built to Last, a fost un angajament profund față de un set de valori esențiale care au oferit companiei un sens al scopului – o înțelegere a rolului pe care l-au jucat în societate și modul în care au creat valoare pentru alții. Valorile de bază au servit drept conștiință a acestor companii, oferind îndrumări nu doar pentru scopurile lor viitoare, ci și pentru ce mijloace să folosească pentru a-și atinge obiectivele.

Un exemplu de punere a misiunii în fața profitului provine de la Intermountain Healthcare (IHC) și decizia lor în 2016 de „a canibaliza” 700 milioane dolari din veniturile pacienților pentru a începe transformarea de la o operație de asistență medicală bazată pe volum, cu taxă pentru serviciu, la un model bazat pe valoare. IHC a fost lansat în 1975, cu o misiune de a ajuta „oamenii să-și trăiască viața cât mai sănătos posibil”. Pe măsură ce sistemul de asistență medicală a devenit mai complex, IHC a recunoscut că trebuie să facă schimbări dramatice pentru a-și susține corect misiunea și pentru a se orienta către un viitor durabil. Deciziile lor nu au fost fapte de caritate, ci acte de strategie.

Va fi nevoie de timp pentru a măsura succesul IHC ca adoptator timpuriu al acestui model de operare, dar angajamentul îndrăzneț al organizației față de convingerile sale de bază ar putea juca un rol semnificativ în menținerea poziției sale ca cel mai mare furnizor de servicii medicale pe piața sa regională.

Având în vedere preocupările legate de I.A., confidențialitate și manipularea comportamentului, companiile moderne de tehnologie se confruntă astăzi cu probleme semnificative și complexe. Nu pot ignora efectele produselor și operațiunilor lor asupra ecosistemului mai larg. Cele mai stabile fundații sunt cele bazate pe respect reciproc între afaceri și societate. Astfel, este important să se demonstreze clar avantajele sociale și economice ale punerii principiilor pe primul loc atunci când vine vorba de valorile corporative.

Demonstrați capacitatea de a executa actele secunde și terțe

Companiile care rezistă nu fac aceste schimbări doar o dată și gata. Fondatorii cu viziune pe termen lung vor recunoaște că trebuie să facă tranziții dincolo de un prim act de mare succes. Preferințele pieței, capacitățile tehnologice și reglementările se schimbă. Ceea ce a fost odată o noutate devine o marfă în timp. Întreprinderile de succes anticipează că vor trece prin cicluri de maturizare care cer tranziții sistemice.

Un exemplu excelent vine de la American Express, pe care unul dintre noi (Ken) l-a condus ca CEO în cea mai mare parte a ultimelor două decenii. Compania a început în 1850 ca o afacere regională de curierat rapid, dar o constatare din 1892 a transformat compania într-un centru de putere al serviciilor financiare. În timpul călătoriei, președintelui Amex, J.C. Fargo, îi era dificil să-și transforme scrisorile de credit în numerar. El s-a gândit: „Dacă președintele American Express are acest fel de probleme, gândește-te doar la ce trebuie să înfrunte călătorii obișnuiți.”

Soluția a fost omniprezentul „American Express Travelers Cheque”. Mecanica afacerii – faptul că au vândut mai multe ordine decât au fost răscumpărate – a creat și o altă oportunitate pentru companie: float-ul / acțiunile tranzacționate pe piață.

Amex nu și-a propus în mod explicit să devină o companie de servicii financiare – au excelat ca operatori de marfă. Cu toate acestea, capacitatea lor de a profita de o nouă oportunitate și de a o integra în operațiunile existente demonstrează capacitatea lor unică de a executa noi acte și de a evolua. Și-au lăsat angajamentul de a oferi clienților lor un „serviciu de neegalat” să le conducă raționamentul strategic, ceea ce le permite să sesizeze atât noi oportunități de piață, cât și forțe care ar putea pune în pericol activitatea lor existentă. Această atitudine a permis Amex să execute al treilea, al patrulea și a al cincilea act (din piesa de teatru – o metafora a autorilor) pe parcursul secolului și jumătate al existenței sale.

În industria tehnologică, Microsoft este un excelent exemplu al puterii de a executa mai mult de un act. CEO-ul Satya Nadella înțelege necesitatea „mentalității de creștere”, mai degrabă decât a celei fixe. El a recunoscut că Microsoft trebuie să depășească gândirea cu privire la Windows ca fiind nucleul său, așa că a împins compania să construiască Azure, serviciul de cloud computing care acum reprezintă peste 34 miliarde de dolari în venituri anuale.

Există un cimitir de companii precum Data General, Digital Equipment Corporation, Wang Laboratories, Burroughs Corporation și Sperry Corporation care nu au reușit să facă aceste tranziții. Studii recente sugerează că aprox. 50% din S&P 500 vor fi înlocuite în următorii 10 ani dacă companiile nu vor putea să se reinventeze. Dacă Microsoft ar fi continuat să funcționeze cu un singur focus, s-ar fi putut alătura listei respective. În schimb, a adoptat transformarea continuă (și radicală) pentru a deveni una dintre cele mai valoroase companii din lume.

Migrați de la modelul deciziilor guvernate de fondator către un sistem scalabil de conducere

Un start-up de succes este adesea condus de viziunea fondatorilor și a echipei de bază. Majoritatea deciziilor cheie sunt luate de un grup mic de persoane care au voința și conduc compania prin etapele incipiente. În sprijinirea oricărei companii, suntem conștienți cu exactitate de mentalitatea fondatorilor și ne adunăm în spatele celor care construiesc cu o atitudine de responsabilitate.

În timp ce o echipă fondatoare principială poate crea o companie excelentă, o companie de durată necesită un sistem de conducere care este implementat foarte devreme în istoria sa. Cadrul permite delegarea și distribuirea deciziilor în întreaga organizație. Este înrădăcinată în practicile oamenilor care ajută o companie să recruteze, să dezvolte și să păstreze talentul de conducere la toate nivelurile și să ia decizii care să fie aliniate cu viziunile și valorile companiei.

Compania Walt Disney este un exemplu de afacere în care respectarea valorilor de bază stricte și o atitudine transformatoare s-au reunit sub un sistem de conducere care a permis companiei să se cimenteze ca lider în conținut, comerț și experiențe – de peste o jumătate de secol.

În anii ’50, fondatorul Walt Disney a fost un pionier al unei abordări multi-strategie pentru compania sa, care a servit drept șablon pentru „creștere susținută”, nu numai pentru Disney, dar și pentru nenumărate alte organizații. Fiecare angajat Disney trece prin același proces riguros de dezvoltare care pune accent pe viziune și valori, comportamente deasupra intențiilor și scopul deasupra sarcinii. Angajându-se la o astfel de pregătire, Disney are încredere în fiecare angajat ca un steward al brandului, care poate lua decizii fără supraveghere oneroasă.

CEO-ul Disney, Bob Iger, a permis companiei să rămână o putere inovatoare prin deschiderea procesului de luare a deciziilor creative către alți lideri. Întrucât compania a achiziționat mărci recunoscute pe scară largă – de la Lucasfilm la Marvel și Fox -, le-a oferit echipelor de conducere o autonomie, astfel încât acestea să poată prospera în ecosistemul Disney.

Succesul continuu al Disney la mult timp după trecerea în neființă a fondatorului său iconic este un testament al puterii unui sistem de conducere care rezistă în timp.

Un punct cheie de tranziție pentru fondatori vine atunci când aceștia sunt capabili să construiască o echipă incredibil de puternică, care se conduce singură, eliberându-i pentru a se concentra pe împământenirea culturii, misiunii și valorilor adânc în etosul organizației în creștere. Cu cât mai repede fondatorii pun în aplicare un sistem de conducere, cu atât mai devreme îi pot împuternici pe toți ceilalți la toate nivelurile companiei.

Rezistența în timp

Ne concentrăm asupra rezistenței ca principiu fundamental al concepției, deoarece credem că cele mai bune afaceri sunt intrinsec aliniate intereselor pe termen lung ale societății.

Câștigurile economice se bazează pe respect, iar companiile din ziua de azi nu pot câștiga respect decât dacă s-au angajat nu numai să examineze în mod obiectiv consecințele creațiilor lor, ci și să evolueze pentru a avea un impact holistic pozitiv asupra societății.

Suntem optimiști aici, deoarece, în ciuda ciclurilor actuale de știri, există companii contemporane cu care colaborăm, precum Gusto și Stripe, care se bazează pe viziunea de durată încă de la început. Ambele și-au petrecut primii ani concentrați pe creșterea măsurată, durabilă și pe modul în care pot aborda provocările societății direct prin munca lor.

La Gusto, o firmă de servicii de salarizare online, vedem acest lucru în filosofia lor centrală, „câștigurile pe termen scurt nu justifică niciodată sacrificiul pe termen lung. Investiți în viitor. ”Mai recent, odată cu lansarea produsului lor de salariu flexibil, au arătat perspective atât pentru a lupta pe o piață concurențială, cât și pentru a se angaja să ofere servicii și abilitarea angajatorilor și angajaților deopotrivă.

Pentru Stripe, un procesator de plăți online, acest lucru se reflectă în disciplina lor în a lucra cumva chiar împotriva misiunii lor de „a crește PIB-ul internetului”. În loc să-și atace misiunea din toate unghiurile, au crescut constant și în mod deliberat de la un produs de procesare a plăților pentru întreprinderile mici din SUA, până la o platformă de comerț global pentru toate întreprinderile.

Prin faptul că se gândesc la rezistență în timp ca la elementul esențial al ADN-ului lor, generația actuală de companii cu creștere înaltă creează șanțuri de apărare care îi ajută să construiască produse și servicii superioare, evitând totodată dileme etice.

Dezvoltarea clarității cu privire la valoarea de bază pe care o creează pentru societate, capacitatea de adaptare care le va permite să facă tranziții pe măsură ce piețele evoluează și sistemul de conducere le vor crește șansele de a rezista dincolo de generația lor fondatoare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.